Permalänk

Problem med Abit UL8

Hej!

Har ett problem med en polares dator och undrar om någon här ute kan hjälpa till.
Tyvärr sitter jag på lite tunt med information men lite kort så är det följande.
Han köpte sig för ett tag sedan ett nytt Abit UL8 Uli och en 939 3200+ från Komplett.se men fick problem redan vid första uppstart.
Datorn gick in i POST sen så fick vi bara "BIOS error". Efter en massa trilskande gav vi upp och han skickade tillbaka grejerna till komplett.
Dom monterade ihop det hela och uppgraderade bios. Efter ett samtal med dom fick han veta att datorn fungerade klockrent och att grejerna skulle skickas till honom nästa dag.

Självklart, problem igen.
Nu går datorn igång, men efter omstart så får vi samma BIOS error.
Vi har testat med att byta grafikkort, minnen, nätagg och ryckt undan alla diskar / läsare. Men vi får den helt enkelt inte att fungera.
Den går klockrent efter attallt ställts in i bios, men efter en omstart så är det tvärstilla igen.

Någon som kan ha en aning eller är det bara att skicka tillbaka igen?

Jag brydde mig inte att skriva ned typ av grafik, minnen, nätagg osv eftersom vi testat flera olika.

//TS

Visa signatur

[ Gigabyte GA-7N400 Pro2 Rev 2.0 ][ AMD Athlon XP 3200+ @ 2490Mhz ][ Corsair TWINX512-4000 ][ HIS Radeon IceQ 9800 Pro 256Mb ][ 2x200 SATA 1x120 ATA ][ DangerDen TDX, okänt NB-block, Hydor L30II, Saabkylare ][ TT Tsunami Dream ]

Permalänk
Medlem

Hoppas du fått ordning på detta eller bytter eller nått.
Om så ej är fallet ´kan ett tipps vara att rännsa bios innan varge uppstart. Så har jag fått göra med detta kort i över 8 månader. Lite jobbigt men det har funkat för mig.

Visa signatur