xbox 360 - controller drivare

Permalänk
Medlem

xbox 360 - controller drivare

hej!
var hittar man drivrutiner till 360 kontrollen till pc?
nån som har direkt länk?
det kom inte med någon cd med min kontroll..
eller om nån vill skicka över msn så går det bra det med..

tacksam för hjälp!!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Har du testat att koppla in den till datorn?
Du har USB antar jag?

För enligt de sidor jag läst så ska win xp SP1 ha inbyggda drivare för den här kontrollen.

Sökte lite mer på google.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0e98...

Där ska du ha ifall du inte redan har.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

har inte fått d o fungera, på förpackningen så står det att man skall gå in på windowsgaming.com och hämta drivare men där hittar jag inget och på andra ställen så står det att det skall komma med en cd..t.ex. i pcgamer så står det att dom fick med..nån som har drivare??
Edit: märkte inte att du länkade..

EDIT:2 funkar nu..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Dessa drivers ska du ha http://xbcd360guide.50webs.com/ Windows drivers e skit!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hörde att den själv hittar drivisarna via Windows Update, så det ska räcka med att klicka i att den får kolla där när du installerar den.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Jag hörde att den själv hittar drivisarna via Windows Update, så det ska räcka med att klicka i att den får kolla där när du installerar den.

För mig så hittar den inte drivrutinerna via windows update.

Permalänk

Hursom helst är det lite synd att det bara är trådburna handkontroller som fungerar. Det följer ju med en USB-laddare med de trådlösa, kunde de inte gjort att kontrollen agerat som en vanlig trådburen när man kopplade in laddaren?

Visa signatur

VD för Glowpad UF