Intel Inside? Leap Ahead

Permalänk
Medlem

Leap ahead borde ju betyda något i stil med att det finns ett teknologiskt leap någonstans ahead, så antagligen vill dom väl ge sken av att dom ska utveckla någonting användbart nån gång i framtiden...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
hahahaha. "min överstiger aldrig 56grader oavsett belastning!!!!!!"

hahah. ok. det var ju bra att den tempen är ok.

med boxade kylning till min A64 steg den aldrig över 46-47 grader load.

och min just nu stiger aldrig över 38 grader. och på sommaren max 40-41 så kom du med dina intel temps och skryt över dina 56c temps.

antingen skojar du killen eller är du väldigt snurrig full kanske ???

sry för offtopic.

alltså det här med amd och intel ALLA vet om att både amd och intel är bra processorer. MEN tyvärr så är det så att AMd ligger steget före just nu och det vet ALLA som kan nåt om detta vi argumenterar om idag.

intel var bättre förr men är än så länge inte det just nu.

köper du en AMD processor för 3000:- får du iaf lägga ut minst 4k får att få en lika bra intel processor varför ?, jo kan också förstå det för att intel har möjligheten att ta dom priserna för dom är så pass mycket större än vad amd nånsin har vart, men varför tror ni dom flästa väljer amd idag ?.

jag är artist och jobbar i studeo och seriösa studeos. amd/mac är det som används där. så såg det inte ut för 2 år sen.

gamers väljer amd. företag kmr snart välja amd. alltså detta är inget sorligt inget bra. det handlar om konkurens sen sitter ni här och giddrar vilka som är bäst enligt er själva ??

man behöver inte vara nå proffs för att räkna ut hur det ligger till just nu. det är fakta. och det vet alla här inne, sen finns det dom som skriver omogna saker och då så klart ska folk giddra tillbaka. bara lägg ner.

just nu har amd marknaden kanske kmr intel igen kanske inte. vi får se och vänta. jag är glad att båda finns annars hade det ju inte hänt nåt :/:/

full snurrig you WISH

nä du jag kan encoda spela göra vad fan som helst min P4 går aldig över 56grader!!!

ska det vara så svårt att FATTA!!!!

det är en northwood inte en prescott lite skillnad kanske !!!!!

så få in det i skallen så kanske du kan sova lugnare
inte ens med original fläkten så översteg den inte 60grader nådde och når än idag aldrig 60grader nu sitter det en zalman vf7700alcu på den

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Hedersmedlem

lugna sig lite.... tillbaka till topic.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
full snurrig you WISH

nä du jag kan encoda spela göra vad fan som helst min P4 går aldig över 56grader!!!

ska det vara så svårt att FATTA!!!!

det är en northwood inte en prescott lite skillnad kanske !!!!!

så få in det i skallen så kanske du kan sova lugnare
inte ens med original fläkten så översteg den inte 60grader nådde och når än idag aldrig 60grader nu sitter det en zalman vf7700alcu på den

7700?, och den hurrar du mycket för elle ? lol

tagga ner med dina 14is skrivande. vi e folk som förstår vad du skriver du behöver inte skriva som "FATTA !!!" du sänker din nivå till 12 år pojk.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

ok bra då
men egentligen kan man jämföra två skilda cpu temp?

för amd intel är helt sklida arkitekturer så vore rimligare jämför northwood vs prescott osv.

medna man o andra sidan lansle kan jämföra temp mellan amd proppar sm T-bird athlon xp A64

vore inte det rimligare på någe vis?

sedan ber jag om ursäkt men ma lessnar på all AMD är som en frys medan Intel är som en vulkan ja menar det är ganska irrelevant om man ser till artikeln.

men det är väl nåt man aldrig kommer från.

jag är inte hardcore intel fan jag funderat länge på en amd 64

men har inte ekonomin till det just nu.

så nån intel fan är ja inte
anser bara att alla inte proppar är inte kaminer.

OT:
men men leap ahead ja nog ska dom då komma me nåt som skuttar frammåt rejält

då inte derad EE rår på AMd och dessutom kostar alldeles för mycket så får dom ju komma med nåt ordentligt

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Asså jag känner en hel del "Svenssons" och det dom kollar på e antal GHz på CPU'n Och hur många MB Ram det sitter i samt hur många MB GFXet är på!
Och eftersom Intel är på ca 3.4 GHz Och oftast DDR-2 medans AMD är på 2.0 GHz och DDR-1 så väljer dom Intel baserat!

EDIT: Jag snackar om Desktop! Jag vet att Intel M är en grymt bra CPU! Min polare har en sådan och den funkar lika bra som min polares 3.0 GHz Prescott! Dock är det GFXet som slöar ner hans Mobile!

Ja precis dom tittar på processorns beteckning, som när en kompis (svensson) köpte en ny dator med en processor som var lika snabb som min P4C 2,8Ghz för den hade en 2800+ (socketA) han trodde givetvis att den var på 2800Mhz... vilket var en lögn naturligtvis.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

AMD och Intel är som Ferrari och Lamborghini, begge är bra men alla vet att vad som vinner på racingbanan.

