Apple lanserar nya roliga produkter

Permalänk
Medlem

Känns lite dumsnålt med ett så kasst grafikkort till en, i övrigt, så pass upphottad dator. Synd för ddr2 och priset, vilka säkert hade något samband med varandra. Hade varit bättre med vanliga ddrminnen och någon billigare moderkortskrets, men då blir dom väl av med mycket av det integrerade som sitter i intels nyare kretsar. Men MUMS med intel m i dessa.

Permalänk
Medlem

Jag tror att apple användare är dom som tycker att det är "mycket enklare" att köpa en mac, dels slipper man välja någon programvara eller hårdvara, man tar nåt paket, och att det sedan är väldigt okomplicerat.

Och man kan väl anta att de som vill ha enkelhet inte är de som bryr sig specielt mycket om specificationer, och det faktum att det sällan finns så mycket att välja på. Det är ju enkelt, du kan få kan fem olika paket, istället för dryga 80 från dell, eller vad dom nu har.

Sedan ska mac inte vara en speldator, men trots detta talar dom gärna varmt om hur det faktiskt går att spela spel på apples datorer.
Varför lancerar inga speltillverkare nya spel till apples datorer? det skulle ju "lagga snase" som det heter

Och det faktum att det inte är värt besväret

Permalänk
Medlem

bra att den fick en digitalutgång iaf. (och in) men lite drygt att det också blockar analogutgången samtidigt..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Inte specielt snygg imo, men får hoppas att det är bra ljud!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjafjan
Jag tror att apple användare är dom som tycker att det är "mycket enklare" att köpa en mac, dels slipper man välja någon programvara eller hårdvara, man tar nåt paket, och att det sedan är väldigt okomplicerat.

Och man kan väl anta att de som vill ha enkelhet inte är de som bryr sig specielt mycket om specificationer, och det faktum att det sällan finns så mycket att välja på. Det är ju enkelt, du kan få kan fem olika paket, istället för dryga 80 från dell, eller vad dom nu har.

Sedan ska mac inte vara en speldator, men trots detta talar dom gärna varmt om hur det faktiskt går att spela spel på apples datorer.
Varför lancerar inga speltillverkare nya spel till apples datorer? det skulle ju "lagga snase" som det heter

Och det faktum att det inte är värt besväret

Slipper välja programvara? Ja, för man får ju med Adobes alla programvaror, Office, Quark Xpress, Suitcase, Maya, whatever. Det är ju det som är så bra med Mac, man slipper ju köpa till dem, de ingår ju...

Hårdvara kan du absolut välja till din Mac, men inte på det sättet som en PC-användare tänker. Ta en titt på Apple Store så kan du lära dig lite om vad det innebär att köpa en Mac. Och DELL's internetbutik ska nog inte ens nämnas i samma mening. Krångligt och svårövergripligt.

Mac Mini är inte en speldator. iMac och PowerMac (sistnämnda går att bestycka med skapligt schyssta grafikkort och en helvetes massa ram om man nu vill det) funkar alldeles utmärkt att spela med. Ja, varför lanserar *inga* speltillverkare spel för Mac? World of Warcraft, Doom 3, Civilisation, etc etc etc. Det är ju tragiskt för alla dem som sitter och spelar på sina Macar att de faktiskt inte kan det, det är ju ren inbillning... Nej, skäms Blizzard, id Software, m fl!

Är det ett faktum? Tvärtom är det värt besväret att iallafall prova en Mac med OSX innan man yttrar sig. Jag tycker nog att du bör ha lite på fötterna om du ska kritisera, nu framstår du bara som en blek kopia av ett troll.

Permalänk
Medlem

Förr Mac Minin var ju lite en speldator, iaf enligt marknadsföringen

Lite synd på all den nya processorkraften,,.menmen, den har ju aldrig egentligen varit en speldator näe, hamburgar'n.

Ang. iPodar och ljud- allmänt ses väl Shufflen som den iPod med bäst ljud.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Förr Mac Minin var ju lite en speldator, iaf enligt marknadsföringen

Lite synd på all den nya processorkraften,,.menmen, den har ju aldrig egentligen varit en speldator näe, hamburgar'n.

Ang. iPodar och ljud- allmänt ses väl Shufflen som den iPod med bäst ljud.

