Permalänk
Medlem

Frågor ang: WoW

Hejsan! Jag är övertygad om att jag kan få svar på mina frågor då rätt många fastnat för World of warcraft.

Har själv bara sett lite av spelet och det ser häftigt ut.
Har några frågor jag vill ha svar på, hoppas någon kan hjälpa mig.

1. När man köper WoW så måste man väl köpa den här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=34200

När man köpt den, kan man spela då direkt eller måste man bettala någonting alls före man kan börja spela?

2. Det ska vara månads kostnader för att man ska kunna spela WoW, om man inte vill bettala med kontantkort, är det samma sak att köpa en sån här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=38436

eller måste man fast man köpt den, även bettala en månads kostnad?.

Har inte riktigt fattat de där..

3. Eftersom jag inte alls hållt koll på WoW eller läst nåt om det, vad går de ut på? Vad är målet i spelet, ska man bara springa runt å leka eller är det nåt speciellt man ska göra i spelet?

Är välldigt tacksam för svar! God jul & Gott nytt år!

Permalänk
Medlem

1. Ja, den måste du ha..

2. Stämmer bra det.. ett game card fungerar utmärkt..

3. Bli Lvl 60 först.. sen massa svåra bossar..

Visa signatur

"Hur vet man att en politiker ljuger?, dom rör på läpparna"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UmAr0
1. Ja, den måste du ha..

2. Stämmer bra det.. ett game card fungerar utmärkt..

3. Bli Lvl 60 först.. sen massa svåra bossar..

På fråga 1, måste jag köpa till ett Game card samtidigt, eller kan jag lira direkt när jag köpt spelet?..

Det är alltså ingen månads kostnad om jag bara köper Game-Cards?

Föressten kom på en till sak: Går det att ha flera gubbar på sitt account om man köper WoW eller kan man bara köra med en gubbe?

Permalänk

Det viktiga är att du har kul när du spelar och att du försöker behålla ditt sociala liv och din hälsa. Lycka till!

>1000 h /played sedan februari

Permalänk
Medlem

AaAA. Du måste aktivera med ett gamecard (eller visa-kort) för att få din gratis månad.

Ja du kan ha flera gubbar, på olika servrar till och med ;). Fast inte en gubbe från horde och en från Alliance på samma server.

Visa signatur

Screw you guys, I'm going home!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av At The Gates
Det viktiga är att du har kul när du spelar och att du försöker behålla ditt sociala liv och din hälsa. Lycka till!

>1000 h /played sedan februari

Hur länge tar de att komma till lvl 60 då? Och vad ska man göra när man kommit till lvl 60? ingenting? Eller vad gör man i spelet mer annars?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Hur länge tar de att komma till lvl 60 då? Och vad ska man göra när man kommit till lvl 60? ingenting? Eller vad gör man i spelet mer annars?

Beror ju på hur mkt du spelar och hur ofta du "vill levla". När dom kommit till lvl 60 kan du göra massa bossar osv med raid partyn (ett party med 40 personer, helst i samma guild/klan), annars är ju alternativet att slakta andra spelare.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Beror ju på hur mkt du spelar och hur ofta du "vill levla". När dom kommit till lvl 60 kan du göra massa bossar osv med raid partyn (ett party med 40 personer, helst i samma guild/klan), annars är ju alternativet att slakta andra spelare.

Okej, med samma Guild/Klan, menas alltså Hord/Alliance eller har jag helt fel?

Är det annars mycket frihet i spelet? Kan man annordna nåt roligt i spelet då som andra spelare kan vara med i ? typ partyn osv eller?

Finns de nå speciellt "kända" servrar som är bäst att lira på då? Tänkte ifall man köper så man går in i den bästa direkt! =D

Permalänk
Medlem

Party finns, guild är som en klan, bara bestämda spelare får va med. Vissa servrar är olika andra på olika sätt. Föreslår att du löser lite på www.wow-europe.com , mestadels brukar info finnas där.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Inaktiv

Re: Frågor ang: WoW

Citat:

Hejsan! Jag är övertygad om att jag kan få svar på mina frågor då rätt många fastnat för World of warcraft.

Har själv bara sett lite av spelet och det ser häftigt ut.
Har några frågor jag vill ha svar på, hoppas någon kan hjälpa mig.

1. När man köper WoW så måste man väl köpa den här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=34200

När man köpt den, kan man spela då direkt eller måste man bettala någonting alls före man kan börja spela?

2. Det ska vara månads kostnader för att man ska kunna spela WoW, om man inte vill bettala med kontantkort, är det samma sak att köpa en sån här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=38436

eller måste man fast man köpt den, även bettala en månads kostnad?.

Har inte riktigt fattat de där..

3. Eftersom jag inte alls hållt koll på WoW eller läst nåt om det, vad går de ut på? Vad är målet i spelet, ska man bara springa runt å leka eller är det nåt speciellt man ska göra i spelet?

Är välldigt tacksam för svar! God jul & Gott nytt år!

Ska du börja lira wow så är en rekommendation att hitta ett kul gäng o spela med. Det startas en rp guild här på sweclockers nu tror jag. Finns nån tråd om det, för sånna här spel är så bra som de folk man spelar med.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Frågor ang: WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Ska du börja lira wow så är en rekommendation att hitta ett kul gäng o spela med. Det startas en rp guild här på sweclockers nu tror jag. Finns nån tråd om det, för sånna här spel är så bra som de folk man spelar med.

en rp guild? vad är de för nåt då? en klan antar jag, men var är de för speciellt att just lira som en klan?

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: Frågor ang: WoW

Citat:

en rp guild? vad är de för nåt då? en klan antar jag, men var är de för speciellt att just lira som en klan?

En RP guild är en rollspelsguild. Det är kul att lira med trevligt folk helt enkelt, av de otaliga timmar jag lirade WoW vart det roligaste när vi var 4 polare som gjorde en 10 manna instans. 1000 gånger roligare än alla MC och ZG guild raids.(även om guildet också vart nice)

Alltid roligast att spela med IRL polare tycker jag, men har du inte det i spelet så försök hitta trevligt folk innan du börjar spela.

Blir fort jävligt tråkigt att grinda massa mobs ensam, men är man 2 polare kan man alltid leka med lite fiendefolk osv. Bråka och så.

Vill bara säga att 90% av hur roligt du kommer ha i spelet styrs av vem du spelar med.

Permalänk
Citat:

Du får räkna med runt 15 dagar i verklig tid, alltså runt 360 timmars spelande. Det tar alltid längst tid för första karaktären. Skapar du sedan alternativa karaktärer har du lärt dig vad som funkar och var man kan kapa tid i sitt levlande.

När du har kommit till lvl 60 kan du börja med s.k. time-sinks - jaga bättre utrustning, recept till dina yrken, farma ingredienserna, raida de stora instanserna o.s.v.

Det bästa vore om du startade på en nyöppnad server där det är lättare att komma med i en guild för till exempel Molten Core. Konkurrensen om platserna kan vara mördande på en etablerad server.

1-60 är den roligaste tiden i WoW. Du upplever hela tiden nya saker. Sedan blir allt för det mesta en upprepning med gradvisa förändringar i din utrustning. Det finns ju också battlegrounds, och sen kommer ju expansionen.