Lord of The Rings™ - Battle For Middle Earth™ II

Permalänk

Lord of The Rings™ - Battle For Middle Earth™ II

Battle For Middle Earth II

Mitt favorit spel är nu här. Hittade ett par trådar om demot men de innehöll mest snack om demo och nedladdning. Tänkte därför starta en tråd om själva spelet. Så helst inget demo prat.

Ute 2 Mars 2006

Features
• New races, places, heroes, and battles from books & films

• Command all the races of Middle-earth with 3 all new factions including Elves, Dwarves, and Goblins.

• Win the war in the North single-player campaign with all-new story that takes you to places and battles of Middle-earth previously unseen.

• Build your own landmark castle with fully customizable and upgradeable fortresses and walls.

• Create your own hero with all new customized RTS units that are your avatars in-game.

• Control battles with all-new enemy AI, melee combat, and flanking, adding unprecedented tactical fidelity

• Master next-gen unit control with smart formations, battle lines, and planning mode.

• "Build anywhere" brings creativity and strategy to base building and battlefield dominance.

• Control the entire war with a high level "Risk" style meta-game on the Living World Map with all new strategic AI .

• Extend your battlefield with larger than life navy battles at sea

FAQ:
http://www.gamereplays.org/bfme2/faq/

EA Hemsida:
http://www.ea.com/official/lordoftherings/bfme2/us/home.jsp

Bra Infosida:
http://www.gamereplays.org/bfme2/

Förhandsboka:
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=48730&sub...
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=50266&sub...

Stöd för egna upplösningar:
• Gå till C:/Documents and Settings/xxxxx/Application Data/My Battle For Middle-earth(tm) II Files/
• Öppna Options.ini
• Redigera raden "Resolution" (ex Resolution 1024 768 ---> 1900 1200)

Screens

Att man kan skapa en hero verkar skitfräckt. Enligt de som testat finns det hur många variationer som helst. Detta samt de många raserna lär vara det som lyfter spelet eftersom det i övrigt verkar likna 1:an.

Vet inte vad ni tycker men jag kan inte se hur man ska kunna skapa fler trupper än innan. Ett tiotal stycken gick men sen var det stopp. Det finns nåt command points ratio man kan ställa in men effekten av det vet jag inte.

Förhoppningsvis har jag fel och man kan spela med massor av trupper. Jag har inte grävt så djupt. Fastnade för skapa en hero biten och satt dregglandes fast där.

Såg det som heter awards på hero screenen. Någon somvet vad det är? En annan sak man saknat är det som WC3 har dvs agility, power etc. I ettan kändes det som att när hjälten var level max så blev det inge mer. Jag tycker att hjälten skulle ha skillz som ökade allt eftersom man dödade med honom. Vet inte om så kommer att vara fallet men jag hoppas på det. Nånting iallafall som kan utvecklas hela tiden.

Vad vet/tror ni?

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Jag lade ned ettan tämligen snabbt. Tyckte att det kändes lite väl konsollaktigt och begränsat. Gillade exempelvis inte att man inte kunde bygga saker där man själv ville.

Skall dock ge tvåan ett försök framöver.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Oj, såg nu när jag spelade att gollum ylar omkring med ringen.

Fick nästan dåligt samvete när jag ägde honom och tog ringen

Någon som vet vad de andra raserna har för nytta av ringen? Eller är det bara sauron? Kan de andra raserna gömma ringen i sin borg? Och finns ringen på alla banor (i form av gollum the ring bäror)?

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk

På första bilden ser det ut som att man kan placera ut trupperna lite mer taktiskt än innan.
Faktiskt välja vilka man vill ha på flanken.

Create a hero verkade rätt skoj också.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Så då hade vi förhandsbokat Collectors edition på Discshop. Mest pga jag vill ha engelsk verision. Hatar svenska översättningar. Som BF2 tex... styckjunkare FFS.

Hmmmm, noterade ännu en brist nu. Det finns ingen "hold position" knapp på gubbarna. Va spelar taktik för roll om alla rusar mot första bästa motståndare. Saknar även en patrol samt en guard knapp. Fan oxå

Tur att det finns create a hero

EDIT: Reflekterade lite över screenshot 1. Hmmmm, det där ser riktigt bra ut. Man kanske ska sluta dra förhu... hastade slutsatser om demot.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Det verkar riktigt coolt.
BFM1 lirades på många lan i min umgängeskrets dock utan några patchar.
Och jag måste säga att Gandalf @ level 10 behöver riktigt med stryk från nerfpinnen.

Permalänk

Undras hur många custom hero gubbar man kan ha i sin borg att spawna fram. Hoppas att man kan välja bort original hero gubbarna så att man kan få in en 3-4 egna.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Vad innebär "inget demoprat"? Vill du inte att man ska uttrycka sina åsikter om demot?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Vad innebär "inget demoprat"? Vill du inte att man ska uttrycka sina åsikter om demot?

Jag tror det är det han menar. Att man kan hålla pratet om demot i demo-trådarna som finns.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

vet ni exakt när 2 an kommer ut??? är de lönt att förhandsboka??

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem

Skuggorna från spelarna ser smått gräsliga ut.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Skuggorna från spelarna ser smått gräsliga ut.

Ser ut som när man lirar Bf 2 med ett ATI kort

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Entusiast

Jag har ingen DVD spelare (jag vet mobba mig inte ) Om jag beställer Collectors Edition, får jag CD skivor att kunna installera ifrån med?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Har ettan o det var/är skit
allt känns så begränsat =/
fast 2:an värkar vara "obegränsat" + mer nya saker
får fundera på om jag ska skaffa de eller ska nog laddahem demot &
låta farsan testa de, gillar han det, köper han det

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Vad innebär "inget demoprat"? Vill du inte att man ska uttrycka sina åsikter om demot?

Jodå, sånt som även gäller retail

Menar bara typ saker som, "var ladda ner demot" eller "kan inte installera demot" etc etc

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Striderna verkar ju inte alls roliga. Ungefär lika stora som Warcraft 3, och det är ju inte det man siktar efter när man gör ett taktiskt slagfältsspel!

Jag håller mig nog till Rome och de LOTR mods som kommer till det.

Permalänk
Entusiast

Testade demot nyss, och måste säga att detta var väldigt kul blir å skippa wc3 å go for pro i retail

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jepp

Vet iallafall vad min hjälte ska maxa i sina attributes POWER, he he
Vision kan man vara utan. har man en stark gubbe kan dom gärna överaska en. Kanske man ska satsa lite på Armor oxå. Fast iofs borde det vara bättre med mycket health och regeneration än Armor... kanske.

En helylle grej vore om man under spelets gång fick poäng till sin hjälte (när man tex dödade), så man kunde gå in och uppgradera honom. Detta skulle inte sparas (för då vore hjälten maxad till slut) utan skulle börja om varje ny spelomgång. Då hade man haft något att kämpa för. Hoppas det blir så.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Avstängd

Har testat betan och den suger imo...Kan gå in på det mera om någon vill

Visa signatur
Permalänk

ja tack.

Specifiera gärna så vi kan äga dina argument

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Avstängd

Sen banorna var dåligt gjorde, jag förväntade mig mer av grafiken och ja, jag körde max på allt..

Jag måste sova, arbete imorgon..berättar mera när jag kommer hem

EDIT: Men jag har inte gett upp hoppet på det än, ska testa lite mera och kankse köpa det...gillar ettan så..

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
Jepp

Vet iallafall vad min hjälte ska maxa i sina attributes POWER, he he
Vision kan man vara utan. har man en stark gubbe kan dom gärna överaska en. Kanske man ska satsa lite på Armor oxå. Fast iofs borde det vara bättre med mycket health och regeneration än Armor... kanske.

En helylle grej vore om man under spelets gång fick poäng till sin hjälte (när man tex dödade), så man kunde gå in och uppgradera honom. Detta skulle inte sparas (för då vore hjälten maxad till slut) utan skulle börja om varje ny spelomgång. Då hade man haft något att kämpa för. Hoppas det blir så.

Custom heros går ej att använda i ladder matches bara så du vet, bara i custom games där man specifierat att man får använda dom.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Ladders? Menar du typ tävlingar etc. Dom går väl att använda annars? Så här har jag fattat det:

[b]Custom hero tillåtet[/b]
- Skirmish
- LAN spel
- Direct IP spel (tre polare över internet tex)
- Vissa servrar där det tillåts

[b]Custom hero förbjudet[/b]
- Singel player campain
- Online tävlingar

Rätt? Fel?

Annan fråga: Nån som hittat var man kan ställa in kontrollerna? Jag satt och funderade på hur man skulle veta vad man kan och inte kan göra och ett bra sätt brukar vara att kolla in kontrollerna. Men hittade inga. Tex på första screenen ser man nån form av taktik uppställning. Antar att det finns en hel del kommandon bundna till vissa knappar men vette fan vilka. Eller är det kanske avstängt i demot? Annars får man väl leta upp en online manual.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Uppställningen på första screenen är lätt att få till. Håll inne båda musknapparna och dra musen för att justera. Synd bara att de inte håller formationen när de går sen, så användbarheten är rätt begränsad.

