Dell slutar med hårddiskspelare

Permalänk
Melding Plague

Dell slutar med hårddiskspelare

<font style="font-size: 10pt"><b>Dell slutar med hårddiskspelare</b></font> <small class="small">måndag 6 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Dell har bestämt sig för att sluta tillverka hårddiskbaserade MP3-spelare. Dell kommer dock fortsätta att tillverka flashbaserade MP3-spelare. Anledningen till detta ska vara att Dells spelare inte lyckades slå sig in på marknaden. Apples iPod var helt enkelt för populär.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.statesman.com/business/content/business/stories/te..." target="_blank">Statesman</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

OH BUUUURRRRNN

Permalänk

Jag visste aldrig att dom tillverkade mp3-spelare från första början...

Permalänk
Avstängd

Då är vi två då calle :\

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Dell MP3 spelare? Ställer mig lika ovetande till detta som dom andra innan mig

Permalänk

Jag visste det, men då de aldrig såldes här i sverige (?) så är det svårt att få folks uppmärksamhet. I USA så har Apple på tok för stort försprång. (över 70%, till skillnad från här då under 25% har en iPod som MP3-spelare).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Gjorde Dell mp3-spelare?

Permalänk
Medlem

Jag svarar som alla andra.

Har dell någonsin haft en MP3 spelare?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Visste inte heller att de gjorde MP3 spelare...men HAHAHA. Klart iPod ägde sönder dem, den äger allt. *tittar stolt på min Nano*

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jorå det har de gjort under några år, trodde dock inte att de tillverkade dem själv utan relable:ade dem... Men vad räknade de med egentligen, man kan ju bara köpa dem från Dells hemsida och de gör ju ingen reklam för spelarna... Verkar inte några höjdar spelare iaf så jag lär inte sakna dem.

Permalänk
Medlem

iPod to the people!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Hade inte heller en aning om att dom gjorde MP3-spelare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
...till skillnad från här då under 25% har en iPod som MP3-spelare).

Källa? Mest av intresse alltså.

Jag hade för övrigt ingen aning om att DELL hade mp3-spelare i sitt sortiment.

Permalänk
Medlem

så här såg den ut....

såldes så vitt jag vet inte i sverige. men angående reklam så var den faktiskt productplacerad i storfilmen oceans twelve nu när jag tänker på det (dom bryter sig in i nått hus i amsterdam så har den franska skurken vart före och lämnat en mp3 spelare efter sig.... är ganska säker på att det är en sådan)

EDIT: här finns en videorescension : http://reviews.cnet.com/Dell_Digital_Jukebox_DJ_15GB/4505-649...

så här ser deras flash-spelare ut

den är dessutom ganska dyr :http://www1.us.dell.com/content/products/category.aspx/dj?c=u...

Permalänk
Medlem

Aaaaw....!!!!!!!!!
Har aldrig gjort kommer aldrig köpa DELL stuff

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seda
Aaaaw....!!!!!!!!!
Har aldrig gjort kommer aldrig köpa DELL stuff

Väldigt rationellt och objektivt tänkande.

Way to go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Apples iPod var helt enkelt för populär.

Är det fakta eller kommer det från nyhetsskrivaren själv?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Hedersmedlem

Fan vad tråkigt, är det bara jag som tycker att konkurens på marknaden är något bra?

Att äpplet blir stort och dominerande tycker jag är lika trevligt som att mircrosoft och windows är det.

Nej, synd att aktörer måste dra sig tillbaka.

Permalänk
Medlem

Ja, det är tråkigt. Är det någonstans det behövs mer konkurrens så är det ju i hårddisksegmentet. Flashspelare dräller det av.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Den finns med i senaste reklamen för dell. När en kille dansar runt och slår med trummpinnar i luften.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if