Thermaltake lanserar dedikerat nätaggregat för grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake lanserar dedikerat nätaggregat för grafikkort

<font style="font-size: 10pt"><b>Thermaltake lanserar dedikerat nätaggregat för grafikkort</b></font> <small class="small">onsdag 29 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Thermaltake meddelade igår att deras nätaggregat för grafikkort blivit ”SLI Ready”-certifierat av Nvidia, skriver <a href="http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20060328235205.htm..." target="_blank">X-Bit Labs</a>. Produkten kallas Thermaltake Purepower Express och är utvecklad för att användas till strömhungriga grafikkort om datorns nätaggregat inte klarar av dem.
<br />
<br />Nätaggregatet är specifierat till 250 W, har två 12 V-linor som totalt klarar 21 A. För kylningen står en 40 mm fläkt, antagligen för att få plats i en 5,25"-plats som enheten monteras i. En större fläkt hade givetvis varit önskvärt då en 40 mm ger ett litet luftflöde i förhållande till hur mycket den låter.
<br />
<br />Med hjälp av en 24-pinnars kontakt som monteras på moderkortets strömkontakt startar den samtidigt som resten av datorn. Nätaggregatet får ström genom en AC-adapter som man monterar i en PCI-kontakt. Vi har tidigare <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=565216" target="_blank">rapporterat</a> om att FSP har en liknande lösning.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jag vill iallafall ha min dator I chassit och inte behöver bära femton saker istället för en. Löjligt, behöver man mer V så skaffar man sig ett ordentligt nättaggregat, inte någon skitsak som ändå kostar lika mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
jag vill iallafall ha min dator I chassit och inte behöver bära femton saker istället för en. Löjligt, behöver man mer V så skaffar man sig ett ordentligt nättaggregat, inte någon skitsak som ändå kostar lika mycket.

!?!?!?!?
Den sitter ju i en 5.25" plats Doh!

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk
Medlem

"Nätaggregatet får ström genom en AC-adapter som man monterar i en PCI-kontakt."

nice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
jag vill iallafall ha min dator I chassit och inte behöver bära femton saker istället för en. Löjligt, behöver man mer V så skaffar man sig ett ordentligt nättaggregat, inte någon skitsak som ändå kostar lika mycket.

Menar du mer V som V=volt=spänning? Då är det nog inte ett nätaggregat avsett för datorer du ska leta efter. När ska folk lära sig skillnaden mellan spänning och ström egentligen...

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Ännu mera som ska låta, varför inte en fet fläns som hänger utanför istället för fläkten.

Permalänk
Medlem

Det ända jag oroar mig om är elräkningarna för att driva en dator om fem år.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

21A? Löjligt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Det ända jag oroar mig om är elräkningarna för att driva en dator om fem år.

det e lugnt.. om 5 år så byter du ut uranstavar i huset istället för proppar

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk

vad kommer det att kosta? Kanske lika bra att byta till nytt nätagg. Vem vill ha något som:

- tar upp mer plats
- låter mer
- bidrar till mer värme

Kostar det mer än 300:- är det knappast värt det.

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |