Permalänk
Medlem

Stänga av musplattan?

Går det på något sätt att stänga av yden där musbrickan som man rör muspekaren med fingret? då jag kopplar in en mus så vill jag att den skall bli "avstängd".

Har en Fujitsu Siemens AMILO M 1425

Tacksam för svar!

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk

På min Dell så går man in i inställningarna för mus i kontrollpanelen,där kan man välja om man vill ha den på hela tiden eller avaktivera plattan vid inkoppling av usb-mus eller stänga av den hela tiden. Har för mig att det var så iaf, har inte den inte framför mig nu, men du kan ju se om du hittar nåt i inställningar för mus iaf.

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB

Permalänk
Medlem

på min amilio 3438 så trycker man bara på knappen som sitter på framför musplattan.

om det inte finns en sån knapp så testa göra som fredrik skrev!

Visa signatur

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Permalänk
Medlem

jag själv håller ner Fn+F7 men min är ju en Acer så det kan vara anorlunda.

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk
Medlem

Det är bara att välja "egenskaper för mus" => "enhetsinställningar" och välja Inaktivera.

Permalänk
Medlem

har med en amilo pro... dock v7010 jag trycker bara på fn+F4 så stängs den av... riktigt skönt faktiskt... jag förstår att du inte vill ha den igång.. den brukar störa mig när jag skriver länge... musen markerar o klickar överallt om man inte stänger av den

Permalänk
Medlem

Musplattan är verkligen bara till för att användas när man inte kan ha mus, den driver mig till vansinne när jag sitter och skriver i Word.

Permalänk

Irriterande som f-n när man sitter och spelar och råkar komma åt den med tummen.

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB

Permalänk
Medlem

någon som vet hur det funkar på en dell x1????

Permalänk
Medlem

Läs manualen... De allra flesta notebooks har någon tangentbordskombination eller dyl för att stänga av touchpaden.

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.