Moderkortet som inte borde finnas?

Permalänk
Medlem

Om jag inte har helt fel så har det här kortet 4 SATA portar, var av två kan kopplas så att de blir eSATA, läste på ASRocks sida. Nåja, nån som vet om detta kort eller föregångaren är bra att överklocka Opterons med?

Permalänk
Medlem

Föregångaren klockade helt okej vad jag vet. Den blev riktigt bra om man hade lite lödkunskap. Det är nog det bäst klockande budgetalternativet, men som vanligt är det ju DFI som gäller om man ska göra något seriöst.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

verkar som om ASUS och dess dotterbolag är det enda bolaget hittils som vågar experimenterar med hårdvara... andra verkar ju bara köra normala konfigurationer.. inga mer speciella.. Gigabyte experimenterar också men dock inte med lika häpnadsveckande resultat.... Go ASUS

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Hedersmedlem

Finns även ett billigare kort som heter 939SLI-eSATA2 och kostar 692kr den är samma men stödjer 2x8 PCIe i SLI(kan vara 1x16 + 1x8).

Får se vad som skiljer i pris men ack vad snuskigt billight man kan få ett SLI kort för.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Förstod inte riktigt vad som är det nya med det här kortet och varför det är så stor upståndelse kring det? Kan någon förklara?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Förstod inte riktigt vad som är det nya med det här kortet och varför det är så stor upståndelse kring det? Kan någon förklara?

Det är ett budgetkort som stödjer SLI 2x16 PCIe men som inte är gjort av Nvidia, fast Nvidia har köpt ULI så det spelar inte så stor roll längre men priset är grymt bra för vad man får.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
@Kiyoko Ja, M1695 sitter på Dual-Sata2 också.

@ZitreXx Det finns ingen agp port på 939SLI32-eSATA2, då varken M1695 eller M1697 stödjer agp. Folk tror ofta att expansions-slotten är en agpport dock.

@A.N'doja Man kan visst vara "entusiast" och köra agp

Det kort som just nu säljs på shg.biz är 939SLI-ESATA2 (endast M1697), alltså inte 939SLI32-eSATA2

Lite lustigt tycker jag det är att Asrock nyligen släppte ett mb med M1697 och "SLI 8x2" och sedan nu ett med "SLI 16x2", trevligt med ny hårdvara är det dock alltid Hoppas på att det är lika lätt att voltmodda som Dual-Sata2.

Okaj, förutsatta det då man behöll "dual" i produktnamnet vilket gjorde att jag trog direkta paralleller till deras gamla kort. Sedan såg det dessutom ut som en AGP-port ...
Men men, jo benämningen entusiast är väl rätt relativ men jag menar ingen "-Hej jag gillar datorer" entusisast Utan en riktig hardcore som verkligen lägger ner tusenlappar istortsett varje månad på sitt system, de lär knappast sitta på AGP Men nu spelar det ju ingen roll det den inte ens har APG...

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Okaj, förutsatta det då man behöll "dual" i produktnamnet vilket gjorde att jag trog direkta paralleller till deras gamla kort. Sedan såg det dessutom ut som en AGP-port ...
Men men, jo benämningen entusiast är väl rätt relativ men jag menar ingen "-Hej jag gillar datorer" entusisast Utan en riktig hardcore som verkligen lägger ner tusenlappar istortsett varje månad på sitt system, de lär knappast sitta på AGP Men nu spelar det ju ingen roll det den inte ens har APG...

AGP-kort passar i expansionsporten men det är inte att rekommendera

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Åfanken.. läckert! Vilken sciensfiction det hade varit att använda en 500mhz gpu från nVidia som cpu! Vilken härlig snabbhetskänsla man skulle få tackvare det snabba ramet *flejma mej inte nu*

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p