Stor jämförelse av Radeon X1900

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
och hur det du att "fanboynissarna" inte har en aning ?

Alla fanboynissar kanske jobbar med att utveckla grafikkortet, annars är det ganska svårt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Alla fanboynissar kanske jobbar med att utveckla grafikkortet, annars är det ganska svårt

precis

finns säkert många utanför som inte ens jobbar hos nvidia som vet;) det är _alltid_ så att information läcker och man berättar till sin bästa vän som håller flabben men då vet ju han , och sen jobbar det massor på Nvidia.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
precis

finns säkert många utanför som inte ens jobbar hos nvidia som vet;) det är _alltid_ så att information läcker och man berättar till sin bästa vän som håller flabben men då vet ju han , och sen jobbar det massor på Nvidia.

Jag menar att det är omöjligt att veta om man inte jobbar med grafikkortet i fråga.
Vi får väl se när det kommer ut, min käre A.N'doja

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
och hur vet du att "fanboynissarna" inte har en aning ?

Deras posts består oftast av nonsens och gissningar och kort och gott skitsnack. Sedan att de läser rykten på forum och sen tar det för fakta rakt av gör de bara mer pantade.
Det blir också roligare att det enda fanboy nissarna fattar är orden pipelines och mhz och sedan citerar de siffrorna och säger "ja men då är det väl självkort med n pipelines och n mhz att det är bättre än etc etc"

Känner du igen det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Jag menar att det är omöjligt att veta om man inte jobbar med grafikkortet i fråga.
Vi får väl se när det kommer ut, min käre A.N'doja

yes min käre flamsimän

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Alltså grabbar förklara nu för mig varför ati's nya grafikkort x1900Xt eller vad den nu heter TOTALT krossar Nvidias 7800GTX 512MB, alla tester jag sett silkjer det några ynka fps och i vissa test är till och med nividias bättre!!
Förklara för mig nu! jag e full som ett svin och begriper inte nåt nu men sen kanske:D
Jag e så jäkla nyfiken svara mig gärna hoho,
jag har sett så många säga att nåt grafikkort TOTALT äger, KROSSAR men i själva verket skilkjer 5 fps

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Alltså grabbar förklara nu för mig varför ati's nya grafikkort x1900Xt eller vad den nu heter TOTALT krossar Nvidias 7800GTX 512MB, alla tester jag sett silkjer det några ynka fps och i vissa test är till och med nividias bättre!!
Förklara för mig nu! jag e full som ett svin och begriper inte nåt nu men sen kanske:D
Jag e så jäkla nyfiken svara mig gärna hoho,
jag har sett så många säga att nåt grafikkort TOTALT äger, KROSSAR men i själva verket skilkjer 5 fps

Beror på spelet . I spel som fear och bf2 presterar X1900xt runt 20-30% bättre i de flesta fall medans de ligger rätt lika i doom3 och splintercell . Men grejen är att ATI forsätter krosssar i spel de brukar prestera bättre i (tex bf2) medans de blivit jämbördiga i spel som nvidia brukade prestera bättre i (doom3 tex) .

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_060124_x1900_se...

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

vad är ATI för skräp?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
vad är ATI för skräp?

30% billigare och samma prestanda?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
¨

jaja.. men vad tror du händer när nvida kommer med sin 7900 serie?

jag menar, är det inte så här:

6800 - 7800 - 7900

x850 - 1800 - 1900

och om man kollar så är 7800 och 1900 nästan lika bra. hur mycket kommer inte nvida att krossa ati med sitt 7900 då?

och nej, jag är varken ati eller nvida fan.. igentligen skiter jag i vilket..

Nää jag tror det är så här för närvarande...

6800-----------7800---------??-------------7900

- x800 - x850------------------x1800 - x1900

Det känns som det blivit rätt värdelöst att försöka säga vilket kort som är svar på vilket och komma med diverse framtids sagor vilket vi såg liiite för många av i tex x1800's fall....
varje tråd där nvidia eller ati kort diskuteras så är där någon som kommenterar vilket kort som är svar på vad och alla har egna förslag och tolkningar och i varje tråd så kommer det någon och säger att det är dagens snabbaste kort som gäller...
Det stämmer inte med release tider längre och prestandan är väldigt individuell i olika spel.

Men jag måste säga att morkiz och a.n'doja är rätt flitiga nuförtiden här på sweclockers... tror inte jag läst någon tråd på sistone där vederbörande inte fällt någon kommentar om 7900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0

Men jag måste säga att morkiz och a.n'doja är rätt flitiga nuförtiden här på sweclockers... tror inte jag läst någon tråd på sistone där vederbörande inte fällt någon kommentar om 7900

Du e medveten att jag inte har varit hemma efter klockan 17:00 någon dag de sista två veckorna (med undantag för helgerna)?

Edit: Förra veckan var jag nog bara inne och skrev en enda gång, kan förvisso bero på att min huvudmaskin inte funkade (graffen var död)