FAQ och TIPS om Sleevning [Många bilder]

Permalänk

FAQ och TIPS om Sleevning [Många bilder]

OBS tråden omarbetas och de kan finnas lite fel i den om ni ser något så kan ni vara hygliga att säga till

Innan jag börjar skriva om själva sleevningen så ska jag försöka vara lite mer tydlig hur man gör när man sleevar, vilka verktyg man kan behöva och vad man ska passa sig för och givetvis så kommer jag uppdatera denna FAQ om något saknas eller är fel...

Jag har lånat några BRA tagna bilder av några få personer här på forumet. Dels för att bilderna är bra och man förstår och sedan vad som man kan använda kabelstrumpan till, jag hoppas de personer jag lånat bilder av respekterar detta
om någon inte vill ha sin bild här så kontakta mig isf.

Om ni skulle ha någon bra Bild som jag kanske ha missat eller någon synpunkt så skriv ett PM så ska jag se om jag tar med den eller inte om annars så ska jag ordna det så snabbt jag kan.

När jag fattade tycke om att sleeva mina sladdar så fall det mig att köpa 25m kabelstrumpa och 4 * 4 m krympslang på Elfa, sålde lite till kompisar också
Vilka artikelnummer jag använt kommer sist i inlägget.

Ett bra alternativ är att börja på löstagbara sladdar så som Y-delningar eller ett nätagg som man inte är så rädd om.

Innan jag börjar så tar jag inget ansvar om ni ha sönder kablar, kontakter eller kopplar 12-5v fel eller liknande allt detta ligger på era egna axlar!!!
Oavsett vilka kablar ni sleevar så kommer de att förlora sin garanti om de nu har det OCH om ni öppnar erat nätaggregat så förlorar det sin garanti.

JAG BER ER ÄVEN ATT LÄSA HELA TRÅDEN FÖR ATT DET FINNS MATNYTTIG INFO HELA VÄGEN NER!!!

[SIZE="3"] [B]STEG FÖR STEG

  • 1 Vilka grejor som behövs.

  • 2 Vad bör man sleeva och inte sleeva?

  • 3 Kort om nätagget.

  • 4 Sleevning av nätagg ( Bara molex ).

  • 5 Lite bilder på hur snyggare det blir.

  • 6 Sleevning av SATA.

  • 7 Sleevning av PATA/IDE.

  • 8 Uppskattade värden till hur mkt som behövs.

  • 9 Artikelnummer.

  • 10 Länkar till olika inköpsställen.

  • 11 några vanliga frågor med svar.
    [/B][/SIZE]

STEG 1
Vilka grejor som behövs.

Så här ser kabelstrumpan och krympslangen ut.

Ett gem och en nål kan behövas för att öppna upp molex´kontakterna och andra kontakter

En klockmejsel kan man behöva använda för att få ut eller in benen på Molex´erna, annars så kan man använda nål o gem det väljer man efter eget val.

En varmluftpistol är ett givet val för att krympa krympslangen,
men det går bra med tändare, lödkolv eller hårtork.. men varmluftpistolen funkar bäst!

STEG 2
Vad bör man sleeva och inte sleeva?

Vad ska man akta sig för att sleeva och inte sleeva?
Man kan sleeva iprincip alla kablar från nätagget, fläktar ccfl, rör mm
Dock så bör man undvika att sleva ända in på kontakterna.

Något man bör akta sig för att göra är följande!
[SIZE="3"]
Sleeva inte motstånd som är till fläktar gjorda för att köra de på 7-5 v eller liknande,
små egengjorda kretskort och ccfl inverten ska man akta sig för att göra något med.
Inverten som finns till ccfl rören har små luft hål dom behövs och där ska man inte trä något över!

Om man gör något av ovanståände som är med RÖD TEXT så finns risken för BRANDFARA! [/SIZE]

STEG 3
Kort om nätagget.

