Trådlös router med bra stark räckvidd för max 600 kr

Permalänk
Medlem

Trådlös router med bra stark räckvidd för max 600 kr

Letar efter en bra wlan router som pallar lite tryck och har en bra räckvidd. Jag har lånat en D-Link (ruttu) 524 av en polare nu och den ger 0 signalstyrka om man jag sätter mig i vardagsrummet som är några meter här i från.

Jag behvöer nån som pallar normalt användande och har en mycket bra signalstyrka.

Jag har haft problem med tidigare routers att internet "dör" ibland att man måste starta om routern för att få igång det igen, det är ju någonting jag skulle vilja få bort när man ändå köper en ny router också!

Jag vill inte lägga allt för mycket pengar på den men 5-600 kr tycker jag är rätt rimligt.

Vad ska man köpa för någon?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Linksys wrt54g med någon av 3:e parts firmwaren som finns. Jag använder dd-wrt. Där kan du själv ställa upp effekten på signalen.

Permalänk
Avstängd

Undvik Belkin i så fall, dyrt och fungerar inte mer än 50% när man är max 2 meter ifrån.

Installations programet som finns överhuvudtaget till routern fungerar inte i datorer med icke-belkin WLAN kort, står bara och tuggar på något "system check" eller liknande i timme efter timme fast det står "3min setup" på kartongen.

Ända bra med den är att den fungerar fel-/frys-/crash-fritt när man kör med tråd

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Håller med föregående talare, Belkin ska man undvika totalt!

Netgear däremot har jag haft goda erfarheter av

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h_enke_trollis
Håller med föregående talare, Belkin ska man undvika totalt!

Netgear däremot har jag haft goda erfarheter av

Även NETGEAR WGR614 ?

Visa signatur

;-D

Permalänk
Medlem

Jag har Comhem med ett Webstar-modem och det verkar som vissa routers fungerar bättre med vissa providers o sämre med vissa.

Vad ska jag välja Linksys, Netgear eller 3Com?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk

jag har en x-micro router från onoff, routern står inne i en byrålåda i min klädkammare, alla dörrar stängda och betongväggar lite här och där. Funkar dugligt i hela lägenheten på 70m2, men signalen längst bort är lite dålig.

Jobbigt det där med belkin, får med en sån router på ett hem-pc paket, hoppas den inte är lika kass som de ni har kört.