Permalänk
Medlem

Om det där med minnesanvändningen, så kan följande länk vara till nytta: http://kb.mozillazine.org/Browser.cache.memory.capacity

Permalänk

livsfarligt om man ska kunna leta bland historiken:D

Permalänk

Hoppas att Fx får lite fler viktiga funktioner inbyggda bara.
Adblock är ett exempel. Varför inte ta kontakt med skaparen av Adblock och muta lite, eller göra en egen, och ha funktionen inbyggd i läsaren?

Det bästa vore om det kommer 2 Fx-releaser. En Light-version, på högst 5MB, sedan en fullversion som innehåller en massa nyttiga grejer från början.
Sedan den störande "postdataproblem"-rutan, när det står "postdataproblem" eller något liknande ibland när man går tillbaka. Mycket störande, nån som vet hur man kan stänga av det i tidigare versioner?

När jag ändå frågar, hur får man igång snabba sökningar igen? Verkar vara en bugg som många har. Jag har senaste versionen av Fx.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
När jag ändå frågar, hur får man igång snabba sökningar igen? Verkar vara en bugg som många har. Jag har senaste versionen av Fx.

Jag har svennebananversionen av FF. Då gör man på detta vis:
Verktygsmenyn -> Inställningar -> Avancerat -> Bocka i "börja sök på sidan vid tangenttryckning"

Permalänk
Medlem

Själv ser jag inte vittsen med adblock. Har redan ett filter mot det i hjärnan och ibland försvinner faktiskt saker som man vill ska vara kvar.
Men det skadar kanske inte att funktionen finns men men

Ställde jag in browser.cache.memory.capacity till 16 mb så hängde sig firefox en gång efter en kort tids surfande (tror det var DEP som klagade). Ställde in på 32 mb och ser ingen större skillnad. Efter ett tag är den upe i 123 mb och den tar mellan 2% och 18% av processorn nu när jag skriver detta. Så vet inte om jag vågar påstå att jag ser någon skillnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
oops, my bad.
Saxade mest in det från ett textdokument där jag har det uppskrivet...
16MB = 16384byte stämmer som sagt inte, måste väl vara i kb man ska skriva in det... heh...
Sen vet jag inte om det fixar minnesanvändningen exakt, men de gånger jag kollar har jag aldrig fått den över 32 (ställde in 32 så...), vilket är bra mycket bättre än de ~700 det spikade på förut ibland Sen tvivlar ju jag också på att det är fullt så enkelt. Men som sagt, det funkar iallafall...

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Själv ser jag inte vittsen med adblock. Har redan ett filter mot det i hjärnan och ibland försvinner faktiskt saker som man vill ska vara kvar.
Men det skadar kanske inte att funktionen finns men men

Ställde jag in browser.cache.memory.capacity till 16 mb så hängde sig firefox en gång efter en kort tids surfande (tror det var DEP som klagade). Ställde in på 32 mb och ser ingen större skillnad. Efter ett tag är den upe i 123 mb och den tar mellan 2% och 18% av processorn nu när jag skriver detta. Så vet inte om jag vågar påstå att jag ser någon skillnad.

Tid är pengar och bandbredd är livsnödvändigt. Tack vare AdBlock går det faktiskt snabbt att surfa på webben
Slipper ladda in alla jäkla Flash-reklamer som finns här och där. Stoppar de där onödiga Google-annonserna som jag aldrig någonsin använder ändå o.s.v.

Webbläsaren laddar bara det jag vill ha.

Permalänk
Medlem

Bandbredd har jag så det räcker
Reklam tar ju knappast någon märkbar del av dagens >10mbit uppkopplingar (nedströms iaf, och man skickar ju inte så mycket reklam själv..).

Men visst, jag håller med om att vissa flashreklamer är lite störande. Och om något så drar de ju faktiskt en hel del processorkraft som man kan behöva använda till annat. Jusst det tror jag är den största anledningen för mig, har inte tänkt på jusst det. Ska kanske installera det snart om jag inte glömmer bort det

bale Var det ett svar till mig?

Anledningen till att firefox inte drar mer är för att jag inte surfat så mycket ännu

Startade om firefox för en liten stund sen men nu har den fått fnatt och maxxar ena kärnan och drar 130 mb.

Permalänk
Medlem

Som sagt är Firefox-alphan inte släppt än, don't jump the gun. När det händer nåt utannonseras det på http://mozilla.org

Visa signatur