Ett öppnat nätaggregat kan vara mycket farligt och kan vålla både dig och husdjur allvarliga olyckor om man pillar i det!
Men om man sätter i gång sin burk och drar ut nätsladden (strömsladden till nätagget) så kommer den mesta strömen gå ut men det finns alltid lite ström kvar i agget och just därför ska man ha STOR respekt för just detta!!!
Det kan finnas ström kvar i flera månader i nätagg / skärmar / tv apparater mm.
Så har STOR respekt för detta!!!
Kolla gärna in det i nätaggs faq´en
länk till FAQ´en

STEG 4
Sleevning av nätagg ( Bara molex ).

Innan vi sätter igång på allvar vill jag klar göra att om ni råkar ha sönder en kontakt, klippa sönder kablar, sätta 12v linan på en jordpunkt eller på 5v så kommer erat nätaggregat gå sönder och kan dra med en andra saker så som hdd grafikort mm så jag tar inte på mig något som hälst ansvar utan detta vilar på ERA AXLAR!

och en sista sak inann vi kör igång är att i kanterna på kabelstrumpan kommer trasla uppsig lite specielt för en som är ovan så tar inte hjälp av tändare för att försöka smälta ihop ändarna för då finns risken att den inte kommer över stiften och just därför används krympslang för att den inte ska trasla upp sig och så att den sitter där den ska!

Här har jag mitt server AT agg som har agerat cd-server en gång itiden och som ska få börja med hdd server innom en snar framtid.
jag har tjuvstartat lite på detta men man ser skilnaden på vad man strävar efter.

Om ni har sånna här straps/buntband så bör de klippas av för det kan göra slevningen mycket jobbigare och ser allmänt fult ut med en klump mitt på sen.

Något åt det härhållet ska det se ut när man fått ur sina kontakter.

Det utstickande benet är den man ska böja in med gemet eller en klockmejsel. Det sitter oftast 1-2 sånna i sina kontakter beroände märke och hur gamla sladdar man leker med.

Benet som sticker ut, så sitter det i kontakten i vanligt fall.
OBS.. Låt det sitta inböjt när du börjar trä på kabelstrumpan för annars är det risk att det hakar upp sig och man kan ha sönder benen/t om man rycker lite för hårt, och då så sitter inte kontakten i hållaren längre.
Återkommer med detta senare också.

När man pillat ut alla 4 sladdar ur molex´en så ska det se ut något liknande detta.
NI behöver inte märka MOLEX kablarna på något vis för det står numrerat på den vita kontakten

1 - 4

RÖD = 1
SVART = 2
SVART = 3
GUL = 4

Det kvittar om den svarta kablen som satt jämte den gula hamnar jämte den röda kablen, för det delar ändå upp sig i nätagget och på kretskorten i hdd´s och cd/dvd mm.
Det är bara 2 svarta för att annars skulle troligen kablarna brinna upp om det gick förstor ström igenom 1 istället för 2.

Så nu ska vi ta och trä på kabelstrumpan över dina molex sladdar.
Ta och mät hur lång kabelstrumpan ska vara och lägg till ca 3cm varje gång.
De ät alltid lättare att klippa bort en bit på kabelstrumpan om den skulle bli för lång.

Om man skulle ha fått den lite förkort så kan man antagligen dra på en liten bit till och sätta en krympis över skarven eller så låter man den närmaste biten vid nätagget vara osleevad.

Dra först in 2 kablar itaget eller 1 lite hur duktig du är men dra bara in de en liten bit sen börjar du med de 2 som är över eller nu hur många du började med.

När du dragit igenom dina kablar så lämna en bit vid stiften (kontakten).

Men sätt inte på kontakten först utan klipp till 2 bitar krympslang och trä över 2cm ( lite efter eget tycke )

Nu när du fått på din kabelstrumpa och krympslangen så ska stiften rätas ut så att de sitter som de satt innan i molex´kontakten

Du rätar ut benen med en Nål, ett Gem eller en klockMejsel eller nu vad du kör med.

RÖD = 1
SVART = 2
SVART = 3
GUL = 4

Detta står numrerat på kontakten för övrigt som jag nämt sedan tidigare så någon märkning behövs ej!

Sätt krympslangen på plats och använd din hårfön, varmluftpistol eller vad du nu kör med.
Men sätt inte krympslangen ända intill utan lämna en halv cm, detta för att om man varmer för myckket på krympslangen så är det risk att den spricker om den är allt för töjd.
Sen en bra sak att veta är att inte köra för länge utan att så fort den satt sig så kommer den inte krympa mycket mer om man ändå kör på så kommer krympslangen tillslut att sprick och då får man göra om några steg!

När du har varmt din krympslang över kabelstrumpan ska det se något liknande detta.
När det är som bäst så ska man kunna se strukturen av kabelstrumpan ( flätan ), Då sitter det som berget.

När du har sleevat klart kabelen/arna så sätter du bara tillbaka allt igen och stänger nätagget om du har nu har öppnat det öppnat det.

OBS Om du ta krympslangen innanför nätagget som jag gjort på en del kablar så se till att inte rikta varmluften rakt in i agget det kan hända att man har sönder något.
Om ni sitter framför datorn som jag gjorde så rikta inte strålen mot skärmen min smälde det i några gånger...:P

KONTROLLERA SÅ ATT ALLA KABLAR SITTER PÅ SIN RÄTTA PLATS INNAN DU KOPPLAR IN NÄTAGGET ELLER KABLARNA DU JUST SLEEVAT. GÄRNA MER ÄN 1 GÅNG!

STEG 5
Lite bilder på hur snyggare det blir.

har har jag sleevat 2 st kabelstrumpor med startknappar och leds och en pata/ide kabel mer om pata/ide kablen längre ner

När man kör med väldigt små kablar så kan det vara risk att strumpan kryper ut mellan krympslangen och kablarna om man töjer lite här o var.
Så ett tips är att dutta 1-2 droppar superlim vid krympslangen kommer inte synas något, annars så blänker det lite om man får för mkt på strumpan.
Dock så kommer den bli lite stellare där man duttade på limmet.

Några andra kablar jag sleevat.. kommer bilder ..

jag sleevade bland annat just dennaUSB kabel som används för några leds och ska kanske använads till en LCD iframtiden.

pata/Ide kabelen.
Kommer att göra en lite snutt om hur man sleevar den.

En molex förlängare till ccfl rör (inverten) och knappen ( har inte satt på pci plåten bara )
tar nästan 1 m kabelstrumpa

Såhär blev mina kablar iallafall till ccfl inverten och knappen.
En y-delning funkar bra, går även att lägga knappen /anslutnings kontakten till inverten åt andra håller om man så vill.

Jag har också sleevat antalet Y-delningar och ccfl rör.
När man slevar Y-kontakter överlag så behöver man OFTAST bara ta bort alla kontakter utom den i mitten.

här har jag sleevat några av mina ccfl rör just det för att 1 är rött och det har jag bakom sterion så en svart kabel är ju snyggare än en vit är bara inverten som jag lämnat oröd så man ska göra.

Jag använde en nål för att få bort stiften i kontakten.
kan säga att ibland får man upp de på 3sec vissa tar flera minuter.
Om ni skulle råka ha sönder ett stift så att kablen inte sitter fast igen så kan man försöka dutta någon droppe superlim där.
jag fick göra det på 2 rör men det funkar lika bra för det och superlim leder ingen ström.

POL-vändningen har ingen betydelse på ccfl röret.
( OBS de vita kablarna )

Men på de 2 kablarna ( röd o svart ) som går fram till inverten måste sitta på rätt plats annars bränner man sönder den och kan ha sönder andra saker som hdd, modekort, nätagg, osv om man kopplar fel.

STEG 6
Sleevning av SATA.

Just om detta så har jag inte gjort det men innom sinom tid så ska jag lägga upp bilder på det med.. måste bara skaffa en sata hdd först

kablar som SATA kablar går fint att sleeva dock har inte jag gjort den utan lånat bilden

STEG 7
Sleevning av PATA/IDE.

Vilket väljer man ha en plastig kabel eller gör det själv??
Jag hade klart gjort det själv specielt när den andra är dyrare.
Lånad bild

Nu ska jag visa hur man sleevar IDE/PATA kablar med 5-10mm kabelstrumpa och 9.5mm krympslang.

En helt vanliga IDE/PATA kabel.

Ta en nål eller ett gem eller en Vädligt fin mejsel och kör igenom så att trådarna ligger med 2 ledare i varje remsa eller 3-4 i varje remsa det bestämer du sj.
Detta steget kan man hoppa över om man inte bryr sig om att kablen blir 1 cm kortare.

Ta bort denna efter du gjort föregående vis, sen där efter sitter det en likadan typ ta bort den ochså med att böja i kanten av kontakten.

då kommer du få fram något liknande detta.. en massa vassa stift som håller kablen på plats.. ta och böj bort kablen i EN bit eller dela den i mitten!

Då kommer du att se mer av stiften. och se till att du kommer ihåg i vilken ända kablen satt i så att du inte spegel vänder alltihop.

DETTA ÄR VÄLDIGT VIKTIGT

Börja med att trä på din kabelstrumpa och sen där efter krympslangen.
OBS Ta ca 1 halv längd extra för att kunna böja kablen lättare.

Sen sätter du tillbaka alla plast skydd och se till atta alla SINGNAL TRÅDAR hamnar på sin rätta plats annars kommer inte kablen att funka!!!
Och värmer krympslangen så att den sitter bra,
så att man se strukturen av den lite.

Så blev mina 2 jag gjorde..

Man kan böja kablen nästan lika mkt som den var innan dock så .. man kan böja till den så lägger den sig i det läget man böjde till den ( går tillbaka yterst lite bara ).

Hoppas det blev lite klarare nu iaf

STEG 8 Uppskattade värden till hur mkt som behövs.

Om man köper från elfa så tycker jag man ska försöka gå ihop 2-3 kompisar och köper 25 m för då får man nästan samma pris som man skulle fått för 16m

Ett normalt nätagg tar 5 m med lite överslag är liteberoände hur många kablar det är ( atx kablen bort räknad ).

Om man ska sleeva massa Y-kontakter eller sladdarna till ccfl invetern så får man räkna med 1 hel meter till inverten beroände hur man läggerkablarna

I en normal burk med ett normalt nätagg och 3-5 fläktar och några ccfl rör så får man räkna med 10m slå alltid över lite alltid kul o ha lite extra

sen om man ska sleeva sina pata/ide kablar så räkna 1 meter där med om det är en normal förutsatt att det inte är en 90cm kabel för man får nästan lägga till hälften av längden extra för att man ska kunna böja kablen lättare.

köp gärna 2 storleker av krympslangen eftersom den fästeroilkabra på olika tjocka kablar och jag köpte 25m 5-10mm och 3 *3meter kabelstrumpa och det räcker kan jag lova.. men man bör ej gå under det iaf..

men 1 * 1 meter krympslangen på 5-10 m strumpa är okey

STEG
9 Artikelnummer

PÅ ELFA köptes alla krympslang och kabelstrumpa som är med här och artikelnummer är här under.

krympis 6.4mm svart 55-058-47 <-- Den använde jag för 3 kablar eller mindre.
krympis 9.5mm svart 55-058-62 <-- Den använde jag för 4 kablar eller mer.

kabelstrumpa 5-10mm svart 55-057-14

Dessa körde jag med.
Strumpan kommer även över nästan alla kablar och sitter fint på mindre kablar så som fläktar mm..
DOCK så får man köpa en 15-20mm om man ska ge sig på ATX kablen.

De lånade bilderna på sata och pata kablarna är följande saker som användes på den svarta orginal plast Sleevade kablen.

ATA
Krympslang, 55-073-06
Kabelstrumpa, 55-057-22

SATA
Krympslang, 55-071-08
Kabelstrumpa, 55-057-14

STEG 10
Länkar till olika inköpsställen.

ställen man kan köpa sleevning på är följande:

http://www.Elfa.se
http://www.Gtek.se
http://www.Komplett.se
http://www.biltema.se (endast krympslang)
http://www.clasohlson.se (endast Krympslang)
http://www.shg.biz

Det kommer fylla på mer och mer sidor i listan, om någon annan vet någon sida så pip till.

men jag föredrar ELFA.

