Allvarligt fel på min bildskärm?

Permalänk
Medlem

Allvarligt fel på min bildskärm?

Hej!

Startade precis min dator, efter runt 5 minuters användande började skärmen uppföra sig ytterst konstigt, åtminstone min primära bildskärm (kör dubbla). Allting blev dubbelt och det blev massor av sträck över hela skärmen, det "flimmrade" och var allmänt skumt, gick knappt att läsa någonting på skärmen.

Startade om datorn och det var fortfarande konstigt, efter några minuter försvann det. Vad är fel? Skall genast lägga in nya drivrutiner och hoppas på att det bara är där felet ligger.

Kan det vara så att skärmen håller på att packa ihop? Eftersom ena skärmen fungerar utmärkt antar jag att det inte är grafikkortet (9800 Pro) som strular. (Nej, det är inte överklockat)

/Zunken

Permalänk

Provat att kopplat ut din primära skärm, och sedan plugga in din andra som primär istället?

Blir resultatet samma, så är det förmodligen grafikkortet som är dåligt. Blir det normalt igen är det skärmen som är konstig.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi05
Provat att kopplat ut din primära skärm, och sedan plugga in din andra som primär istället?

Blir resultatet samma, så är det förmodligen grafikkortet som är dåligt. Blir det normalt igen är det skärmen som är konstig.

Provade med nya drivrutiner och det fungerar fint. Glömde skriva en sak i första inlägget, under uppstart beter sig skärmen helt normalt. Nåja, förhoppningsvis är det löst nu.

Edit: Självklart fungerar det inte nu. Provade som du sa att byta ut min primära och sätta den som sekundär och tvärtom, samma problem med skärmen. Dock inga somhelst problem med den andra.

Så jag kopplade ur den och får väl börja leta efter en ny bildskärm antar jag. Sitter just nu på en LG 775E, klarar inte 1280x1024 i mer än 60hz, värdelöst.