Produkttest: Tre mediaspelare

Permalänk
Medlem

Men alltså, när kommer de feta flashbaserade mp3-spelarna? Först då de börjar nå upp till sisådär 40-50 GB så kommer de bli riktigt intressanta för min del iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Framsidan, som synes på bilden ovan, innehåller en display och ett antal knappar. Dessa är tryckkänsliga och fungerar som på en pekskärm (eng: Touch screen).

är verkligen "tryckkänslig skärm" samma som "touchscreen" då?

touch brukar ju vara beröringskänslig, alltså som iPods snurrhjul, knapparna på hjulet är ju däremot tryckkänsliga..

..så vilket av det är det på denna spelare?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Åhh, nu fick du mig att bli riktigt nyfiken. Kan du inte säga nått mer än bara det?:)
Eller när iRiver kommer gå ut med nån ny info eller nått? Ska köpa en ny mp3-splare snart och just nu lutar det mot en iAudio 6, men man kan ju ändra sig så jag vill ju inte gå miste om iRivers nya produkter.

Jag kan tyvärr inte säga något mer i detalj just nu, men vi kommer säkerligen att släppa mer info ganska snart.

Någon U10 med 30GB+ ser inte ut att hända, än på ett tag i alla fall...

Permalänk
Avstängd

Haha Agnes Carlsson hahahahahahah

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christopher.cameron
Jag kan tyvärr inte säga något

men hur är det med XP-kravet.. det gäller bara för spellistor och sånt eller, om man bara bläddrar i kataloger kan man slänga in musik och film från Linux med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Haha Agnes Carlsson hahahahahahah

vem..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
[B]men hur är det med XP-kravet.. det gäller bara för spellistor och sånt eller, om man bara bläddrar i kataloger kan man slänga in musik och film från Linux med?

[/b]

Dagens U10 spelare baseras på ett sk MTP protokoll, som gör att de endast fungerar under Windows XP. Med start av lanseringen av U10 2GB kommer vi att byta från MTP till UMS, med UMS fungerar spelaren med en rad andra operativsystem. Linux bör inte vara några problem.

[QUOTE]
vem..
[/QUOTE]

Håller med, vad menar du Fo'shizzle?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christopher.cameron
Jag kan tyvärr inte säga något mer i detalj just nu, men vi kommer säkerligen att släppa mer info ganska snart.

Någon U10 med 30GB+ ser inte ut att hända, än på ett tag i alla fall...

Okej.
Kan du inte säga ungefär när infon kommer släpptas?
Inom 1 månad?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christopher.cameron
Håller med, vad menar du Fo'shizzle?

Han syftar på att de spelar Agnes Carlsson som testmusik i testet

Permalänk

Bara jag som tycker det är lite suspekt att vinnaren sponsras och lottas ut några dagar senare? Hur mycket pengar fick sweclockers för att rigga det testet till irivers fördel?

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Bara jag som tycker det är lite suspekt att vinnaren sponsras och lottas ut några dagar senare? Hur mycket pengar fick sweclockers för att rigga det testet till irivers fördel?

Att ha en tävling var min idé, inte SweClockers, och kom till efter att testet publicerats. Tyckte det passade bra att ha en tävling eftersom spelaren fick så fint betyg i testet.

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Bara jag som tycker det är lite suspekt att vinnaren sponsras och lottas ut några dagar senare? Hur mycket pengar fick sweclockers för att rigga det testet till irivers fördel?

Vi har visat vart vi står, du har väl inte legat under en sten :). Kul med tävlingar, vi kommer försöka arrangera mer sådant här! Iriver har redan lagt ut pengar på produkter i tävlingen, och det är betalningen men den går inte till oss utan till dem som vinner!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christopher.cameron
Någon U10 med 30GB+ ser inte ut att hända, än på ett tag i alla fall...

Synd Enda anledningen till att jag inte köper U10 är att det är ganska meningslöst i min mening med så lite utrymme till en mediaspelare.

Hur mycket plats tar en film säg 90min på spelaren i native-upplösning?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Synd Enda anledningen till att jag inte köper U10 är att det är ganska meningslöst i min mening med så lite utrymme till en mediaspelare.

Hur mycket plats tar en film säg 90min på spelaren i native-upplösning?

Då du måste konvertera om filmen så att den är kompatibel med U10, drar du ner FPS till 15, detta innebär att storleken på filmen blir mer eller mindre hälften så stor som original filen. Om vi säger att en film ligger på runt 700MB, innebär det alltså att den blir ca 350MB efter konverteringen.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christopher.cameron
Då du måste konvertera om filmen så att den är kompatibel med U10, drar du ner FPS till 15, detta innebär att storleken på filmen blir mer eller mindre hälften så stor som original filen. Om vi säger att en film ligger på runt 700MB, innebär det alltså att den blir ca 350MB efter konverteringen.

Aha. Men det blir ändå för stort när man ska ha Mp3 och sånt också =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Aha. Men det blir ändå för stort när man ska ha Mp3 och sånt också =/

True. :/

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk

Det funkar kanon om ni t ex tar med er ett par TV avsnitt av er favoritserie, det tar inte upp SÅ stor plats. Bättre att ha lagom och byta ofta än att ha för mycket och få beslutångest vad man ska välja att lyssna/se på

Lite info om 2GB versionen: leverans till oss bör ske runt den 13 mars. Vågar inte lova något, med den ska i alla fall vara på gång nu!

Permalänk
Discokungen

Frågan är om man skulle beställa en 2GB.... Kommer de ligga på 2700kr? U10 1GB ligger ju på 2000kr

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Hej alla ni som har U10 MTP. Ser att det är en och annan som vill köra UMS istället för MTP.

Nu kan ni uppgradera er spelare så ni får en UMS-version istället! Se till att följa anvisningarna ordentligt när ni flashar om era spelare bara så de inte dör i flashningen.

http://forum.iriver.se/files/mtp-ums/

GL HF!