Permalänk
Snusfri

Feedbacktråd - Badrumsdator

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det här kan nog bli coolt, men vart ska skärmen vara?

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk

Blir ju riktigt coooolt ju Men hur ska du fästa skärmen?

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk
Medlem

Ah, plaska och kolla DivX.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Snusfri

Skärmen kommer att fästas på väggen ovanför kranen, alltså till vänster om tvåldisponatorn. Förmodligen blir det med skruvar, om inte det går så får det bli dubbelhäftande tejp avsett för industrin (borde hålla).

Själva datorn kommer att ligga ned i badrumsskåpet på nedersta hyllan.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jöses, tänk på elsäkerheten!! som elektriker avråder jag dig för att genomföra detta projekt!!

Visa signatur

Andy

Permalänk
Medlem

Skulle inte stoppa skärmen där, jag avråder dig nog också. Även fast kanske du är försöktig när du duschar eller liknande kanske de andra i familjen (?) inte är det.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andy_86
Jöses, tänk på elsäkerheten!! som elektriker avråder jag dig för att genomföra detta projekt!!

Självklart kommer elsäkerheten att tänkas på (själv pluggat el på gymnasiet).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
Självklart kommer elsäkerheten att tänkas på (själv pluggat el på gymnasiet).

Sov du under den lektionen när dom gick igenom IP-klassning och de olika sonerna i ett badrum?

Visa signatur

Andy

Permalänk

Sett upp en typ burk över hela skärmen som ett stort skydd . och täta med silikon ?

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk
Medlem

Jonascasemodder, bara den är genomskinlig ;P

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
Skulle inte stoppa skärmen där, jag avråder dig nog också. Även fast kanske du är försöktig när du duschar eller liknande kanske de andra i familjen (?) inte är det.

Badkaret används endast till bad, vi har en separat dusch så det är inget problem

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jaha, då blir det ju lite säkrare i alla fall.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

skärmen kommer inte bli immig då när den är fäst över ett badkar? får sätta vindrutetorkare på den

EDIT: om du sätter dubbelhäftande håller det om det är fuktigt då? kan inte tänka mig att det så skönt att bada om skärmen trillar ner i vattnet

Permalänk
Medlem

Vattenånga is the shit.

Permalänk
Medlem

kan du inte sätta den på en hylla med silikon tätat plexi runt.. skulle jag bli glad.... visst.. det är gott med kokt potatis... men sweclockare... asså.. vette fan om det är så gott

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haukau
kan du inte sätta den på en hylla med silikon tätat plexi runt.. skulle jag bli glad.... visst.. det är gott med kokt potatis... men sweclockare... asså.. vette fan om det är så gott

tror även plexi kan bli immigt om det var mitt inlägg du syftade på?

Permalänk

Nej du,det där skulle inte jag våga.Med alla dom elsäkerhets kraven vi har på jobbet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
tror även plexi kan bli immigt om det var mitt inlägg du syftade på?

syftade på elsäkerheten.. men visst... immigt... men det är iaf bättre för plexit att bli immigt än för skärmen.. och vindrute torkare blir nog bättre på plexi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haukau
syftade på elsäkerheten.. men visst... immigt... men det är iaf bättre för plexit att bli immigt än för skärmen.. och vindrute torkare blir nog bättre på plexi

hehe okai då förstår jag

Permalänk
Medlem

Jag har tv i duschen Vänta så tar jag en bild.

Helhet;)

Skärmen

Lådan till skärmen, kan ju vara intressant för några. (beställd från kina, vet inte vartifrån.

Fm-radio, ångbastu, impulsdusch, cd m.m

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Jag har tv i duschen Vänta så tar jag en bild.

http://img119.imageshack.us/img119/5493/p10104391bo.th.jpgHelhet;)
http://img347.imageshack.us/img347/9873/p10104400jl.th.jpg Skärmen
http://img119.imageshack.us/img119/9943/p10104411ye.th.jpg Lådan till skärmen, kan ju vara intressant för några. (beställd från kina, vet inte vartifrån.
http://img119.imageshack.us/img119/1097/p10104421gy.th.jpg Fm-radio, ångbastu, impulsdusch, cd m.m

haha shit jag står nog länge i duschen men hadde jag haft en sådan så hadde jag nog bott i duschen

Permalänk
Avstängd

hur övertalade du tanten att hon inte får ha sina dushkrämer osv i skåpet längre?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
haha shit jag står nog länge i duschen men hadde jag haft en sådan så hadde jag nog bott i duschen

Eftersom vi kör vattenburen golvvärme och är 4 duschande personer i familjen så kan man inte duscha så länge i varmvatten men det skiter jag i. Ohh sis, whats up with your nipples?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Avstängd

denna har jag i badrummet..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Jag har tv i duschen Vänta så tar jag en bild.

http://img119.imageshack.us/img119/5493/p10104391bo.th.jpgHelhet;)
http://img347.imageshack.us/img347/9873/p10104400jl.th.jpg Skärmen
http://img119.imageshack.us/img119/9943/p10104411ye.th.jpg Lådan till skärmen, kan ju vara intressant för några. (beställd från kina, vet inte vartifrån.
http://img119.imageshack.us/img119/1097/p10104421gy.th.jpg Fm-radio, ångbastu, impulsdusch, cd m.m

Byggt själv??
Annars kan man tänka att tillverkaren har annvänt vattentåliga saker...

Tyckre att detta projekt är lite farligt...
Det du ska tänka på är att ånga oavsätt om den e helt synlig eller inte är farlig....Chansen att el transporteras från en skärm till dig e nog rätt liten men dels kommer skärmen imma igen mycket fort...detta kan dock lösas me vissa kemikalier...men sen måste du tänka på skärmen!...kan inte va bra att komponenterna utsätts för vatten och i och med det uppstår säkerligen flera skador!....

Det bästa är om du bygger in skärmen i en kemikaliebehandlad plexibox!

Vad det gäller datorn i skåpet gäller samma sak....ånga smyger in sig på de flesta ställen...

Fundera över om det finns andra lösningar?....är du riktigt seriös föreslår jag en dator som står i nått rum bredvid och sedan borrar du ett hål för kabeln till rummet.....kanske inbyggd skärm i väggen?

Det lättaste skulle ngo iaf bygga in allt i samma låda som placeras på väggen som e skyddad mot vatten av alla slag....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
denna har jag i badrummet..

http://www.isk.kth.se/~amalmg/pics/meedioscreens/badrum.jpg

om ändå...:rolleyes:

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Det här kan bli riktigt intressant, speciellt lösningarna
för elsäkerheten. Hoppas du inte har småbarn som ska
rycka i allt bara.

Du får gärna lägga till en länk till kommentartråden i
byggtråden också.

Permalänk

Är det inte softare att ha skärmen framför toaletten?

Bygg in skärmen i väggen och sätt en garderob på andra sidan i rummet intill. Det blir perfekt:)