iPod Shuffle inte död än

Permalänk
Melding Plague

iPod Shuffle inte död än

<font style="font-size: 10pt"><b>iPod Shuffle inte död än</b></font> <small class="small">fredag 6 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Vi rapporterade <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=543193">tidigare</a> att mycket pekade på att Apple skulle ersätta iPod Shuffle med en ny modell. Anledningen till detta var att modellen varit slutsåld länge hos flera butiker och att detta brukar hända innan MacWorld-mässan när Apple har ersättningsprodukter i tankarna. Misstankarna blev precis lite lägre, då MP3-spelaren återigen finns i lager hos Applebutiker, enligt <a href="http://www.pcpro.co.uk/news/81930/apple-stores-shoot-down-shu..." target="_blank">PC Pro</a>. iPod Shuffles ultimata öde lär vi veta mer om efter MacWorld-mässan nästa fredag.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jaa! Då kanske de släpper iPod mini G3 istället!
Färgskärm, 20H batteritid och 10GB hårddisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h_enke_trollis
Jaa! Då kanske de släpper iPod mini G3 istället!
Färgskärm, 20H batteritid och 10GB hårddisk

neeeeeeej, jag har precis beställt en nano.. hehe

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Det är rätt!
Shuffle är nog det enda vettiga Apple gjort i Ipod-serien och jag köpte precis en sån åt syrran i julklapp...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag fick en shuffle i julklapp och enda negativa jag har att säga om den är att det är jävligt drygt att behöva lägga in låtarna genom itunes =/

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Jag fick en shuffle i julklapp och enda negativa jag har att säga om den är att det är jävligt drygt att behöva lägga in låtarna genom itunes =/

Det finns andra program, typ anapod

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damon
Det finns andra program, typ anapod

tack för tipset

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det är rätt!
Shuffle är nog det enda vettiga Apple gjort i Ipod-serien och jag köpte precis en sån åt syrran i julklapp...

Vad är det som är så bra med den, jag har inte fattat det? Ingen som helst koll på vad för låt man väljer och vad jag hört så väljer itunes helt slumpmässigt vilka låtar som läggs in på den(kanske inställning då).
Men jag tycker i stort sett alla andra mp3 spelare äger denna...

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Vad är det som är så bra med den, jag har inte fattat det? Ingen som helst koll på vad för låt man väljer och vad jag hört så väljer itunes helt slumpmässigt vilka låtar som läggs in på den(kanske inställning då).
Men jag tycker i stort sett alla andra mp3 spelare äger denna...

Itunes suger, det håller jag med om, men det finns alternativ... fast man kan själv välja låtar via itunes med, allt som krävs är att man bara gör det manuellt istället för att låta itunes fylla själv...

Vad som är bra med spelaren?
1. Inget tjafs. Play/Pause, skip, volume och shuffle/repeat - Allt man behöver och inget rångel
2. Snygg som ***
3. Lätt, liten och smidig
4. Känns inte lika billig som de flesta andra... plastig visst, men det känns ändå att den håller en viss klass...
5. Batteritiden är rätt bra

Det jag tycker är bäst är just att det inte är nått tjafs med playlists eller inställningar eller voicemomos eller annat, bara en ren spelare som gör det den ska (och är bra på det) , inget mer, inget mindre och med bra kvalité på ljudet

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Nästa fredag? Macworld expo är på tisdag den 10 januari.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Nästa fredag? Macworld expo är på tisdag den 10 januari.

Måste det vara en ny mp3 spelare de ska släppa?

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Discokungen

iTunes är ju skitbra. Nu använder jag iofs inte det till att fylla mp3-spelare med men det är en underbar musikspelare Hoppas på en fin tronföljare till Shufflen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Hoppas fortfarnade på att de ska sätta en ipod med alumiunhälje i produktion igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Jag fick en shuffle i julklapp och enda negativa jag har att säga om den är att det är jävligt drygt att behöva lägga in låtarna genom itunes =/

Jo och nu tvingar dom på en itunes om man ska installera quicktime också, usch och fy.
Jag använder förövrigt Winamp och ett plugin för ipod som man kan ladda ner på winamp.com, tycker det är det smidigaste.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h_enke_trollis
Hoppas fortfarnade på att de ska sätta en ipod med alumiunhälje i produktion igen

I agree. Fruktansvärt bra då de aldrig slits lika mycket som plast-poddarna.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Itunes suger, det håller jag med om, men det finns alternativ...