För övrigt så tycker jag att deras nya slogan är helt ok, för att ett företag ska bli bättre måste förändringar ske helt enkelt.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
men alla vet att vad som vinner på racingbanan.

McLaren?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

yeah:D mclaren king med KIMI bakom ratten:D
Kimi=kung

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ok bra då
men egentligen kan man jämföra två skilda cpu temp?

Det som egentligen är intressant är snarare utvecklad värme, ett problem som främst märks om man försöker hålla ljudnivån på datorn låg. Mig veterligen ligger AMD lite bättre till på den punkten just nu om man ser till de vanliga desktop-processorerna. Hur det är med mobila processorer vet jag inte.

Jag har själv inte valt den svalaste processorn, utan valde den snarare med tanke på den prestanda man får för pengarna med en klockad Opteron.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

Snackar vi Formel1 vet vi ju alal att Renault är bäst Inte för att jag har en men ändå.

OnT: Tycker det låter lite fult med "Leap Ahead". Intel Inside var ju bättre isf.

OffT: Orkar man vara fanboy? Varför inte bara satsa på det som är bäst just nu? Och dessutom inse att det är bäst?

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem

Uff enkelt:
"Leap Ahead with Intel." Hoppa fram > Steg > Framsteg > Framtid, med Intel. Sammanhang, koppling(associative). Mindre annurlunda fråge tecken än med:
"Intel Inside?" (Intel = Intelligence)Information inuti(I CPUn? va? vad är Intel?).

Permalänk

INTEL=imbacills nutheads enormous lunatics eller?

LOL

@Smolk
om mclaren hade haft stabilare bilar motorer tror du renult hade tagit mästerskapet?

det hade dom inte kan jag säga

onT: leap ahead mmmm får väl se vad som händer

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

AMD-fanatiker är datorvärldens motsvarighet till politikens gapiga kommunistslynglar.

I grund och botten har alla tillverkare och företag ett enda stort intresse, att tjäna så mycket pengar som möjligt. AMD är precis som Intel ett multinationellt företag med stora vinstambitioner. Det finns ingen "fattiga och förtrycka kusinen från landet vs den bortskämda överklasskillen" eller "Power to the people" -retorik att luta sig mot i detta sammanhang. Ni som tror det måste vara bland dom mest naiva och blåögda individer som går att finna på denna jord. AMD tillverkar bra processorer för att kunna göra så stora vinster som möjligt för att hålla sina aktieägare nöjda. Man tillverkar inte bra processorer av det enda syftet att ge AMD-användare bättre möjligheter till att klå Intel-användare i ordbajseri på Sweclockers. Nyckelordet här är "pengar" gott folk. Marknadsfördelar skiftar fram och tillbaka, det finns inget "status quo" på den punkten. Idag tillverkar AMD förmodligen bättre processorer än Intel, i morgon är det tvärtom. Detta bör vi vara glada över då det driver utvecklingen framåt och ger oss konsumenter ett bättre utbud. Både AMD och Intel är så pass stora företag att om den ena får ett litet försprång i utvecklingen så har den andra nog resurser till att springa i kapp.

Slutligen anser jag att Intel bör behålla sin nuvarande slogan "Intel Inside" som är ett bra och på marknaden välrotat varumärke.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Hedersmedlem

Plexus första gången jag läser något (iofs på fyllan) som är riktigt bra skrivet av dej

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
AMD´s Slogan
-Vi Lever På ALLA FANBOYS utan dom inget AMD!!!!!!

jag har en intel P4 den går fan inte varm kan nån av er AMD FANKIDS tala om era temps så sak vi se hur sval en AMD är senast jag såg en så gicke den uppåt 60-70 i BIOS IDLE så sval är AMD
min överstiger aldrig 56grader oavsett belastning!!!!!!

så få se lite AMD temps då

Gamla Palimino eller T-bred kärnan du syftar på låter det som.
min clawhammer ligger just nu på 29grader idle och kryper väl upp till ca 45grader full load.
bara stockkylning med 4 chassifläktar.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Men för glödheta cpu'ers skull, kan vi växa upp och komma vidare? Det är år 2006 för guds skull. Det spelar ingen jäkla roll om cpu'n är 35, eller 45 grader varm, det som spelar roll, är om cpu'n tål att bli max 50, eller 105c Det gäller dock ur ett funktionsperspeltiv, sen är det självklart att det kostar mer att driva en cpu som kräver så mycket ström. Så länge den är stabil är det rätt, och det går inte att jämföra temperaturer på ett bra sätt mellan lika cpu familjer, och ändå mindre mellan helt olika märken.

Visst vore det positivt om alla cpu'er var rumstempererade, med passiv kylning, men det är föga troligt att så inträffar någon gång snart.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No.21
Uff enkelt:
"Leap Ahead with Intel." Hoppa fram > Steg > Framsteg > Framtid, med Intel. Sammanhang, koppling(associative). Mindre annurlunda fråge tecken än med:
"Intel Inside?" (Intel = Intelligence)Information inuti(I CPUn? va? vad är Intel?).

intel= intergraded electronic? eller har jag fel nu?
köpte dom inte det namnet från något hotell eller något?

alltså med intel inside menar dom att det är en intel cpu,gjord av intel och inget annat företag.

leap ahead är väl ganska ok.