Intels nya moderkortsfamiljer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

sant. Men som jag sa till adrian, Utöver de som inte bryr sig, så finns det ju nästan bara de som faktiskt vet vad de håller på med, och de lär ju inte bry sig så mycket heller, nya namn och modeller lär man sig ju hela tiden. Så varför byta, när egentligen ingen bryr sig? Andelen folk som bryr sig men inte är insatta är ju rätt liten, och för dem lär det nog bara krångla till saker och ting. Så imo är det rätt meningslöst att hålla på med namnbytena på detta sätt. Om det inte är ren marknadsföring då, men då kommer man till det där som jag ofta tänker på när jag ser reklam och liknande. Och det är att mycket och s.k. "cool" reklam/PR = Produkten är inte så fantastisk som reklamen säger.

tror intel gör ett jävligt smart drag faktiskt när de benar upp allt på specifika plattformar, finns ju en ganska betydande marknad prylbögar som inte nödvändigtvis vet ett skit om produkterna i fråga och om det då finns flashiga produkter i flera segment så finns ju alltid chansen till mersälj.
Intel har varit med tillräckligt länge i spelet för att veta vad som funkar eller inte på en ren marknadsföringsnivå så tror knappast det kommer floppa.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma med dom som tror att det e smart av Intel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
tror intel gör ett jävligt smart drag faktiskt när de benar upp allt på specifika plattformar, finns ju en ganska betydande marknad prylbögar som inte nödvändigtvis vet ett skit om produkterna i fråga och om det då finns flashiga produkter i flera segment så finns ju alltid chansen till mersälj.
Intel har varit med tillräckligt länge i spelet för att veta vad som funkar eller inte på en ren marknadsföringsnivå så tror knappast det kommer floppa.

Det är ju det jag menar, namnbytandet har ju knappast någen större effekt på de som itne bryr sig, och troligen ännu mindre effekt på de som faktisk vet vad de sysslar med. Så de enda som jag kan se som mål med allt detta är ju just den där typen av folk som köper saker med hjälp av följande tanke "coolt namn = bra prylar". Dock tycker man ju att någon med iq på mer än 4 borde lärt sig att det inte alltid stämmer... att det faktiskt oftast är så att det inte stämmer tillomed.

Jag har heller inte tvivel på att folk kommer gå på det, jag menar det finns imo inga dummare människor än konsumenter. Tycker bara det är synd att de ska vara så omständiga.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Ja jäklar vad rädda alla blev här nu. Mår ni så pass illa av nya beteckningar och namn att ni får sån panik? Medelsvensson, om han nu existerar längre, kommer att ha precis samma ytliga grepp om maskinen som innan. Ingen skillnad där.

Det verkar som om många HÄR kommer att få problem.

Permalänk
Medlem

exakt, många här verkar har problem..
suck,,
det är visst bara jag och några till som tar det som FUNGERAR bäst.

Hade en bra pentium fyra burk, innan de blev allt för varma, och bytte till AMD.
Och om man vill klaga där.. oh oh.. AROUND THE WORLD WITH AMD, var ingen skämt,
San diego till Danmark, till stockholm in DA house alltså..

Brydde jag mig? nej, jag köpte fortfarande en x2 för att det var och är troligtvis den bästa dual core du kan ha nu. Men jag ser gärna mer Intel grejor som funkar bra igen..

Och som vanligt, den som inte vet och går till onoff, köper väl en sempron eller någon celeron skit, tror knappast folk köper något mer eller mindre pga av namnet.. pengar styr.. 300 kr mindre och folk köper en AMD.. har sett det själv i butiken..

Alla är inte så himla fokuserade på att de vill veta namnet efter att de installerat etc.

Permalänk
Medlem

Intel gör det nästan för lätt för AMD att ta marknasdelar

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Intel gör det nästan för lätt för AMD att ta marknasdelar

Hur?

Permalänk
Hedersmedlem

Namnförvirring är alltid roligt. Jag har svårt nog att hålla koll på alla grafikkort till höger och vänster med en massa roliga bokstavs och sifferkombinationer men detta tar nog priset ändå.

Menmen, prestandan är viktigare än namnet i längden, åtminstone för entusiasterna. Jag köper ju hellre en processor som heter Fluffis och som spöar alla andra processorer på marknaden än en B3rZerK 2k ultra deluxe GTX som presterar som en 286a.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det är ju det jag menar, namnbytandet har ju knappast någen större effekt på de som itne bryr sig, och troligen ännu mindre effekt på de som faktisk vet vad de sysslar med. Så de enda som jag kan se som mål med allt detta är ju just den där typen av folk som köper saker med hjälp av följande tanke "coolt namn = bra prylar". Dock tycker man ju att någon med iq på mer än 4 borde lärt sig att det inte alltid stämmer... att det faktiskt oftast är så att det inte stämmer tillomed.

Jag har heller inte tvivel på att folk kommer gå på det, jag menar det finns imo inga dummare människor än konsumenter. Tycker bara det är synd att de ska vara så omständiga.

Äh marknadsföring är skoj. AMD kommer ju säkert hänga efter som en pilsk hund så folk kommer väl lära sig fortare än kvickt

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end