Ha! Utforskaren suger!

Jag använder hellre iTunes än Explorer även om det är lite mer jobb med iTunes. Dessutom funkar inte mina älskade mouse gestures i Explorer.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Ha! Utforskaren suger!

Jag använder hellre iTunes än Explorer även om det är lite mer jobb med iTunes. Dessutom funkar inte mina älskade mouse gestures i Explorer.

/Adrian

Du kan inte använda utforskaren som den är till shuffle, funkar liksom inte... så hela konceptet med att TVINGA på kunden ett visst program bara för att använda sin spelare är fel tycker jag. JAg vill inte ha itunes liggandes med ipodservies o skit i systemet och dra kraft hela tiden, jag vill koppla in min spelare, fylla den med musik och koppla från, så svårt är det.... men istället måsta ja krångla med att döpa min ipod!?! (wtf liksom), ha itunes installerat och dra system även när det inte är igång och krångla och ha mig...

som sagt.. shuffle är simpel och gör det den skall, inge protester... helt underbart... men varför kan inte inläggningen av musik vara lika simpel och strait forward för?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Du kan inte använda utforskaren som den är till shuffle, funkar liksom inte... så hela konceptet med att TVINGA på kunden ett visst program bara för att använda sin spelare är fel tycker jag. JAg vill inte ha itunes liggandes med ipodservies o skit i systemet och dra kraft hela tiden, jag vill koppla in min spelare, fylla den med musik och koppla från, så svårt är det.... men istället måsta ja krångla med att döpa min ipod!?! (wtf liksom), ha itunes installerat och dra system även när det inte är igång och krångla och ha mig...

som sagt.. shuffle är simpel och gör det den skall, inge protester... helt underbart... men varför kan inte inläggningen av musik vara lika simpel och strait forward för?

Oj, vad svårt att döpa sin iPod. Första gången man använder iPoden får man en enkel fråga; "Vad vill du ha för namn på iPoden?" Man skriver in det, klart!

PS. Det är kopplingen med iTunes som har gjort iPoden så stor tror jag. Kanske inte den ända fördelen,dock en stor sådan. DS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Oj, vad svårt att döpa sin iPod. Första gången man använder iPoden får man en enkel fråga; "Vad vill du ha för namn på iPoden?" Man skriver in det, klart!

PS. Det är kopplingen med iTunes som har gjort iPoden så stor tror jag. Kanske inte den ända fördelen,dock en stor sådan. DS.

nej, det är inte svårt... men varför? Det är det jag undrar...
det tjänar liksom inget syfte, speciellt när spelaren är så enkel och ren, så varför knöla med mjukvaran?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Du kan inte använda utforskaren som den är till shuffle, funkar liksom inte...

Ja jag vet. Det jag ironiserade över var att MP3-spelare som lägger över musik som USB-minnen tvingar mig att använda Utforskaren.

Jag vill inte ha Explorer liggande och dra resurser heller.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Ja jag vet. Det jag ironiserade över var att MP3-spelare som lägger över musik som USB-minnen tvingar mig att använda Utforskaren.

Jag vill inte ha Explorer liggande och dra resurser heller.

/Adrian

Då är det bara att byta filhanterare..

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Ja jag vet. Det jag ironiserade över var att MP3-spelare som lägger över musik som USB-minnen tvingar mig att använda Utforskaren.

Jag vill inte ha Explorer liggande och dra resurser heller.

/Adrian

Vad är det för fel på command prompt? Copy finns fortfarande...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Vad är det för fel på command prompt? Copy finns fortfarande...

Sant. Lite omständigt kanske?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Sant. Lite omständigt kanske?

/Adrian

Bah... med lite sjysta växlar så kan du ju kopiera ner alla album som är släppta 1985 om du har en bra diskstruktur så...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Annars fungerat Windows comm.. nä, förlåt, Total commander utmärkt... Inkluderar även sfv verifieringsverktyg, ftp klient och en massa annat man aldrig trodde man skulle behöva.. Och aldrig behövt än, men det finns där ;- )

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.