STEG 11
några vanliga frågor med svar

Q: Varför finns det inte så många färdiga produkter om just detta?

A: Det är att de företagen som tillverkar nätaggen har just nu de senaste året fått upp ögonen för marknande med sleevade kablar dock så kommer de icke sleevade aggen hänga med många år de det inte behövs i märkes datorer mm

Q: Kan krympslangen och kabelstrumpan vara farlig i datorn?

A: Både jag och nej så länge man gör rätt och sätter tillbaka de kablar man lossat på rätt plats så ska de inte vara några problem men man ska inte sätta kabelstrumpa tex över en condensator eller kylfläns det kan leda till brand fara, dock så används krympslang till att skydda lödningar så den är det ingen risk att sätta på en kondensator men man ska inte täppa till lufthål som tex finns till en inverter till ccfl rör mm det kan orsaka brand!

Q: Varför sätter folk in kabelstrumpa i sina datorer?

A: för att de tycker att en lite tjockare "kabel" ser bättre ut och att luft genom strömningen blir bättre än med många små kablar.

Q: Kan man köra enbart krympslang på en molex kabel?

A: Går gör det, men jag skulle inte gjort det då kablarna kommer bli sega och det ser allmänt fult ut.

Q: har du en bra fråga?

A: ja säg den till mig så kanske jag skriver dit den!

så då var denna Faq´en snart slut dock så kommer den uppdateras en hel del..

Om det är något ni saknar eller som är fel så skicka ett PM.

Uppdate kommer ske gradvis då jag ska rätta till stavfel mm
Om ni har satt krympslang eller kabelstrumpa på andra ställen så skriv till mig om du har lust;)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Förminska bilderna, är jobbigt att läsa tråden när jag sitter med laptop. (1024x768). Minska ner dom till 800x600 eller t.o.m 640x480.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Håller med!
Och texten till varje bild ska helt klart vara över bilden! Annars blir de assjobbigt om man sitter på liten skäm...då måste man gå ner å kolla texten förs å sedan scrolla upp!...

Tycker du ska jobbar mer me texten...lite snabbt skrivet på vissa ställen...och själva förklaringen kunde varit lite djupare....

(en hel del ställen me sammanskrivna ord (inge mellanslag), ingen jätte grej men ändå:p)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bra gjort!

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

kk...blir nog bra tillslut;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur flexibla blir kablarna med en sån där strumpa på?
Är dom stela som pinnar eller märks det inte ens att den är där om man försöker böja på den?

Permalänk
Medlem

Mycket bra, Men för stora, kan inte se riktigt

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

bra, men minska ner bilder så du inte dödar ett modem...

Permalänk
Medlem

men asså.. varför bry sej om att ta bort kontakterna på ccfl rören egentligen?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

ricktigt najs... funderar på att sleeva rästen av alla kablar i burken jag med ..

Visa signatur

<3

Permalänk

Exsmex.. för det finns ingen storlek med 2mm större på elfa..
6.4mm och 9.5mm körde jag med finns inget därimellan.. hade ju bara behövt 2-3mm extra så hade den gått över.. sen den andra krymper inte tillräkligt långt ner så den går det inte häller så jag gjorde på det viset istället

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jahopp, men asså.. går det att typ trycka/rulla ihop en bred flatkabel så att den blir rund och går in i en strumpa?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

exsmex

jo men det är kontakten som är större även i det fallet. Men kom tillbaka till tråden om några dar så ska jag ha lagt upp hur man får på det på sånnt.. tidigast imorgon vid lunch!

så du menar har ryderman gjort men det var med en större strumpa och de är dyrare.. men med lite pill så får man över det med en 5-10mm eller rent ut av 4-8mm om man har tur..

denna FAQ kommer att bli klistrad imorgon så.. så den hamnar i samlingdelen högst upp.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jag har en vanlig platt kabel, inte en sån rund plattkabel som ryderman hade.. tror du att det går att "vika" ihop den så att den blir rund? Det var det jag menade...

