Sony lanserar nytt Memory Stick-format

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
E det ett känt problem att de börjar klappa? Min Z1010 vägrade börja ladda sig en kväll, men jag stängde av den och satte på den igen så fungerade. Testade att ta ur och i den igen men fungerade inte.

Men det e jävligt najs att SE har haft samma laddare så länge. Skillnad mot Nokia där varje mobil istort sett har egen kontakt. Så jobbigt.

skilnaden är att Nokia glappar inte. kanske kvalitet redan där?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
skilnaden är att Nokia glappar inte. kanske kvalitet redan där?

Är ingen ursäkt för att byta hela tiden. Och verkar ju ha fungerat fint för SE (mina personliga erfarenheter) de första 8 åren eller nåt Så har väl snarare med nåt annat att göra.

Riktigt störande att de håller på å byter. Inte för att jag väljer nokia eller eriksson bara för det men kan väl visa lite hänsyn mot konsumenten istället för att lägga pengar på att försvåra det för honom.

Visserligen ligger det nog mycket pengar i form av extratillbehör som laddare m.m. men sen så får man räkna med den lojalitet som ex. SEs laddare har inneburit vilket de lära ha tjänat mer på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital

Royalties for SD/SDIO licenses are imposed for manufacture and sale of memory cards and host adapters ($1000 per year plus membership at $1500/year)

2500$ om året. Inte 1500$

Verkar vara öppnare än memorystick men mer stängt än CF.
500$ för dokumentationspappren. Iofs så är det ju snällare än Sony som inte ger ut de alls.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Tunnt o tunnt. Gamla SmartMedia må vara ett par cm stort men det är fortfarande tunnast ^_^ . Svårt att mäta men det förvåner mig om det är över 1mm tjockt.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Fortfarande peanuts jämfört med att låta ett externt bolag utveckla en ny standard som är fallet med Sonys Mem Stick.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

sandisk SD komer man ju alltid köra med..lagom stort..går in i min mini skrivare o mp3 spelare o kamera och dator

så när de ändrar kamerorna sen bara för att de ska va mindre måste jag byta ut hela skiten..isf behåller jag min konica minolta Z3

pff dem är redan små öka kapaciteten istället o sänk priset