rally (och andra bil-spel) till äldre dator

Permalänk
Medlem

rally (och andra bil-spel) till äldre dator

Hej! Installerade precis Colin mcrae rally 2, vilken BESVIKELSE!
Styrningen är så himla äcklig, går knappt att spela.
Så nu söker jag något annat spel, det är bara det att jag har en sån sunkig dator:

P4 willamette @ 1,8 ghz
Geforce 3 ti 500 @ lite klockad
512 ram

Ös nu på med tips på spel till den datorn, jag tycker om arkad bilspel också.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Screamer Rally är riktigt gammalt

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Screamer det har jag spelat så jäkla mycket när jag var mindre, det är inget jag tänker återuppta, tackar för förslag i alla fall.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Denna tråd kanske kan vara något?

FAQ: PC-Bilspel för dummies!

Permalänk
Medlem

Oj just fan, du har gjort en sån där faq, kanske skulle ha sökt

Nu har jag gjort i ordning en lista:
Need For Speed: Porsche 2000
TOCA 2
Insane
Rally Championship
Richard Burns Rally
Och såklart Ignition

Några synpunkter på spelen?

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Rally Masters är en gammal goding också.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Richard Burns blir tungt är jag rädd.
Rally trophy är skoj också

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej, synd att farsans dator inte har game-port :/ då hans dator e bra mycket bättre.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk

Det finns ju adapter och ljudkort med gameport

Permalänk

death rally!!

Visa signatur

31337

Permalänk

richard burns rally!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
Oj just fan, du har gjort en sån där faq, kanske skulle ha sökt

Nu har jag gjort i ordning en lista:
Need For Speed: Porsche 2000
TOCA 2
Insane
Rally Championship
Richard Burns Rally
Och såklart Ignition

Några synpunkter på spelen?

1nsane är ju en riktig gammal klassiker, köp absolut det om du inte har det redan.

Kanske Motocross Madness 2 kan vara något också?
Otroligt roligt att köra online och supercrossläget är helstressigt om man kör mot jämna motståndare. Nu kanske det inte är så många som lirar det men det är skoj att köra offline också plus att det finns ett helt drös med stunt-banor och hacks till motorcyklarna som gör dom sjukt snabba.

-edit- Om du vill köra MCM2 så se till att köra med analog gamepad eller flygplansjoystick. Det blir lättare att styra luftfärden då och man kan "preloada" hoppen bättre än med tangentbord/styrkors.

Permalänk

http://en.wikipedia.org/wiki/Sports_Car_GT
Gillar "känslan" även i tangentbordsspelande, dock bör man spela en stund så man får råd med en hyffsad bil.

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx

Permalänk
Medlem

Carmageddon spelen är sjukt sköj, jag gillar 2'an bäst, Carmageddon TDR 2000 är okej också!

Permalänk
Medlem

Håller med Fogel70!
Försök få tag i Rally Masters! Grymt rallyspel för sin tid!

Visa signatur

AMD 5200+, 7900GTX, X-Fi, Z-5500, Diboss 26" LCD + 2st TFT 19" Wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
1nsane är ju en riktig gammal klassiker, köp absolut det om du inte har det redan.

Kanske Motocross Madness 2 kan vara något också?
Otroligt roligt att köra online och supercrossläget är helstressigt om man kör mot jämna motståndare. Nu kanske det inte är så många som lirar det men det är skoj att köra offline också plus att det finns ett helt drös med stunt-banor och hacks till motorcyklarna som gör dom sjukt snabba.

-edit- Om du vill köra MCM2 så se till att köra med analog gamepad eller flygplansjoystick. Det blir lättare att styra luftfärden då och man kan "preloada" hoppen bättre än med tangentbord/styrkors.

Ja haha!

Det är kul men jag kör med ratt! hahaha!

Permalänk

Älskar Rally Championship 2000! Känns stort och påkostat men går att köra på typ vilken dator som helst! Rekommenderas!

Nån som vet om det går att få tag på?