Permalänk

Skicka tv?

Som topicen säger så vill jag skicka en tv. Jag är nu i Umeå och har fått en ny tv. Men grejen är den att jag bor i Kalmar och åker hem på fredag. Hur ska jag få med mig den hem? Det är en widescreen 28 tum. Så man kan inte bära den eller ta med sig den på flyget hem. Sen så vad jag har förstått så kan man inte skicka mer än 20 kilo per paket med posten, och jag tror att tv:n väger mer än det. Hur ska jag få hem den? Hjälp mig

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

lite alternativa transportbolag

du kanske kan skicka med något av dessa företag
DHL
SCHENKER
DFDS
Bussgods

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

Bussgods är klart billigast.

Permalänk
Medlem

DFDS ska du undvika. De har noll koll på var grejorna skickas och när de kanske kommer fram.

Visa signatur

Min signatur - inte din!

Permalänk
Medlem

Bussgods är nog det smidigaste och det billigaste.
Se bara till o packa in skiten väl, för som du kanske vet så är de inte spec rädda om sakerna.

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem

En tv kommer nog gå på pall, det är svårt att bolla med den alltför mkt.

Permalänk

Hur mkt kommer det att gå på ungefär? Och vad händer om tv:n skulle gå sönder?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMuffinMan
Hur mkt kommer det att gå på ungefär? Och vad händer om tv:n skulle gå sönder?

http://www.bussgods.se/

Permalänk
Medlem

Du har en försäkring på allt som skickas med bussgods.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

En lustig grej bara.
Liftaren varnar för DFDS och alla rekommenderar bussgods. DFDS fraktar bussgods, allt går inte via bussar om man säger så.
Nu ska jag väl i ärlighetens namn säga att min info är gammal så det kan ha skett förändringar i systemen.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk

Tänkte på det borde det inte kosta mer om man ska skicka grejerna långt? För det finns typ 3 alternativ: mindre än 14 mil, 14 mil och mer än 14 mil. Men jag ska ju lixom skicka detr ca 110 mil

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Du har ju även en fjärde kolumn: "Kontantkunder över länsgräns"
Annars kan du ringa dem och fråga så får du ett svar.

Permalänk

Ringde och frågade, dom sa att det skulle gå på ca 300 kr om tv:n vägde 40 om jag minns rätt nu. Inte alls dyrt, ska förbi sen och lämna tv:n. Tack för alla tips!

Visa signatur

Citera!