Permalänk
Medlem

Fallen Earth [MMO]

Fallen Earth

Största insperationskällan till spelet: Fallout & Mad Max
Bara detta gör att man inte får missa spelet.

"Fallout fans never had it so good."

Sen att dom använder PhysX fysikmotor är inte pjåkigt, men det
är lite bittert att man måste köpa till ett PCI-kort som gör beräkningarna
möjligt.

Fysikmotor AGEIA PhysX:
http://biz.yahoo.com/prnews/051011/sftu110.html?.v=23

Newsletter:
On the art side, we've also been really busy with character customization.

We've implemented thousands of combinations of faces, hairstyles, skin tones, body and facial hair, tattoos, piercings, and makeup. Players will be able to mix and match to their heart's desire, then go nuts with clothing, armor and accessories (up to 22 slots), and carry up to 6 active weapons, all of which are visible.

But wait! We're just getting started...

Everyone likes feeling unique, and we're shooting for unprecedented levels of customization to enhance your role-playing enjoyment. You'll be able to zip up your jacket to protect yourself from the chill of the night when you're wandering the wastelands or wear your jacket open when toiling under the scorching noontime sun. You can even tuck in your shirt when someone complains that you look like a slob, or flip your baseball cap backwards when you're getting ready to wade into a brawl... how cool is that?

We are playing with a ton of concepts for combat, pvp, crafting/building, player progression, missions, mutant powers, physics, equipment, vehicles, skills, etc. which will continue to evolve all the way through beta. We love to see constructive discussions about what you all like and dislike about other games. We are gamers too and some of us probably play in the same games as you…

Roleplay

* Fully customizable characters, including different faces, hair, and skin color
* Thousands of items - clothing, body art, weapons, armor and objects of varying power and ability
* A rich and evolving universe with storyline based missions
* Unlimited character based growth in skills, stats, and special abilities

Strategy

* Team based missions requiring planning and tactics not just brute force
* Smart creatures that will challenge players abilities by reacting not just acting
* Environmental features that have strategic impact on play actions
* Sniper view, night vision goggles, and various sensor arrays

Action

* Incredibly detailed, character driven, animation system Player can enter Stealth mode for higher accuracy during combat
* Dozens of different weapons, from knives to plasma cannons, all customizable with various attachments
* Death match arenas and capture the flag scenarios

Driving

* A world so big you'll need a vehicle to cover the vast landscape
* Various vehicles from single occupancy to multi-passenger vehicles
* Customizable vehicles - armor, weapons, onboard systems
* Roadways connecting far flung outposts and affecting your car's performance

Exploration

* A massive world with forgotten technologies ready to be reused…
* Huge abandoned underground complexes…
* First encounters with mutated species…
* Story lines revealed through player interaction

Economic and Social Simulation

* Scavenge remnants of the old world for knowledge and profit
* Develop trade skills for wealth and power
* Establish trade routes and caravans across vast and dangerous expanses
* Players can aid in the maintainence and expansion of towns and outposts as well as owning complexes

Is it true that the engine running FALLEN EARTH is so advanced that you can alter the terrain in real time?

Yes… just think of our 3D engine as part of the special sauce at Icarus... We set out to do things better, which means that we set out to re-invent the tools for creating, and the engine for running an online universe. We licensed the best physics engine in the business, everything else we built ourselves. Our goals: delivering the ultimate game world offering maximum fun with real time terrain deformation, lip sync and eye movements and much more…

www.fallenearth.com
http://www.gamemethod.com/MPOG/601/fallen-earth-pc-preview
http://www.warcry.com/scripts/columns/view_sectionalt.phtml?s...
http://forums.livingwithstyle.com/t223041p1-preview-fallen-ea...

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Verkar bra, men grejen om fysikkortet suger ju. Eller är det bara en extra bonus som man kan vara utan eller är det ett krav?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag ska inte säga säkert, men jag tror det är ett krav.
Vet inte hur mycket det kommer kosta heller.