Spelade demot rätt mycket förut och det är vissa saker de måste fixa för att spelet ska bli värt att köpa.

1. Man ska inte kunna gå rakt igenom en annan spelares formationer. Ex: Jag har 2 grupper goblin warriors framför 2 grupper goblin archers och han kommer med en grupp dvärgar. Han kan bara traska rakt igenom mina warriors och börja banka på mina archers. Vad är då meningen med att ställa vissa enheter framför andra, om de ändå inte utgör nått hinder.

2. Väggarna tål INGENTING! 2 skott från en katapult och de är nere, vilket är ganska ok. Men att en vanlig trupp dvärgar får ner en vägg på 10 sek är bara löjligt. Väggarna är dessutom dyra som aset, så de är helt värdelösa att bygga för tillfället. Gör väggarna stryktåliga men behåll att siegeweapons mosar väggar som nu.

3. Man kan inte reparera/återuppbygga väggsegment. Skitstörande.

4. Ekonomisystemet kräver att man måste sprida sig som ett virus över hela kartan. Detta gör väggarna än mer oanvändbara. Särskilt så dyra som de är.

5. Det är inte så mycket taktik i det. Väldigt mycket beror på hur snabbt man kan få fram nya enheter. Visst, det är bättre att skydda sina archers med närstridstrupper och så, men det påverkar inte så mycket i längden. Iaf inte mot AI:n.

Sen är striderna jävligt balla med mountaingiants som kastar folk, massa balla hjältar och allmänt rätt mäktiga strider så fort några av de större enheterna är med (läs "troll med träd"). Men ett spel kan inte överleva i längden på att bara ha balla strider. Vi får se hur det blir när det kommer 4 nya rasar in i bilden.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Entusiast

·€ra•Ðiaz·:
så som jag förstått det finns det vissa typer av matcher som hålls på protokoll, alltså som reggar stats om man vunnit/förlorat och som har en ladder, i dom går det ej att använda custom heros. Och eftersom det är ladder man vill lira och kunna hålla reda på hur bra man är i jämförelse mot andra kommer jag skippa den delen med custom heros totalt.

Zartax:
Kan inte mer än hålla med men det känns ändå som att det krävs mer strategiskt tänkande från min sida än när jag lirat wc3:tft över flera år i 1on1 ladder där alla gör precis samma sak om och om igen, vilket gör detta till ett friskt spel att försöka bli en av dom bättre i (kom ihåg när du vann en av mina wc3 swec turneringar XD)

Edit: Vad för faction kommer ni lira? Själv funderar jag på antingen Elves eller Isengard. Isengard efter att ha lirat UD under alla dessa år i wc3 så kanske passar mig bäst. men vill testa alver verkar smått härliga i detta spelet

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut men ett "Lord of the rings: Total War" skulle slå allt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Ser trevligt ut men ett "Lord of the rings: Total War" skulle slå allt

Precis min åsikt. Det här känns mer som en blandning av rome total war och warcraft 3 i lord fo the rings mode där den inte har det positiva från något av spelen. Det är inte många gubbar och inte så mycket formationstaktik plus att man inte kan bygga en bas hur och var man vill. Gör antingen eller.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Tror fan jag ska köpa detta, ser ut till att bli kul i multiplayer. Har aldrig lirat den här sortens spel över nätet innan och tänkte att jag skulle testa. Börjar bli lite trött på alla FPS.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Tror fan jag ska köpa detta, ser ut till att bli kul i multiplayer. Har aldrig lirat den här sortens spel över nätet innan och tänkte att jag skulle testa. Börjar bli lite trött på alla FPS.

det gör du rätt i, RTS spel blir RIKTIGT kul online när man har lärt sig lira sin ras/faction och kan spela mot de bästa utan att bli för utskämmd

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Precis min åsikt. Det här känns mer som en blandning av rome total war och warcraft 3 i lord fo the rings mode där den inte har det positiva från något av spelen. Det är inte många gubbar och inte så mycket formationstaktik plus att man inte kan bygga en bas hur och var man vill. Gör antingen eller.

Fast nu kan du ju bygga din bas hur du vill.

Alltså, fan vad jag blir besviken om de inte fixar detta spel. Det har hur många balla element som helst. Ex: custom hero, grymma strider och hjältar. Vill väldigt gärna att det ska bli bra men det verkar som de kommer att sabba det.

Firkraag: Vann jag? Är du säker? Har för mig att jag åkte ut direkt, hehe. Fast det kanske har varit flera turneringar.

Pinhead: Enligt demotråden så finns redan en sån modd till Rome: TW.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?