Foxconn börjar tillverka grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Foxconn börjar tillverka grafikkort

<font style="font-size: 10pt"><b>Foxconn börjar tillverka grafikkort</b></font> <small class="small">tisdag 14 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
<a href="http://digitimes.com/mobos/a20060313PR207.html" target="_blank">Digitimes</a> skriver att elektronikgiganten Foxconn kommer att börja tillverka grafikkort under eget namn. På Cebit mässan visade de upp grafikkort byggd på Nvidias Geforce 7900 GT/GTX-kärna. Dessutom sade Foxconn att de kommer att samarbeta med ATI för att bygga grafikkort på deras grafikchips.
<br />
<br />Foxconn kanske inte är så kända bland konsumenter, men är en av världens största moderkortstillverkare (mestadels OEM-tillverkning) och en av världens främsta leverantörer av kontakter till bland annat moderkort (kolla gärna efter själv hur många komponenter på ditt moderkort som är tillverkat av Foxconn!).
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har ett från Foxconn, rättare sagt WINFAST.. kanon kort måste jag säga..

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Schysst!

Permalänk

"(kolla gärna efter själv hur många komponenter på ditt moderkort som är tillverkat av Foxconn!)."

Svårt att läsa på rätt mycket av komponterna var de kommer ifrån. visa kompontenter behöver man ju nästan microscop för att se ens

Permalänk
Medlem

Är inte Leadtek en underdivision av Foxconn? Dom har ju samma namn på sina saker; "Winfast".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Foxconn kommer att börja tillverka grafikkort under eget namn.

Förmodligen syftar man på att de kommer sälja grafikkort under märket Foxconn.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

fan vad bra, mer kunkurrens! billigare grafikkort

Permalänk
Hedersmedlem

Saknar gamla Hercules. Världen är ej sig lik utan deras kvalitetsskärmar/-grafikkort =(

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
Förmodligen syftar man på att de kommer sälja grafikkort under märket Foxconn.

nope inte direkt.

"The company will establish a brand new graphics card product line, and hopes to begin shipping own-brand graphics cards in the first half of this year."

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hela mitt moderkort består av Foxconn kontakter och annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Saknar gamla Hercules. Världen är ej sig lik utan deras kvalitetsskärmar/-grafikkort =(

Jag har haft hercules grejer, de var tilltalande men tyvärr paja mitt hercules gk så jag tror inte på att de var så mycket bättre än alla andra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Saknar gamla Hercules. Världen är ej sig lik utan deras kvalitetsskärmar/-grafikkort =(

Hercules var grejer det. Sen kom gainward och alla budget märken som kommit och gått genom tiderna och leverade samma prestanda till mycket lägre pris. Och eftersom folk tänker kortsiktigt så gick det som det gick.