Permalänk

theclickstore.se

Nån som har beställt härifrån innan?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Jepp en gång, funkade klockrent.

Permalänk
Medlem

Re: theclickstore.se

Lovar 24timmar leverans på lagervaror, men kan inte hålla detta - ringde upp och frågade och då svarade killen - nä det går inte - vi har ju detta på vårt centrallager- japp - ännu en som lurar skjortan av sina kunder - säger att de har på lager - men säger sen centrallager.
Gick då in på andra sidor - som säger sig ha centrallager - behöver kanske inte nämna dem, men antar att ngn säkert frågar - så jag säger butik.it ex, datorhandel mm. exakt samma lagersaldo på samtliga varor som jag orkade kolla på, innan jag lade ner - den butiken(förtroendet svek p.g.a utlovad 24timmars lev)

Visst de har bra priser på vissa prylar
Andra är de svindyra på

Men löftet om 24timmar - håller de inte

Tips handla det billiga - om du vill - de är säkert bra på detta
Men kolla 1 och 2 ggr på de dyra - ex cpuer - ..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Nån som har beställt härifrån innan?

Permalänk
Medlem

hur kommer man in? jag får bara upp en ruta där man måste logga in. (använder firefox)

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macan
hur kommer man in? jag får bara upp en ruta där man måste logga in. (använder firefox)

Man går till www.theclickstore.se och inte http://theclickstore.se

Permalänk

haha, 24timmar - leverans på lagervara, de har ju inget lager.....
med andra ord - jag köper inte där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av macan
hur kommer man in? jag får bara upp en ruta där man måste logga in. (använder firefox)

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk

Är lite halvt skeptisk jag oxå men när de säljer en AMD FX-57 för 3524:-
(ja ni läste rätt, tre tusen femhundra tjugofyra svenska kronor inklusive moms!!!!!!!!!!)
så tycker jag det kan vara värt att chansa.

Den som väntar på något gott osv...

Går det så går det annars så går det väl inte

MVH

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk

Sidan fungerar nu igen.. MEN..

De har ändrat priset på processorn till 8258:-.. det var väl inte helt oväntat iofs.

De har dock skickat orderbekräftelse o hela faderuttan till mig där det står att jag ska betala 3619:- ink frakt och de har även dragit detta belopp från mitt konto.

Däremot om jag kollar orderhistorik så står det att jag beställt en till fullpris.. detta ska bli intressant att följa

Förlåt om jag gått lite off topic med denna tråd men det är ju ett lysande exempel på hur denna butik sköter sig och sina affärer..

Regelbunden uppdatering fortsätter..

MVH

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk
Citat:

Klipp från http://www.theclickstore.se/pages/menu/1108474847972736017/su...
Allmänna Villkor

Priser, leverans och betalning

Priserna på theclickstore.se gäller alltid vid köptillfället. Order kan ske via telefon, fax, e-mail eller websida.

Produkter på theclickstore.se uppdateras ständigt. Pris vid köptillfället gäller alltid. Theclickstore reserverar sig mot fel i priser på webplatsen som kan ha uppstått...

Permalänk
Medlem

Re: Re: theclickstore.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av reg edit
Lovar 24timmar leverans på lagervaror, men kan inte hålla detta - ringde upp och frågade och då svarade killen - nä det går inte - vi har ju detta på vårt centrallager- japp - ännu en som lurar skjortan av sina kunder - säger att de har på lager - men säger sen centrallager.
Gick då in på andra sidor - som säger sig ha centrallager - behöver kanske inte nämna dem, men antar att ngn säkert frågar - så jag säger butik.it ex, datorhandel mm. exakt samma lagersaldo på samtliga varor som jag orkade kolla på, innan jag lade ner - den butiken(förtroendet svek p.g.a utlovad 24timmars lev)

Visst de har bra priser på vissa prylar
Andra är de svindyra på

Men löftet om 24timmar - håller de inte

Tips handla det billiga - om du vill - de är säkert bra på detta
Men kolla 1 och 2 ggr på de dyra - ex cpuer - ..

Dom lovar att skicka inom 24 timmar. Dom lovar inte leverans på 24timmar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
Klipp från http://www.theclickstore.se/pages/m...759892288154266
Allmänna Villkor

Priser, leverans och betalning

Priserna på theclickstore.se gäller alltid vid köptillfället. Order kan ske via telefon, fax, e-mail eller websida.

Produkter på theclickstore.se uppdateras ständigt. Pris vid köptillfället gäller alltid. Theclickstore reserverar sig mot fel i priser på webplatsen som kan ha uppstått...

Just detta som är så luddigt formulerat så jag vet inte vad man ska tro..

1. Produkter på theclickstore.se uppdateras ständigt. Pris vid köptillfället gäller alltid.

oas så skriver de i nästa mening..

2. Theclickstore reserverar sig mot fel i priser på webplatsen som kan ha uppstått...

Så egentligen kan man väl säga att de kan göra lite som de vill.. det är väl bara o vänta.. men ska de ha 8500:- för den då blir det till att avbeställa.. inte lägger jag fickpengar från en månadslön på en sketen processor.. det är det inte värt för mig iaf..

EDIT: Nu har det ändrat orderhistoriken igen och där står det nu att jag ska betala 3619:-, precis som på alla andra uppgifter jag fått..

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk
Medlem

Om den där fx57an kostar 3619kr så tänker jag beställa en på direkten kan jag ju säja

Permalänk
Medlem

Varför matchar inga andra butiker deras priser

Visa signatur
Permalänk

för att andra butiker gör inte såna misstag

"Hej

Tyvärr är det så att pricerunner har haft en felaktig länk ute på sin sida så därför har du kunnat beställa denna AMD FX57 2,8GHz

Tyvärr så har vi inte kvar denna produkt så därför har vi skickat tillbaka dina pengar till ditt konto och ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi inte kan leverera produkten

M.V.H"

förstår inte vad pricerunner har med saken att göra men men...

Permalänk

I mitt fall så var det prisjakt.nu som listade processorn på deras sida.

Och länken var det då inget fel på. Den gick till deras, theclickstore.se´s sida och just den processorn som de vid tidpunkten för min beställning hade 13 st av i lager.

Har dock ej fått något mail än där de skriver något liknande som;

"Hej

Tyvärr är det så att pricerunner har haft en felaktig länk ute på sin sida så därför har du kunnat beställa denna AMD FX57 2,8GHz

Tyvärr så har vi inte kvar denna produkt så därför har vi skickat tillbaka dina pengar till ditt konto och ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi inte kan leverera produkten

M.V.H"

och pengarna har de redan dragit så för min del är affären klar.. väntar på processorn

Va precis in o kollade och fx-57 är helt borttagen från deras sida nu.....

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk

återkom och berätta om du fått den! (affären är aldrig klar förrän man har prollen). Om du får din blir det hus i helvete, det ska dom veta

Permalänk

tjopp.. självklart så berättar jag vad som händer oavsett hur det går..

och jag kan hålla med dig.. ingen affär är klar förrän man har det man betalat för i handen.. fast änsålänge har jag inte fått nåt negativt besked iaf..

Edit: sådärja.. då kom standardformuläret som ett brev på posten.. de påstår alltså att länken på pricerunner va fel..

Svarade givetvis på deras mail och skrev som det var.. har ALDRIG sett eller klickat på någon länk på pricerunner öht och meddelade att produkten fanns på deras hemsida till priset jag nämnt tidigare i tråden.

Skrev också att jag förväntar mig en bättre förklaring personligen riktad till mig eller en processor på posten.

....fortsättning följer.

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightportier
tjopp.. självklart så berättar jag vad som händer oavsett hur det går..

och jag kan hålla med dig.. ingen affär är klar förrän man har det man betalat för i handen.. fast änsålänge har jag inte fått nåt negativt besked iaf..

Edit: sådärja.. då kom standardformuläret som ett brev på posten.. de påstår alltså att länken på pricerunner va fel..

Svarade givetvis på deras mail och skrev som det var.. har ALDRIG sett eller klickat på någon länk på pricerunner öht och meddelade att produkten fanns på deras hemsida till priset jag nämnt tidigare i tråden.

Skrev också att jag förväntar mig en bättre förklaring personligen riktad till mig eller en processor på posten.

....fortsättning följer.

fått något svar? Skrev också ett brev och klagade men de har inte svarat än.

Permalänk

Nopp.. de har inte svarat än.. om jag får gissa så kommer det väl aldrig att komma heller..

Väntar ett par dagar till innan jag dömer ut butiken helt och fullt...

Jag kan acceptera att de har skrivit fel på sidan eller någon annan ursäkt som håller men att de skickar ett standard svar till mig som dessutom påstår saker som är felaktigta tänker jag inte vara nöjd med.

MVH

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk

Näe inte jag heller. Då får de prestera bättre. Pengarna får de betala tillbaka fort som fan om de vägrar skicka nått också.

Permalänk
Medlem

Om du ångrar ditt köp tar dom ut 120:- i expeditionsavgift vilket vad jag vet dom inte får göra enligt Distansavtalslagen som säger att kunden ska få tillbaka alla pengar som erlagts vid ett köp - fraktkostnaden då. Distansavtalslagen finns tyvärr bara som PDF på http://62.95.69.3/SFSDOC/05/050059.PDF då den förra har upphört och inte har blivit uppdaterad än.

Permalänk

fortfarande inget svar, eller pengar tillbax. Har ni hört något?

Permalänk
Medlem

Nya distansavtalslagen:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20000274.HTM

Man ska få tillbaka alla pengar man betalt för produkten, minus frakt om de redan skickat den. Expeditionsavgift får inte tas ut.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

bara jag som inte kommer in på hemsidan längre?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
bara jag som inte kommer in på hemsidan längre?

Jag kommer inte in, står att jag ska knappa in användarnamn och lösen : )

Dem kan ju inte jag precis.

Visa signatur

Main Rigg: Antec Solo, Be Quiet Drak Power 530W, Asus P5W DH Deluxe, Intel E6300 1.86GHZ @ 2.24GHZ @ Ninja Plus Revision B + 120mm Low Noice, Corsair XMS2 PC6400 2x1GB, Sapphire Radion X1950Pro @ VF900-CU, 2 x Nexus 92mm 19.2dB(A) Insug

Permalänk
Medlem

Pixmania ftw!

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
för att andra butiker gör inte såna misstag

"Hej

Tyvärr är det så att pricerunner har haft en felaktig länk ute på sin sida så därför har du kunnat beställa denna AMD FX57 2,8GHz

Tyvärr så har vi inte kvar denna produkt så därför har vi skickat tillbaka dina pengar till ditt konto och ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi inte kan leverera produkten

M.V.H"

förstår inte vad pricerunner har med saken att göra men men...

Undrar varför de skyller på Pricerunner. De kan ju inte ändra priser på återförsäljarens site precis.

Alltid lätt att skylla på någon annan när man har hamnat i en jobbig situation.

Permalänk

nu svarar de varken på mina mail eller telefonsamtal...hmm intressant att se vart det här skall leda.

Permalänk
Medlem

OBS de har inget lager

Varför lägger man sig i en hålla där alla som bor där är anställda av shitstore eller blinda och /eller begravda
De har ju fan anställt "höll" som inte vet ngt . Frågar man - när jag gjorde detta sist - så säger det att de har lager - men de kan inte få iväg ex cpun - som ni talade om tidigare - och skyller på prisjakt eller pricerunner eller annan sida - när man som ngn skrev - helt klart såg att de stod XX antal i lager - men ändå så vill de inte skeppa
Vidare talade jag med en som vet "lite av" vad denna store går för - han sade att de använder sina leverantörers lagersaldon ut min sina kunder - utan att ha en enda vara i lager. alltså inga egetliga kostander för varan i sig.
Fast å ändra sidan finns ju fler nystartade butiker som gör just så.
fullt bara att inte säga som det är
banka sig för bröstet - vi är bäst 24timmar leverans - in me assshole
yeaahh
Shitstore - hoppas att de försvinner eller gör rätt för sig mot mig och de som har beställt till de låga priserna - Wiiiiiiiiieeeeeeee

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt grejor från theclickstore.se för runt 20 papp.
Betalt med kort.

Ska bli intressant att se om de håller vad de lovar vad det gäller leveranstid. "Produkter som finns i lager skickas inom 24h." Allt jag beställde fanns på lager enligt sidan.

Önska mig lycka till
Jag ska ringa till dem på måndag för att försöka få ur dem om de verkligen har prylarna hemma och att de skickar samma dag.

UPDATE Måndag 20/3:
Ringde strax för stängning idag och då sa kundtjänst att paketet kommer gå ut idag men de hade inget kollinr ännu. Låter helt ok. Jag kommer ringa till dem igen imorgon för att få ett kollinr.

UPDATE Tisdag morgon 21/3:
Inget kollinr ännu. Enligt personen i kundtjänst var ordern skickat och han såg han att killen som hade hand om ordern skrivit in att han skulle maila kollinummret till mig under dagen.
Fortsättning följer...

UPDATE Tisdag kväll 21/3:
Ringer kundtjänst och lyckas få ett kollinr till en av de 5 sakerna jag beställt. De kan inte få fram kollinr på de andra. De lovar att maila mig mitt de andra kollinummrena senare. Även via mail lovar de att maila tillbaka kollinr så fort de får in dem.

UPDATE Onsdag morgon 22/3:
Fortfarande inget mail... Ringer kundtjänst igen. En trevlig tjej lyckas få fram Kollinr till två paket. De är redan framme under dagen enligt posten. Tyvärr var min 24" skärm restnoterad och kommer in först den 27:e (precis som i alla andra butiker). Den var inte restnoterad när jag beställde och den stod fortfarande som "I lager" när jag kollade samtidigt...

Som tidigare sagts har de inget eget lager utan paketen skickas direkt från andras lager, en del även från Finland.

Så här långt är min uppfattning att de INTE kan garantera 3 dagars leveranstid samt att de har problem med sina lagersaldon. Vill du vara säker på att få grejorna på utsatt dag, beställ nån annanstans ifrån.

Visa signatur

QX6700 @ 4,0GHz | EIZO S2410W 24.1" | Vapochill LS + Reserator | SLI 8800GTX @ stock | Corsair XMS2 2x1GB PC8500 | EVGA 680i | 2x73GB Raptor raid | Creative X-Fi Xtrememusic + Logitech Z-5500 | Logitech G15 | 06: 17560 |