AMD har brist på processorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Ja, bra om man vill ha simpla saker för simpla uppgifter. Gick nyss in och kollade på vad de hade att erbjuda i serverväg om man skulle behöva fler än fyra processorer.

Hittade inga. Största skapelsen heter poweredge 6850.

"Omfattande lösningar som förenklar driften och ger flexibilitet för datacenter med branschledande programvarupartner."

"Exceptionell tillgänglighet och otroliga prestanda."

Med bara fyra processorer? Skulle inte tro det. Fyra processorer räcker till medelstora företag.
64 GB max. Duger dock fint för en medelklasserver.

Jämför gärna denna server med IBMs toppmodell (x460) eller HPs dito (DL585). På hpburken är man också begränsad till fyra processorer, men här är det dubbelkärninga opteron som gäller. DL585 är för övrigt den bäst lämpade burken för serverkonsolidering, vilket är det som fokus ligger på nu.

Det enda som skiljer Dell från den lokala pcsnickraren är att Dell lyckats växa sig globalt och skapat en supportorganisation runt sina maskiner.

Den lokale PC snickaren spöar HP, DELL och IBM med råge när det gäller att bygga datorer bra om han nu inte är en klåpare..:)

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Den lokale PC snickaren spöar HP, DELL och IBM med råge när det gäller att bygga datorer bra om han nu inte är en klåpare..:)

Jasså?... Den lokale pcsnickraren har då CE-märkta maskiner? Han har På-Platsen support över hela världen, eller åtminstone hela Europa och Nordamerika? Han erbjuder också maskiner som är imagestabila i minst ett år från inköp?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Han erbjuder också maskiner som är imagestabila i minst ett år från inköp?

Antagligen i större utsträckning än Compaq och vissa andra märken.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Antagligen i större utsträckning än Compaq och vissa andra märken.

Lutar mig tillbaka på min "yrkesskicklighet" och påstår att alla större tillverkare har en eller ett par modeller som är imagestabila i minst ett år i stöten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen

Det enda som skiljer Dell från den lokala pcsnickraren är att Dell lyckats växa sig globalt och skapat en supportorganisation runt sina maskiner.

Ja det har DELL gjort för att dom är bra.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Lutar mig tillbaka på min "yrkesskicklighet" och påstår att alla större tillverkare har en eller ett par modeller som är imagestabila i minst ett år i stöten.

Det kan hända. Jag bara drygar mig mestadels.
Märkesdatorer är ju inget jag sysslar med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jag bara drygar mig mestadels.

Men men.. det är min uppgift! Vad ska jag göra nu då?

God Fortsättning alla.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Men men.. det är min uppgift! Vad ska jag göra nu då?

God Fortsättning alla.

Jag tror nog att forumet räcker till er båda i så fall.

Vad gäller Dell har jag fått den uppfattningen att de lever mycket på gammla meriter ungefär som Intel och att de är stora och eftersom de är stora och syns mycket så ger det en del trovärdighet hos många kunder även om inte prestandan alltid är den bästa.

God forsättning på helgen.

Permalänk
Avstängd

Drygar du, drygar jag, drygar alla...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Men men.. det är min uppgift! Vad ska jag göra nu då?

God Fortsättning alla.

Förlåt. Jag ska sluta.
Du är ju faktiskt bäst. (inget illa menat)
För du lyckas alltid verka (eller vara?) tillräckligt seriös för att man ska blir riktigt jävla irriterad.

Som tur är så har jag inte sett några drygheter från dig på länge nu. Tur det, annars hade jag blivit bannad.

Permalänk
Hedersmedlem

dell äger

*hej*

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Som tur är så har jag inte sett några drygheter från dig på länge nu. Tur det, annars hade jag blivit bannad.

& det vill vi (jag) inte vara med om.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Varför folk köper färdiga datorer är väl för att den är färdig, förhoppningsvis fungerar, billigare samt support.

Jag själv hyr dator då det är mycket billigare, jag skulle aldrig ha råd med skärmen änns, likvärdig 21"WideTFT går på 9900kr (sist jag kollade på buggy)

Sen kan man ju köpa en bättre morderkort..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
& det vill vi (jag) inte vara med om.

Säkert det? Är lite tveksam till att du tycker det.
Men för min egen skull tror jag dig och blir glad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Varför folk köper färdiga datorer är väl för att den är färdig, förhoppningsvis fungerar, billigare samt support.

Jag själv hyr dator då det är mycket billigare, jag skulle aldrig ha råd med skärmen änns, likvärdig 21"WideTFT går på 9900kr (sist jag kollade på buggy)

Sen kan man ju köpa en bättre morderkort..

Nu motsäger du dig själv. Det kan aldrig bli billigare att hyra en dator om det nu inte är via ditt arbete.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Nu motsäger du dig själv. Det kan aldrig bli billigare att hyra en dator om det nu inte är via ditt arbete.

Yep, hyr genom jobbet.

Glömde skriva in det, det är en jäkla skilnad mellan genom jobb eller inte, 300-500kr extra per månad skulle jag gissa på.

Min kostar 475Kr

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, hyr genom jobbet.

Glömde skriva in det, det är en jäkla skilnad mellan genom jobb eller inte, 300-500kr extra per månad skulle jag gissa på.

Min kostar 475Kr

Det är trevligt, fan hoppas landstinget skickar ut förslag till sina anställda och att tjejen låter mig ta en genom henne..:)

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled