Foxconn ökar moderkortsförsäljning

Permalänk
Melding Plague

Foxconn ökar moderkortsförsäljning

<font style="font-size: 10pt"><b>Foxconn ökar moderkortsförsäljning</b></font> <small class="small">måndag 30 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.digitimes.com/mobos/a20060127A7030.html" target="_blank" >DigiTimes</a> rapporterar att moderkortstillverkaren Foxconn troligen har skeppat runt 40 miljoner moderkort förra året, jämfört med 30 miljoner skeppade moderkort 2004. Asus känner sig säkerligen hotade då de har en mycket stor del av moderkortsmarknaden.<br /><br />Foxconn ökade sina vinster med inte mindre än 63,5 procent förra året jämfört med 2004 och förväntas att öka med cirka 38,7 detta år men med ännu högre vinster.<br /><br />De flesta moderkortstillverkare har dock börjat satsa på andra marknader så som grafikkort, bärbara datorer, tillbehör och industri-datorer, fokus har ändrats mellan marknader när det gäller moderkortstillverkare de senaste åren.<br /><br />Foxconn:s närvaro i Sverige har i princip varit lika med noll sedan den enda distributören Asbis la ner sin verksamhet här i Juli förra året; ändock är de väldigt stora i både Asien och USA.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Aldrig hört talas om namnet förut, hoppas de kommer hit så det blir lite mer konkurrens..

Först, och snygg tid :-9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skatedragon
Först, och snygg tid :-9

kan tiden tolkas som att foxconn tillverkar bra morderkort :p?

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skatedragon
Aldrig hört talas om namnet förut, hoppas de kommer hit så det blir lite mer konkurrens..

Först, och snygg tid :-9

Här har du ett, PC-Kungen säljer fler MK av märket Foxconn.

http://212.75.85.247/ProductDetail.asp?UID={98C5F7BC-1B05-466...

http://www.pckungen.se

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49

Permalänk
Medlem

Äger foxconn Abit tro ? Abit köper saker från foxconn iaf.

Permalänk
Medlem

Hmm.. aldrig sett dem sälja kort i sverige.. Har bara sett lite tester p THG då och då... Bara bra med mer konkurrens

Permalänk
Avstängd

Lite lustigt att det står Foxconn på mina S-ata kablar jag fick med när jag köpte mitt Asus P5LD2 Deluxe... Om Foxconn nu skulle vara ett hot för Asus...

// Amatör !

Visa signatur

Cooler Master Stacker, 580 W Tagan E.C., P4 3.2 @ 4.0 Ghz, Asus P5LD2 Deluxe, Cruicial Ballistix 1024 mb, Powercolor X800GT, Soundblaster Audigy2, Sony CD/RW, Sony DVD/R, Zalman 9500 CPU Cooler

Permalänk
Medlem

Vet någon hur foxconn presterar i förhållande till andra märken?

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem

Foxconn tillverkar något mATX moderkort som klockar hyffsat bra(275 FSB) men det är det enda jag känner till... lite synd att det inte finns någon återförsäljare i Sverige.
Det kortet har iaf Nvidia 6150/430 chip på sig så man kan ju köra det utan extra grafikkort till ett "SFF" system. Har för mig att det saknade DVI kontakt vilket är lite synd för annars hade det varit ett vettigt alternativ om man vill slippa "fullstort" miditower.

Är lite sugen på att testa ett sådant men vetesjutton om man kommer vilja ha lite fler PCI platser lediga. En kommer ju gå åt till kylningen av grafikkort eftersom dessa brukar täcka en plats.
Nu finns det ju dock en jäkla massa fina tillbehör som använder sig utav USB 2.0 så det kanske inte spelar så stor roll egentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amatör
Lite lustigt att det står Foxconn på mina S-ata kablar jag fick med när jag köpte mitt Asus P5LD2 Deluxe... Om Foxconn nu skulle vara ett hot för Asus...

// Amatör !

Och på "ramen" runt sockeln på mitt Abit-moderkort står det med Foxconn, fatta att dom är stora...