ATI planerar att köpa upp fler företag

Permalänk
Melding Plague

ATI planerar att köpa upp fler företag

<font style="font-size: 10pt"><b>ATI planerar att köpa upp fler företag</b></font> <small class="small">måndag 30 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
ATI indikerar att de kommer att köpa upp mindre företag för att komma åt ny teknik de kan komma att behöva, skriver <a href="http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20060130130425.htm..." target="_blank">Trusted Reviews</a>. Förra året sade ATI att de planerade att öka antalet uppköp från ett per år. Senast var det ATI:s rival Nvidia som köpte upp chipsettillverkaren ULI. I en intervju med Reuters sade ATI:s VD såhär i frågan:
<br />
<br /><i>&#8221Even though we are looking to accelerate (mergers and acquisitions), we are also looking to make sure we are prudent about it. We’ve got an active funnel, but there's nothing major pending,”</i>
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

man undra jy vilka företag det tänkas kan bli :/

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Nvidia måhända?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Permalänk
Medlem

jag gissar på VIA..

Permalänk
Medlem

Jag gissar på microsoft

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk

utav nån av do här alternativen så via

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

hörru, ska dom köpa mer eller mindre företag?

rubrik: ATI planerar att köpa upp "fler" företag = dom ska köpa "MER"

i texten: ATI indikerar att de kommer att köpa upp ""mindre"" företag för att komma åt ny teknik de kan komma att behöva = dom köper "färre"

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde89
hörru, ska dom köpa mer eller mindre företag?

rubrik: ATI planerar att köpa upp "fler" företag = dom ska köpa "MER"

i texten: ATI indikerar att de kommer att köpa upp ""mindre"" företag för att komma åt ny teknik de kan komma att behöva = dom köper "färre"

Skojar du eller?
För det kan ju verkligen inte vara så att de ska köpa upp små företag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
man undra jy vilka företag det tänkas kan bli :/

*hehe* fan vad jag hade skrattat om de börjar köpa upp spelutvecklare...

Permalänk
Medlem

Släng ihop alla grafikkorts tillverkare så har dom ju monopol på marknaden och ingen svensson har råd med ett nytt graffa, MOHAHAHAHHA

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elsmurfo
Släng ihop alla grafikkorts tillverkare så har dom ju monopol på marknaden och ingen svensson har råd med ett nytt graffa, MOHAHAHAHHA

Därför har vi Kina

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem

Jag gissar på Leffes korvmojj

Permalänk
Medlem

Pölsemannen

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W