Group loot i instance... angående wow

Permalänk
Medlem

Group loot i instance... angående wow

god eftermiddag alla swecare...

jo tänkte kolla lite med om en incident som hände igår...
den lyder så här

jag o min grupp var på väg ner i BRD och fixa lite Q.

Av nån händelse så stog det en 60 mage där (ally) som lekte hulk och ganka alla i min grupp som sprang förbi, dock så klarade sig huntern i våran grupp som kom in i instancen.

så jag började springa från spirit healern för att ressa mig.
när jag kom fram och ressa och alla var vid liv, så hade huntern som var själv inne i instancen, (vi andra hade dött)
turen att få droppen ace of beasts (antar att den heter så?)...
och eftersom vi var vid liv kunde vi rolla, då såg jag att han needa på roll och jag tänkte jag -han tryckte säkert fel- så jag needa jag med så blir rättvist...

då vart han riktigt jävla ap sur på mig för att jag needa och att de va hans loot eftersom de va han själv som dödat moben...

och jag tyckte att man måste va slut i pannbenet om man tycker att man själv ska ha looten bara för att man dödar ett mob som droppar nått bra...

så jag kom på en händelse som är typ samma sak
jag och min poalre va ute o farma, dock var vi inte på samma plats fast i grupp så vi kunde chatta på ett någorlunda sätt,
och när jag fick nått drop så kunde han rolla pga avståndet av oss inte va tillräckligt stort...
själv brydde jag mig inte så mycket för looten va varken bra och så va jag inte så jävla ego av mig....

slutligen har jag nog fått fram mitt budskap och ber er att ge mig rättvisa svar.

huntern i gruppen sa att jag skulle bli blacklistad av guilden Mannel, inte för att jag bryr mig så mycket men de kan på verka ryktet bland folket på realmen...

har väl inget mer att säga och reserverar mig för eventuella stavfel

//Billman

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Ace of beast droppar bara av the beast i UBRS så det lär bara vart ett vanligt beast kort.
Inte mycket o bråka om enligt mig

Permalänk
Medlem

de va nått ace kort. ace of nått. skit samma. rare drop va de iaf

EDIT: tippar på Ace of Elementals

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Alla rollar på kort som dom om jag inte minns fel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Alla rollar på kort som dom om jag inte minns fel.

förstod inte riktigt vad du skrev där...

aha a nu fatta jag...

frågan är ju om jag skulle greedat eller needat när han needa

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Jo men jag tror du gjorde rätt i att needa, kanske skulle varit annorlundare om det va epic kortet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker han hade rätt att bli sur.
Även om det är eran gemensamma instans så har han dödat en mob helt själv utan inblandning från er och då borde han ha förtur till looten om han behöver den.

Därav var det fel av dig att köra "Need".
Det är min åsikt iaf.

Permalänk
Medlem

för de första va de ingen svår uppgift att döda en 48-49 non-elite när man är 56 +pet, sen hade jag hela settet, saknade bara ässet. det hade inte han. de va hans första kort.

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

Tycker du skulle passat eller greedat. Om han dödade mobben själv, så är looten hans. Spelar ingen roll hur lätt den var att döda, det var han som gjorde jobbet, och han som ska få belöningen.

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk

Självklart ska man passa vid ett sådant tillfälle.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Av att dömma folks inlägg (samt resultatet) här så ser man vilka splittrade åsikter det finns om en så världslig sak. Med andra ord spelar det ingen roll, utan du väljer det som du tycker passar. Gjort är ändå gjort.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ähhh... skit i honom... Vad ska han göra?
Rapportera dig till Blizzard och säga att du tog hans loot?

Om det någonsin blir något sådant tar jag utan tvekan need (om det inte är en polare till mig som behöver det som finns där)

Permalänk
Medlem

Det var Ace of Elementals, som är rätt rare och monstret han dödade var antagligen en fire elemental. (gissar jag på)

Då det var han som dödade den, helt ensam är det hans loot tycker jag.
En hunter behöver inte Ace of elemental, då dom inte använder melee fast det hör inte hit. Hans kill, hans loot.

Så du är en "ninja"

Edit: I detta fallet är Greed samma som Pass, då han redan tryckt Need.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog att det korrekta skulle ha varit:

huntern: greed
alla ni andra som inte ens varit i instansen: pass

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Har själv varit med om detta scenario flertalet gånger... och är det inte "din" drop så ska du ge fan i den. Det är bara rent fair play..

Exempel:
Jag var i Blasted Lands och solo-grindade mobs medans jag väntade på att medlemmarna i partyt skulle dyka upp. Jag tog lite extra tid på mig och medans resterande partyt var vid Sunken Temple-entrén. När jag dödar sista moben så droppar en Rare tvåhandsyxa vilken jag självklart rollar need på eftersom det var, just det, "min" mob. Dock så fick ALLA i den ANDRA zonen också upp en rollruta men blev helt vansinniga på mig för att jag rollade need på den yxan då jag spelar som präst. Och enligt dessa förstod jag inte vad partysystemet innebär... pwah!

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

För att bara dra ett exempel... Jag var i STV och spelade med nån gubbe jag hade. Var i party med polaren, som var i Hillsbrad. Jag lootade ett grönt vapen, han fick upp roll-rutan (på det avståndet, bugg eller vadå?) och han vann rollen. Visst det var polaren, visst det var ett grönt vapen.. men jag tycker man får ta konsekvenserna av att vara i ett party helt enkelt, oavsett vad det gäller. Man ska rolla på vad som kommer upp, sen är det n/g/p beroende på vilka regler man kör osv. Sen att folk börjar gnälla och vara petiga bara för att det är rares och epics är sånt man får leva med. Alltså, ta konsekvenserna av att vara i party är min åsikt, sen kan man hålla käften lite mildt sagt. Jag tycker alla ni andra har fel som sagt något annat. Sen finns det säkert flera tusentals som tycker jag är helt ute och cyklar... Kör som ni vill vafan, bara ett spel. Skulle jag egentligen sagt från början bara.

Avståndet spelar egentligen ingen roll alls. Man vet ju ändå inte vem i gruppen som hittade prylen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Om det nu var så viktigt för huntern tycker jag han skulle ha skrivit det i partychatten, så svårt är det faktiskt inte.
Ändå förstår jag dig, trådskaparn, ifall du saknade det sista kortet, för i så fall kunde du bara sagt till huntern att du behövde det och att du kunde hjälpa honom få resten, eller något sådant. Jag menar, är det inte värsta rare'a looten så är det väl saksamma?
Hade han dock fått ett übergrymt vapen eller något sådant, som ändå inte passade till hans class, så är det hans, tycker jag.
Oftast är det bara missförstånd, och det är sådant som händer.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Re: Group loot i instance... angående wow

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon

huntern i gruppen sa att jag skulle bli blacklistad av guilden Mannel, inte för att jag bryr mig så mycket men de kan på verka ryktet bland folket på realmen...

//Billman

Inga jag skulle vilja bli blacklistad av iallafall så du bör bry dig, man leker inte med de spelarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns en WoW tråd, om inte den räcker till kan ni väl posta på ett WoW forum istället? Det här bara skräpar ner forumet.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Klart om du bara hade det kortet kvar i samlingen att du ska need istället för en som inte hade ett enda kort i samlingen (Nu vet jag inget om denna kortsamling) Bättre att en blir klar med samlingen än att en ska få en första item för samlingen.

Du gjorde rätt om du ska ha min åsikt om det hela.

Permalänk
Entusiast

Eh om detta monstret var inne i själva instansen, så hade du lika mycket rätt till kortet som han hade eftersom ifall han hade väntat på er innan han börja slakta där inne så hade ni fått samma drop.'

Om man grupperar för en instans så är all loot som droppas där inne allas och inte bara ens egen.

Låt mig dra ett exempel. Partyt restar eller är afk w/e och en ensam hunter som är fullt healad hinner döda ett monster innan ni är klara så har han ju inte rätt till det även om en epic droppar.

Däremot för narctozises exempel så är det hans egna vapen eftersom det inte droppade där dom andra var eller även vart på väg så är det hans.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

pass: vanligt gått uppförande bland folk som är lite mer erfarna

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
pass: vanligt gått uppförande bland folk som är lite mer erfarna

Ifall huntern hade väntat på gruppen vilken han skulle göra instansen med så skulle dom fått samma chans för den droppen, läs min förra förklaring.......

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

För er som inte vet så ska man samla 8 kort.
Ace står för 1, sen är det 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.
Ace är den svåraste att få tag på, och säljer för runt 200g medans dom andra går för runt 10g styck.

Du kanske behövde den mer, fast i mina ögon var det hans item.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag]
Ifall huntern hade väntat på gruppen vilken han skulle göra instansen med så skulle dom fått samma chans för den droppen, läs min förra förklaring.......

hur vet du detta? ingen av oss vet hur systemet som fördelar loot fungerar så detta är inte säkert.

Permalänk

jag ninjade drakkis blod igår :<.. det fanns 2 när han dog, och anledningen till att jag ninjade var att en annan ninjade den första. det var 3 som needade och drakki droppade 2..

kände mig jävligt taskig efteråt :/

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Det är väl inte värre än att passa och sen köpa det av honom för en symbolisk summa, 50g eller nåt?

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Rätt kul att läsa den här tråden utan att fatta ett jota pga alla specialutttryck som används...

Men, dödar jag en mob ensam så är eventuell drop min....så enkelt ser jag på det.
(har dock aldrig spelat WoW)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
jag ninjade drakkis blod igår :<.. det fanns 2 när han dog, och anledningen till att jag ninjade var att en annan ninjade den första. det var 3 som needade och drakki droppade 2..

kände mig jävligt taskig efteråt :/

jag ninjar alltid drakki's blod när jag vart på det questet, har gjort det 6 ggr med 2 av mina och polares gubbar...

Till trådskaparen, needa på du..Du ska se att inga av de större guildsen bryr sig om PUG incidenter, och om du bara sakna det kortet så är de mer rätt...
Sure, han har rätt att bli sur..Men va fan, inget att bry sig om..
Iofs kunde du gett han lite cash efteråt men ändå, snacka med han så löser det sig nog om du är "nervös" över framtiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var inte ett Ace kort då det enda Ace i BRD droppas av Lord Incendius som nog är rätt svår att komma till ensam som Hunter.

Så ett vanligt 3-10g kort är som andra redan påpekat inte så mycket att bråka om. Och i en PuG så är det alltid Need på sådana.

Edit: Kan ju iofs ha varit så att det var hunterns instans och han redan hade rensat en massa med en annan grupp innan ni kom. Så iofs, möjligheten finns.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]