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad och tråd tillagd i samlingstråden*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

tack Oskar000

Exsmex :
Går gör det men då får man köra med betydeligt större strumpa, och den kommer bli lite kortare .. kanske några hela cm,
Exempel samma som till ATX kablarna. Dock så håller jag på med en liten uppdate, Fast då jag delar strumpan i lite mindre delar.
Annars så är det väldigt lätt att bara dra över den 15-20mm kabelstrumpa och en likastor krympslang typ.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kanontråd! Detta kommer jag garanterat ha nytta av i framtiden.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

nice, men hur är det att sleeva IDE-kablar ? Går dem inte sönder när man klämmer ihop dem? :/

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk

pecesithon.. om du kollar igen så har jag precis gjort en uppdate om det

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

intressant

hur mycke kabelstrumpa behöver man till ett nätagg?

och hur mycke krympslang?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

jag köpte 25m och 4*4 m krympis "2 storlekar" och jag sålde kanske 7meter och 2 meter krympis till kompisar.. sen så har jag slevvat rätt mkt små grejor.. men köper man 5 m 5-10mm och 1 meter av de 2 storlekarna så ska det räcka till ett normalt nätagg och något liten löstagbar kabel.. bra att du nämde det ska försöka läggtill lite riktlinjer hur mkt man behöver ..

som sagt 5m strumpa och 2 meter krympis en av vadera storlekar.. beror ju helt på hur många kablar du har ifrån agget och om du ska sleva något annats..

sen så gå ihop några kompisar annars för 16m på 1m skalan på elfa kostar lika mkt som 25 m på 25-m skalan.. blir mer fast för samma pengar..
annars så har jag bränt rätt mkt på massa löstagbara sladdar o krafs för kommande datorer och moddar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

du glömde ATX kabeln

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett tips är att använda sig lite mer av vB Code som finns här på forumet för att få mer struktur på det hela.

Sen även se över språket. "ochså" har du skrivt på iaf ett ställe. Kopiera texten och kolla med Word efter felstavningar.

[URL="www.elfa.se"]Elfa[ /URL] Även om större mängden känner till Elfa så är det bra med sådan länk eller liknande för att komma till deras första sida eller artikeln direkt (obs la till ett extra mellanrum så du ser koden)

Får ett proffsigare utseende om man lägger ner lite tid på dom punkterna.
Annars är det bra skrivet. Har själv skrivit en FAQ och det är inte gjort i en handvändning direkt, du får gärna kolla i den och sno idéer hur jag gjort med "design".
Positivt att du har med många bilder iaf eftersom det annars lätt blir luddigt när man ska förklara något

Lycka till

EDIT:
Kan säga att jag satt 3-4h med att leta efter information och få ihop det på ett snyggt sätt innan jag postade min FAQ så man får lägga ner en hel del tid på det i början. Sen blir det lite mindre om någon alls

Permalänk
Medlem

Kollade lite på gtek, ska man ha 12 eller 6 mm?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Finns ju redan en bra sleeving FAQ på forumet. Det är ju därifrån alla bilder kommer ju........

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk

exstaz

2-3 bilder kommer därifrån resten är mina egna och några tagna från projektloggar.. är ju till för att visa lite..

_2FST_

jo märkte att någon länk var fel ska rätta till det angående WORD.. så saknar jag det.. ska försöka hitta en dator med det så snabbt som snarast (troligen innan veckans slut)

ska försöka få någon mer punk och markeringar som 1 2 osv.. förresten hur gör man större bokstäver?..

CyberVillain

jo ska sätta mig in på den nu om några dar, så att det kommer upp lite bilder på den..

dock så får jag lossa alla stiften har förliten strumpa..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Större text använder man [SIZE="5"]texten[ /SIZE] Tror det finns från 1 till 7 eller någe sådant. 3 ska vara "normal" storlek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
Kollade lite på gtek, ska man ha 12 eller 6 mm?

gör som jag, beställ båda storlekar. olika beroende på hur många och hur tjocka kablar

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Bra tråd, besvarade nog några frågor hos vissa. Lär dig använda macro på din digitalkamera bara ;):up:

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

men hur gör man med en molexkabel som går direkt från nätagget och sen har tre molexkontakter på sej?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)