Seagate CEO i intervju om Maxtor-uppköpet

Permalänk
Melding Plague

Seagate CEO i intervju om Maxtor-uppköpet

<font style="font-size: 10pt"><b>Seagate CEO i intervju om Maxtor-uppköpet</b></font> <small class="small">torsdag 22 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Computerworld har intervjuat Bill Watkins, CEO på Seagate, dagen efter det har tillkännagivits att Seagate köper Maxtor, en affär värd $1,9 miljarder USD. Han får bland annat frågor om vilken nytta Seagate kan ha av Maxtor, och hur Seagate tänkte vända deras förlustsiffror till vinst:
<br />
<br /><i>”What does Maxtor bring to the table considering this is a company that has been losing money? After doing due diligence, [we found] they’re in better shape than most people realize. Historically, when deals have been done in this industry, people have gone out to acquire some sort of product road map, technology or specific business. This is not what this is about. We’re very comfortable with our product road map and very comfortable with our manufacturing and platforms and strategy. This is really about bringing over the Maxtor revenue and leveraging it through our infrastructure. We get tremendous scale of value from that.”</i>
<br />
<br />Läs intervjun hos <a href="http://www.computerworld.com/hardwaretopics/storage/story/0,1..." target="_blank">Computerworld</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jaha kommer maxtor diskarna bli lika dyra som seagates nu eller?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk

CEO = VD

Permalänk
Medlem

Seagate kanske vill ha varumärket för att sälja budgetdiskar ?

Många bryr sig inte så mycket om märket på disken.. betalar gladeligen för billigaste möjliga..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Troligtvis kommer det inte att finnas några maxtor diskar efter att sammanslagning har genomförts då det blir billigare att producera mer av få typer av diskar (vilkat han även säger i intervjun).

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Appropå Maxtordiskar. De har ju inte så jättebra anseénde, är det en stämpel som lever kvar från äldre diskar eller är det befogat?

Permalänk
Medlem

obefogat tycker jag

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk
Medlem

Förstår inte varifrån folk fått en så dålig bild av maxtors hårddiskar, anser att de är de mest stabila diskarna.

Permalänk
Medlem

Seagate är dom stabilaste diskarna jag haft, sitter själv på 2 st seagate 250 gb diskar, funkar kanon, hörs knappt. inte så varma heller, gogogogo köp köp köp

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem

Jag sitter med 4st Maxtor Diamond Max 10 16mb 250gb, jag är super nöjd med dom. Först var jag lite skeptisk till att köpa Maxtor, de var även dyra i sommras men det var de enda som fanns i lager så de vart dom. Jag tycker dom är väldigt tysta, precis som seagate. Western digital tycker jag brummar på lite mer iof.. Men var etag sen jag hade en sån. Just nu kör jag bara Maxtor diskar och har planer på att köpa en till 250gb, just därför att jag behöver en ny systemdisk, och att priset mellan en 80gb och 250gb inte är stor. Och jag ä ju nöjd med mina jag har nu, så varför inte?

Ska dock bli intressant hur det blir med Maxtor diskarna och allt nu efter att Seagate köpt upp dom.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Min skeptisism till Maxtor grundar sig i huvudsak på att jag inte ägt en enda gammal fungerande maxtordisk, och har den fungerat så har det snart kraschat..

Seagatediskar har jag haft både en o två o tre redigt gamla som rullat på..
(nu snackar vi över 10år gamla diskar också)

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

jag kör med endast Seagate, vet inte riktigt varför. en gammal vana. varför ändra på ett vinnande koncept?

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk

Absolut inget fel på Maxtor-diskar rent kvalitet eller prestandamässigt. I tillägg är dom oftast billigast så hade det inte varit för att dom låter så in i helvete hade jag nog ansett dom som "bästa köp". Men som sagt det är surt att ha en Maxtor och Samsung i samma burk och inse hur jävla stor skillnad det är i ljudvolym.. då kännar man sig plötsligt lite dumsnål.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Min raptor har iaf levt längst av alla än så länge. 3 av 6 maxtor har krashat.
Skall dock ta på mig en hel del skuld själv på en utav dem. Den mådde nog inte så bra av att ligga o damma i hyllan ett par månader...

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Jag har hört att de gamla Maxtor diskarna krachade hela tiden, men de nya är väldigt stabila och faktiskt tystare än seagates.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Jag har hört att de gamla Maxtor diskarna krachade hela tiden, men de nya är väldigt stabila och faktiskt tystare än seagates.

Jag har hört att det bor tomtar i skogen, men det betyder inte att det är sant

Har 5st seagate i filservern och 1 Maxtor i spelburken. Spelburkens disk låter ganska mycket mer.

Permalänk

har en ny maxtor och en ett år gammal seagate, och tycker faktiskt att maxtor disken låter lite mindre när den läser/skriver, annars är det ingen skillnad...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Darkness
Men som sagt det är surt att ha en Maxtor och Samsung i samma burk och inse hur jävla stor skillnad det är i ljudvolym.. då kännar man sig plötsligt lite dumsnål.

//LD

Jag märker ingen skillnad

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Köpte en Lacie extern, där i satt en maxtor. Sektorer har pajat och trots att disken nu ligger fritt så blir den kokhet. Aldrig mer Maxtor. Seagate FTW! (eller Western Digital eller Hitachi som också har funkat bra).

Permalänk
Hedersmedlem

Och du tror inte att det har något med ett visst plast skal att göra. Att lacie kokar sönder maxtors diskar är fakta.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Hedersmedlem

kommer mator att försvinna då?
och allt heta seagate?
jag har ju 13 maxtordiskar, har haft problem en gång med en disk.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med varma Seagate diskar.. har en som går 24/7 utan kylning o ligger under 40 grader.

Har haft flertal setuper med Seagate diskar, ingen av dem har gått varm, trotts att jag inte haft nån extra kylning på dem..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

hade ett gäng 40 gigs Seagate (minns inte modellen) som var stekheta och inte särskilt pålitliga. Polarns seagate diskar var stekheta dem med.

Möjligen var det just den modellen som som var värdelös, för min 160gigs sata disk har funkat bra.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror inte maxtor försvinner som varumärke. Det är för känt för det.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite tragiskt att de försvinner... Med lite otur så blir det bara två-tre stora aktörer på marknaden och priserna stiger som satan....

Samsung, WD, Hitachi, och Seagate är de enda som kommer finnas..... Varav samsung beräknas vara störst inom några år....