Men man kommer se flera spel använda sig av fysikmotorn. Så man
köper inte kortet bara för Fallen Earth

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

har hållt ett öga på det här spelet ett litet tag nu och jag tror att det kommer bli toppen. att springa runt i medeltiden håller inte längre tycker jag :D. hoppas på en beta snart...

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Äntligen ett MMORPG värt att titta närmre på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
har hållt ett öga på det här spelet ett litet tag nu och jag tror att det kommer bli toppen. att springa runt i medeltiden håller inte längre tycker jag :D. hoppas på en beta snart...

Jo det har börjat bli lite uttjatat, fast jag ser ändå fram emot en del spel som är på intågande.

Det tråkiga är att dom inte skaffat ett forum ännu, ska maila dom och gnälla =P

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

oh, tjenare. Är detta drömmen eller?

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Låter lite........... knepigt?

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk

aja när betan kommer då jävlar :D. har ni kollat in klasserna man kan va? dom verjar ju hur sköna som helst själv ska jag nog gå på antingen enforcers eller travelers

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Traveler passar nog min spelstil bättre, men C.H.O.T.A hade varit lite annorlunda att spela. Men man hinner nog göra några karaktärer innan man har lessnat =P

http://fallenearth.com/overview/game_char.htm

For the record:
Det officiella forumet kommer öppna samtidigt som Closed Beta. och det kommer vara nu under 2006

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

grafiken påminner om Postal 2

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
grafiken påminner om Postal 2

Nja det vet jag inte, inte nu för att jag har spelat Postal2 bara sett ingame video och några screens. Men man ska ju tänka på att det är alpha bilder, så några spektakulära finesser på grafiken brukar inte förekomma.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Ojoj, tänk att det redan gått 3 år sen den här tråden startades. Tiden går fort.

Hur som helst har http://www.mmorpg.com lagt upp en ny intervju med lead designern (tror jag han är i alla fall) där det berättas rätt så utförligt om spelet, på samma gång som gameplay visas upp.

Fallen Earth Part I: Getting Started after the Apocalypse
Fallen Earth Part II: Tutorial, Gear, and Combat
Fallen Earth Part III: UI, Factions, and PvP
Fallen Earth Part IV: Crafting Cars, Bullets, and Horse Feed

Spelet ser onekligen intressant ut, tycker i alla jag. De är just nu mitt uppe i stängda betan och siktar på release nångång Q2-Q3.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Fortfarande efter 3 år är de i beta-stadiet. Samtidigt som jag under det senaste året (2008) inte fått något nyhetsbrev whatsoever trots att jag är reggad på både forum och betan.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Fortfarande efter 3 år är de i beta-stadiet. Samtidigt som jag under det senaste året (2008) inte fått något nyhetsbrev whatsoever trots att jag är reggad på både forum och betan.

De har inte varit i beta i 3 år, utan var i alpha fram till 2007, tror jag. 3 år är nog ingen lång tid ändå... Funcom's nya spel Secret World (som annonserades igår) började arbetas på förra milleniet och utanför ritbordet för sju år sen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Är folk här ironiska eller? Fyf*n hur det där spelet ser ut! Och världen, stel och tråkig så det är helt sjukt! Och karaktärerna? Alltså detta var nog det värsta jag sett.. Kanske hade tyckt det varit cool 2000.. men 9 år senare? Folk förväntar sig en hel del mer, eller.. iaf jag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Är folk här ironiska eller? Fyf*n hur det där spelet ser ut! Och världen, stel och tråkig så det är helt sjukt! Och karaktärerna? Alltså detta var nog det värsta jag sett.. Kanske hade tyckt det varit cool 2000.. men 9 år senare? Folk förväntar sig en hel del mer, eller.. iaf jag..

Grafiken är inte allt. Det häftiga med spelet är ju miljön, craftingen, combat mechanics, klasslösheten osv. Sen är ju spelet nog tekniskt sett snyggare än t.ex. WoW... och det måste man ju nog säga att räcker.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Men herregud, även om man utvecklat ett spel i 15 år kan man inte förvänta sig att modellerna man ritade då ska fungera i dagsläget. Måste säga att det var otroligt fult. Det går att skapa mysiga och stämningsfulla världar med få polygoner och rätt ljussättning men det där ser ju bedrövligt ut för att vara från 2001 också.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag bara har låga krav, men jag tycker inte att det ser så dåligt ut Visst, animationerna är kanske lite stela ibland men förutom det... fast grafiken är nog det jag värdesätter minst hos ett spel, så jag är nog inte helt objektiv.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag kollat in hemsidan lite då och då de senaste 2 åren men mer och mer får mig att tvivla på att denna satsning kommer misslyckas. Spelsystemet måste vara oerhört revolutionerande för att konkurrera ut gratis-alternativ som t.ex Anarchy Online, som dessutom i dagarna kommer få ny grafikmotor.

Nåväl, tiden får utvisa om detta blir en flipp eller flopp, personligen flaggar jag flopp.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Woo! Jag fick nyss en betakey i mailen, så nu ska vi ta och se om spelet duger eller ej

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Woo! Jag fick nyss en betakey i mailen, så nu ska vi ta och se om spelet duger eller ej

Nice! Posta lite screens och första intryck

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Detta ser intressant ut, men min dator kommer inte klara av det men jag ska se om jag kan få en beta också

Permalänk
Inaktiv

själv tänkte jag på HL när jag såg bilderna kunde ytyvär itne kolla på filmerna =/ tror inte att det kommer att vara nå bra men men kan hoppas att dom lyckas en då

Permalänk
Medlem

Videona finns på youtube också.

http://www.youtube.com/watch?v=HReImC1d-Uo&feature=PlayList&p...

http://www.youtube.com/watch?v=Wnq-r7IfsSI&feature=PlayList&p...

Snart har jag patchat klart, så då ska jag spela lite och skriva något om det här. Kanske blir det några screens också.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har en kompis som är med i betan fast det var alpha då kompisen blev invitad

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

http://img11.imageshack.us/my.php?image=fa1j.jpg
http://img11.imageshack.us/my.php?image=fa2.jpg
http://img11.imageshack.us/my.php?image=fa3.jpg
http://img11.imageshack.us/my.php?image=fa4.jpg

Där är en bunt bilder jag tog från tutorialdelen. Jag tycker faktiskt inte grafiken är så pjåkig... visst, den är inte lika bra som Fallout 3, men det är ju ett MMO vi snackar om... och dessutom ett gjort av en ny studio.

Animationernas kvalitet är varierande. De flesta är bra, men vissa suger riktigt mycket (t.ex hopp-animationen). Combat fungerar. Det är rätt svårt att sikta, men jag var rädd att det skulle vara mycket värre. Melee är trevligt det också, fast mycket mer är omöjligt att säga med min begränsade erfarenhet.

Spelet verkar stabilt. Hittills har jag inte kraschat eller stött på några buggar, förutom en där spelkaraktären hoppade till lite konstigt när jag klättrade uppför en stege... men det är ju småsaker. Inga problem med frameraten, förutom vid ett ställe där jag åkte förbi en jävla massa saker på en ATV.

Alla NPC'n hittills har haft voiceacting, vilket jag gillar skarpt. De har även olika konversationsmöjligheter, men jag vet inte om det bara gäller tutorialen.

Ja, tutorialen har i alla fall varit en mycket positiv upplevelse

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Spelet verkar stabilt. Hittills har jag inte kraschat eller stött på några buggar

jag kan inte ens spela det längre pga konstanta bsods

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
jag kan inte ens spela det längre pga konstanta bsods

Jaha, hur går det för din kompis då?

Nåja, hittills inga problem. Men det kommer väl...

Edit: och där kraschade spelet när jag tabbade in igen

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat mer måste jag nog säga att spelet har potential... i alla fall det jag sett av spelet. Visst har det sina problem (som med alla betan), men spelet känns förvånansvärt bra. Combat funkar fint, crafting är underbart och miljöerna häftiga (dock är vissa saker en aning stela). Tja, jag vet inte vad jag ska säga mer. Vill någon veta något så fråga. Dock kan jag inte svara på allt... jag har inte kommit så pass långt än.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum