Permalänk
Melding Plague

Socket M2 försenad?

<font style="font-size: 10pt"><b>Socket M2 försenad?</b></font> <small class="small">lördag 28 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Tidigare har det rapporterats att AMD:s nya socket M2 (eller AM2 som den <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=536127" target="_blank">troligen kommer att heta</a>) kommer att <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=549908" target="_blank">lanseras</a> i april, men nu skriver The Inquirer att <a href="http://www.theinquirer.net/?article=29320" target="_blank">det ryktas om förseningar</a>. Nytt lanseringsdatum är inte känt, men The Inquirer tror att det rör sig om i mitten på året i stället för på våren som det tidigare var sagt. Framtiden kommer att utvisa svaret.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkligen synd

Hade just tänkt att köpa den. Usch.

PS. Jag var först första gången.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Discokungen

Jaha. 2-4 månader försenat? Jobbigt, verkligen...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Spelar inte mig någon roll, finns mycket bättre processorer till S939 än den jag har så jag kan uppdatera mig iaf en gång till inom samma socket

Permalänk
Discokungen

Vad motiverar mig att byta igentligen? Inget. Min Opteron 146 räcker ett bra tag till DDR2 är förövrigt jävligt onödigt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Funderar att köpa en ny dator runt Socket M2 releasen.. är det värt att gå direkt på den?

Permalänk
Discokungen

Majestic: Nej, det tror jag faktiskt inte. Vänta någon månad eller två på pressmeddelande och tester och se hur och vad som är vettigt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tycker socket 939 borde räckt längre än vad den gjort. Om man tittar på Socket A dvs. Men ska dom integrera PCI-E kontrollern i processorn samt byta till DDR2 så är det väl tyvärr kört

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Tycker socket 939 borde räckt längre än vad den gjort. Om man tittar på Socket A dvs. Men ska dom integrera PCI-E kontrollern i processorn samt byta till DDR2 så är det väl tyvärr kört

De ska väl bara ha integrerad PCI-Expresskontroller i serverprocessorerna. Alltså till den sockeln som inte är AM2 men har 1200 pins. Ja, du fattar

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
De ska väl bara ha integrerad PCI-Expresskontroller i serverprocessorerna. Alltså till den sockeln som inte är AM2 men har 1200 pins. Ja, du fattar

Och jag tror dessutom inte det handlade om många PCI-express länkar, var bara snack om någon enstaka.. så grafikkortet kommer inte köras direkt på processorn, vilket gör att det inte skulle ge så mycket. Men det lär ju kanske längre fram komma med fler PCI-e länkar.

Permalänk
Medlem

ÄR det bara jag eller har the inquirer haft rätt om väldigt mycket den senaste tiden?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
ÄR det bara jag eller har the inquirer haft rätt om väldigt mycket den senaste tiden?

Tycker folks kritik mot the inquirer oftast är ganska ogrundad. Visst, dom bygger sidan på skvaller. Men det är ju näst intill alltid korrekt det dom säger ändå.

Permalänk
Medlem

Det är juh lite så att man inte tar dom 100% för sanning, men å andra sidan så hittar dom jue inte på infon från ingenting. Så i viss mån, de mesta dom skriver bör juh vara ganska bra % sanning i sig tills att andra "källor" bekräftar. Ville bara säga lite så som jag ser om deras site.

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk
Medlem

Skit också

Jag hade verkligen räknat med att AM2 skulle släppas i april. Tänkte vänta med att uppgradera tills dess. Kanske är lika bra att uppgradera till 939 nu då Och jag måste uppgradera snart, för jag vill spela TES4: Oblivion.

Permalänk
Inaktiv

couldnt care less,,,

Permalänk
Medlem

Min gamla Winchester 3500+ får tugga på ett tag till, det är ju egentligen bara glädjande eftersom den kommer att bli en av dom processorer jag använt längst. Prisvärt

Mitt upplåsta/klockade 6800LE verkar för övrigt bli en liknande långvarig hit, det flöt fint som snus att spela igenom F.E.A.R med skuggor på och såg snyggt ut. Visst hade jag kunnat maxxa en och annan inställning ytterligare med ett bättre kort, men då hade jag nog behövt en bättre skärm för att uppleva fördelen med det.

Det blir alltså ganska många saker som behöver bytas nästa gång för att märka någon större förbättring:

Skärm, moderkort, cpu, DDR2-minnen, graffe, snabbare diskar, tystare låda, effektivare kylning mm det kommer att bli dyrt

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

På tal om The Inquirer, ni nämner att de haft rätt om väldigt mycket på sistone.
Tänkte bara kontra med att säga; Det är ju inte så konstigt då de hela tiden uppdaterar sin info gällande ämnet. Alltså, om de 2månader innan relase skriver en sak, så skriver de en annan sak 1månad och 3 veckor innan release, och sedan nått annat, 1månad och 2 veckor innan etc etc.

Inte så svårt att få det rätt då, som sagt, informationen uppdateras hela tiden för att få med så många scenarior som möjligt

Det är intrycket jag fått av The Inquirer.
Sen kan ni ju ha rätt i att de får tag i väldigt mycket information, men jag tror ändå man ska ta det mesta med en nypa salt.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Blir en dual core till mitt s393 system... någon M2 lär det inte bli för min del

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Och jag tror dessutom inte det handlade om många PCI-express länkar, var bara snack om någon enstaka.. så grafikkortet kommer inte köras direkt på processorn, vilket gör att det inte skulle ge så mycket. Men det lär ju kanske längre fram komma med fler PCI-e länkar.

Det hade ju ändå inte gjort någon skillnad då grafikkortet redan har bandbredd så det räcker och blir över. Det kan däremot göra ganska stor skillnad om man använder gigabit-nätverk, fiberconverter etc. Då kan man ju nästan uttnyttja dess fulla potential

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Blir en dual core till mitt s393 system... någon M2 lär det inte bli för min del

Är inte din 165 en dual core då? Min är det..

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Är inte din 165 en dual core då? Min är det..

Läs om läs rätt Han vill KÖPA en Opteron 165

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Är inte din 165 en dual core då? Min är det..

Nya läsglasögon kanske?

Flamso: thnx for pointing it out

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-

PS. Jag var först första gången.

Den gången också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Nya läsglasögon kanske?

Flamso: thnx for pointing it out

Jahaa.. Trodde du skulle sälja 165 Som det kan bli Jag har en oöppnad 165 till salu, 3095 kr + frakt om mitt dell system inte blir sålt (kommer ha annonsen i max en vecka).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jahaa.. Trodde du skulle sälja 165 Som det kan bli Jag har en oöppnad 165 till salu, 3095 kr + frakt om mitt dell system inte blir sålt (kommer ha annonsen i max en vecka).

Dra iväg ett pm när, eller ifall du kommer sälja.. ska försöka skacka loss cash omdelbart då...