Permalänk
Medlem

problem med DC++

Har precis installerat min nya burk. En amd 3800 x2 och ett dfi moderkort. Efter en hel del strul har jag fått den att fungera, bland annat nytt bios mm.

Det enda som inte vill fungera är dc++, datorn hänger sej inom en minut??

Har provat de mesta, nån som kan komma med ett tips.

Tack på förhand. Fralla

Permalänk
Medlem

Prova en anan klient typ oDC eller fulDC

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miiix
Prova en anan klient typ oDC eller fulDC

Går det att köra mot samma hubbar? med oDC eller fulDC

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fralla92
Går det att köra mot samma hubbar? med oDC eller fulDC

japp

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar inte oDC då många hubbar inte tillåter det.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar ju alla att prova RevConnect som är en omgjord version av DC++. Med det kan du ladda ner samma fil av hur många användare som helst samtidigt, det vill säga att det får samma effekt som Torrent. Dock så fungerar det precis som vanliga DC++ då du kan ansluta till samma hubbar och allt sånt.

Kan ju dra som exempel att jag drog ner en fil, vars namn inte spelar nån roll, som 30 personer hade vilket resulterade i att jag laddade ner i 2,2 Mb/s stabilt, så jag rekommenderar lätt det.

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

fanskap va skön klient, äntligen går hastighetsmätarn för bredbandet i toppen.
finns inte denna funktion även i andra klienter, bara att den inte fungerar?

Permalänk

var kan ja hitta det här Revconnect då? Skulle vilja testa det.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem

asså det absolut lättaste när man ser att någon skriver om ett nytt program är att söka på namnet på google eller annan lämplig sökmotor innan man ställer frågan i forumet!

Google.com-->Sökning--> RevConnect!

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
Jag rekommenderar ju alla att prova RevConnect som är en omgjord version av DC++. Med det kan du ladda ner samma fil av hur många användare som helst samtidigt, det vill säga att det får samma effekt som Torrent. Dock så fungerar det precis som vanliga DC++ då du kan ansluta till samma hubbar och allt sånt.

Kan ju dra som exempel att jag drog ner en fil, vars namn inte spelar nån roll, som 30 personer hade vilket resulterade i att jag laddade ner i 2,2 Mb/s stabilt, så jag rekommenderar lätt det.

men hur vet man att den gör det då?
inte märkt ett skit.... visar inget gör inget.
måste det sättas på eller vad?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
Jag rekommenderar ju alla att prova RevConnect som är en omgjord version av DC++. Med det kan du ladda ner samma fil av hur många användare som helst samtidigt, det vill säga att det får samma effekt som Torrent. Dock så fungerar det precis som vanliga DC++ då du kan ansluta till samma hubbar och allt sånt.

Kan ju dra som exempel att jag drog ner en fil, vars namn inte spelar nån roll, som 30 personer hade vilket resulterade i att jag laddade ner i 2,2 Mb/s stabilt, så jag rekommenderar lätt det.

Nackdelen med denna klienten är dock att man blir fetbannad från alla hubbar med någorlunda regler och säkerhet.

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
men hur vet man att den gör det då?
inte märkt ett skit.... visar inget gör inget.
måste det sättas på eller vad?

Asså om du sätter igång en nerladdning och det är fler som har den så står tex 4 Users istället för namnet på den du laddar ner ifrån. Samma sak gäller när du söker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåmputer
Nackdelen med denna klienten är dock att man blir fetbannad från alla hubbar med någorlunda regler och säkerhet.

Jag är inne på ett antal större hubbar och jag har inte blivit bannad en enda gång sen jag skaffade det. Har använt de i typ 2-3 månader.

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåmputer
Nackdelen med denna klienten är dock att man blir fetbannad från alla hubbar med någorlunda regler och säkerhet.

Eller inte, har varit inne på många stora hubbar utan att någon har sagt ett knyst nu i ett par månader.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Eller inte, har varit inne på många stora hubbar utan att någon har sagt ett knyst nu i ett par månader.

De hubbarna är säkert stora för att de inte har så svåra regler. Istället för RevConnect kan man ju tanka Rar-arkiv. Då får man samma hastighet, bättre releaser, fler användare, och om en fil är sönder behöver man bara tanka om den.

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem

Nu har jag provat odc, revconnect mm och ingen av dem funkar på de hubbar som jag kör. Men jag fattar inte vad som kan va fel med min dator??
Så fort DC börjar "hascha" filerna till sharen så hänger den sig.

Jag har som sagt bytt bios, lagt in amd x2 drivisar mm.

Ge mig ett tips va jag ska göra =/