Du kan nog spela samma spel idag med intel-Mini som du kunde innan. Är det någon som uttalat sig ang grafikkretsen som verkligen har kött på benen, eller är det just för att det är en intel-krets istället för ATI/Nvidia? Jag väntar nog och uttalar mig tills jag sett recensioner på den, alternativt testat själv.

Permalänk
Medlem

Detta Intel-grafikkort har bättre stöd för OpenGL än föregående 9200 (1.4 vs 1.3). Det har även bättre prestanda i Quartz. Framförallt i höga upplösningar.

Att det kanske har sämre spelprestanda för att spelen är kodade för ATI och Nvidia, so be it. Datorn är ingen spelmaskin. Det är en liten arbetsstation för hemanvändare.

Permalänk

Tycker att företag skulle behöva få upp ögonen för karamellen. Liten, söt och kraftfull (ja, för sin storlek alltså ).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Tycker att företag skulle behöva få upp ögonen för karamellen. Liten, söt och kraftfull (ja, för sin storlek alltså ).

Sålänge inte appsen finns för Intel kommer företagen inte köpa. Många företag tycker inte om bytet till intel. De har precis blivit färdiga med bytet från OS9 till OS X och fått ordning på allt. Man får räkna med 5år för varje byte i ett företag med allt som ska göras. Och nu blir det ett byte till Intel. När företag precis investerat i G5or.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Sålänge inte appsen finns för Intel kommer företagen inte köpa. Många företag tycker inte om bytet till intel. De har precis blivit färdiga med bytet från OS9 till OS X och fått ordning på allt. Man får räkna med 5år för varje byte i ett företag med allt som ska göras. Och nu blir det ett byte till Intel. När företag precis investerat i G5or.

Förvisso sant. Men det *finns* många företag som skulle kunna byta plattform, även om de säkerligen väntar (eller ja, en del då) tills Office och liknande tagit steget till UB.

Hm, har lite svårt för den där iPod HiFi, ja, rent designmässigt alltså. Tror det är JBL som har en tuff liten grej som jag hellre skulle slanta för. Ser lite ut som ett ufo, riktigt ball i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Du kan nog spela samma spel idag med intel-Mini som du kunde innan. Är det någon som uttalat sig ang grafikkretsen som verkligen har kött på benen, eller är det just för att det är en intel-krets istället för ATI/Nvidia? Jag väntar nog och uttalar mig tills jag sett recensioner på den, alternativt testat själv.

Ja, alltså, tidigare (de tidigare macminisarna) hypades ju delvis genom det dedikerade grafikminnet. Nu nämns inget alls om att man ska kunna spela nåt på den Vilket inte behöver säga nåt, givetvis, eftersom vi talar marketing. Men när har ni någonsin hört talas om en integrerad grafiklösning med delat RAM som lyckats med något spel alls, just - bättre än något diskret kort? Och även om ni har det, tror jag inte det är fallet här. Men..*shrug* jag kan förstås ha fel, det får tester avgöra.
Frågan som är mer relevant är kanske hur grafiska applikationer != spel kommer fara, jämfört med förut.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjafjan
Jag tror att apple användare är dom som tycker att det är "mycket enklare" att köpa en mac, dels slipper man välja någon programvara eller hårdvara, man tar nåt paket, och att det sedan är väldigt okomplicerat.

Och man kan väl anta att de som vill ha enkelhet inte är de som bryr sig specielt mycket om specificationer, och det faktum att det sällan finns så mycket att välja på. Det är ju enkelt, du kan få kan fem olika paket, istället för dryga 80 från dell, eller vad dom nu har.

Sedan ska mac inte vara en speldator, men trots detta talar dom gärna varmt om hur det faktiskt går att spela spel på apples datorer.
Varför lancerar inga speltillverkare nya spel till apples datorer? det skulle ju "lagga snase" som det heter

Och det faktum att det inte är värt besväret

What a load of bullcrap.

PROGRAMVARA. Finns gott om alternativ till OS om det är det du menar, men nu råkar det bästa följa med, så varför inte använda det? Programvara i allmänhet... finns ffs hur mycket som helst. Exempel: http://www.macupdate.com/

SPEL. De flesta verkar ju bara vilja sitta och dra i snorren till WoW ändå och till det duger Mac mini alldeles förträffligt

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

första test med mac mini med solo processorn: http://www.macintouch.com/index.shtml#tip.2006.03.01.solo

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive