Intel släpper ny prislista

Permalänk
Melding Plague

Intel släpper ny prislista

<font style="font-size: 10pt"><b>Intel släpper ny prislista</b></font> <small class="small">onsdag 4 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.intel.com/intel/finance/pricelist/" target="_blank">Intel</a> har släppt en ny prislista som inkluderar Intels nya processormodeller som introducerats efter december förra året. Dessvärre inga som helst prissänkningar sedan förra månaden, men listan bjuder ändå på vissa intressanta detaljer.
<br />
<br />Pentium D 2,8 GHz och Pentium D 3,0 GHz tillverkad i 90nm kostar lika mycket som 65nm-versionen. Däremot är Pentium D 3,2 GHz 65nm-versionen avsevärt billigare än 90nm-versionen, trots att 65nm-versionen har större cache. Den gamla versionen kostar $530 dollar, och den nya kostar $423 dollar.
<br />
<br />Listan innehåller även prisuppgifter för Yonah single- och dual-core. Den billigaste dual-core Yonah:n, T2300 på 1,66 Ghz, kostar $241 dollar.
<br />
<br />Alla priser är i kvantiteter om 1000. Se listan hos <a href="http://www.intel.com/intel/finance/pricelist/" target="_blank">Intel</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara dyrt som vanligt, jag tror jag fortsätter använda AMD.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning till att avända Intel. Varmt, Dyrt och sämmre prestanda än AMD

Vi får väll se om de blir bättre tider för Intel när dom lanserar Yonah

Permalänk
Medlem

Om den billigaste Yonah som kostar ungefär lika lite som en AMD är lite snabbare så kommer de upp lite från bottenskrapet.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Discokungen

Synd att Yonah kommer bli så dyr. Om 1,66GHzaren går på 240$ så vill jag inte tänka på vad 2GHzaren kommer kosta

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

240 USD ick!! på tock för mycket.. Med svenska skatter + tullavgifter är vi uppe i runt 3000kr för 1,6GHz modellen..

Permalänk
Avstängd

Så Intel fortsätter att skjuta priset i skyarna

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Avstängd

jadu dom har ej lärt sej än

Permalänk
Avstängd

Själv tycker jag att det är AMD som är dyra. Se bara på vad ordentliga serverkort kostar och jämför sedan med motsvarande för intel. Helt plötsligt blir det AMD som är tokdyra när man ska bygga ihop en server.

Allt kan fås att se billigt ut om man bara ser till en liten del av helheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Själv tycker jag att det är AMD som är dyra. Se bara på vad ordentliga serverkort kostar och jämför sedan med motsvarande för intel. Helt plötsligt blir det AMD som är tokdyra när man ska bygga ihop en server.

Allt kan fås att se billigt ut om man bara ser till en liten del av helheten.

Så jävla stor skillnad mellan korten är det inte...

TYAN THUNDER S2676ANRF för intel s604 kostar 4150kr på dustin

TYAN THUNDER K8SD PRO för AMD s940 kostar 4950kr på dustin

Så någon stor skillnad talar vi inte om.. Sen kostar Intels cpuer allt från 2700kr upp till 45 000kr för Xeon MP...

Motsvarande från amd är 2400kr upp till 16500kr för 800-serien...

Permalänk
Medlem

så mycket whine om priser, skaffa ett jobb slit lite så har ni pengar. och allt whine om intel blir blabla varma det blabla presterar inte, min intel presterar skit bra och är grymt kall av sig

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem

vad var idén med att göra en kolumn med "% Decrease" det var ju ändå bara massa "-" i dem...

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
så mycket whine om priser, skaffa ett jobb slit lite så har ni pengar. och allt whine om intel blir blabla varma det blabla presterar inte, min intel presterar skit bra och är grymt kall av sig

Det är fullständigt logiskt att man vill betala mer för en processor som både drar mer ström och presterar sämre än dess konkurrent.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.