Extern hårddisk. FreeBSD :( Hjälp mig för fan.

Permalänk
Medlem

Extern hårddisk. FreeBSD :( Hjälp mig för fan.

Jag köpte en extern hårddisk förut med USB och det var bara att plugga in i datorn så kom det upp en ikon i GNOME i Fedora så kunde jag trycka på den. Sen hade jag lust att installera FreeBSD men det gick åt helvete MEN... när jag skulle installera det så kom det upp typ nåt skit om VAR jag ville installera det eller vad det var. Jag installerade hur som helst om Fedora men nu kommer inte hårddisken upp på skärmen när jag sätter på skiten här! KAN det ha hänt sig att all data på den försvann när jag skulle installera FreeBSD för jag var så jävla dum och hade på den externa hårddisken när jag skulle installera det. FAN! Jag hoppas att någon kan hjälpa mig och fråga gärna om det är nåt ni inte förstår. Jag har helt enkelt en extern hårddisk som jag kopplar till datorn med en USB-kabel och jag är orolig att allt har försvunnit från den/filsystemet har försvunnit på den och som sagt så undrar jag om det kan ha gjort det när jag skulle installera FreeBSD och råkade ha den externa hårddisken på. KAN man råka ta bort allt från en USB-enhet under FreeBSD:s installations-process? Den som reder ut detta skall jag belöna!

edit: Det kanske också är värt att nämna att det är en sånhär: http://www.clasohlson.se/shop/store/printpage_wag.asp?COSID=6... jag har.

edit2: datorn verkar ej hitta min mp3-spelare i USB:n heller. Nu är jag mindre rädd men jag är fortfarande rädd!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gäller det där bara för FreeBSD?

edit: Jag skulle vilja ha ett mer konkret svar även fast jag uppskattar hjälpen. Det där var weird och jag antar att inte ett skit kommer händ aom jag ens försökr mig på vad som står där. Plus att jag inte har FreeBSD nu.

edit2: nu läste jag lite mer och jag ser lacie JAG SER LACIE!!! men wtf, det snurrar det snurrar! Jag får se hur detta går...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xuwqyz
Plus att jag inte har FreeBSD nu.

Så din anropan på hjälp är rent hypotetisk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Så din anropan på hjälp är rent hypotetisk?

Du menar att jag grundar den på antaganden?

Permalänk
Medlem

Vad kör du för OS nu?

Permalänk
Medlem

Nu kör jag Fedora. Jag har tillgång till en Windows-dator också.

Permalänk
Medlem

men testa den i windows da?

Permalänk
Medlem

Det känns som Xuwqyz trollar med de flesta av sina inlägg...

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Det känns som Xuwqyz trollar med de flesta av sina inlägg...

Antingen det, eller ett förvirrat sätt…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Först skrivet du ett långt inlägg om hur din USB-disk inte fungerar i FreeBSD, 40 minuter senare säger du att du inte ens har FreeBSD längre?
Dina inlägg verkar högst oroliga dessutom, det är ju så att man blir stressad

Permalänk
Medlem

Vad händer om du försöker mounta den vi terminalen?