Permalänk
Medlem

Problem med Zalman CNPS7000B-Cu

Skulle idag montera min nya Zalman CNPS7000B-Cu. Men den går liksom inte att skruva fast. För när jag skall skruva fast den så åker bara skruvarna ur, precis som dom är för små eller att gängorna gått sönder.

Gängorna kan omöjligt gått sönder liksom skruvarna måste vara för små. Man fick med 8 st skruvar varav de jag fick är av samma storlek. Har Zalman packat fel, saknar jag inte någon större skruv. För skruvarna glappar verkligen i gängorna. Någon som vet??

Permalänk
Medlem

Har du moterat me de distanserna som följde med?
De skall passa.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Har du moterat me de distanserna som följde med?
De skall passa.

Ja eller asså jag satt den där svarta plattan under moderkortet sedan skruvade jag fast plattan med de två guldiga "skruvarna" men sedan skall man ju skruva fast fläkten med några andra skruvar i de där två guldiga. Men det finns verkligen inga av skruvarna som passar de där guldiga mojängerna... Blir så trött...

Permalänk
Medlem

Ja det är två olika stolekar på skruvarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Ja det är två olika stolekar på skruvarna.

Man får ju med totalt 8 skruvar skall det vara 4 skruvar av en storlek och 4 till av en annan? Det har inte jag kan jag säga.. Jag fick med 8 st likadana skruvar..

Permalänk

Ja, jag fick också 8 likadana till min CNPS7000B-Cu. Hade också ett par smärre problem när jag skulle skruva fast den, den liksom "tippade över" på den ena eller andra sidan så att den andra skruven inte nådde på långa vägar. Löste det genom att skruva i den ena skruven ytterst lite, medan jag tryckte ner den andra sidan med tummen och skruvade sedan i den andra skruven snabbt som attan :D. När väl både skruvarna hade fäste var det inga problem.

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Avstängd

Följ bara Ritningen som följer med så går allt bra:)

Permalänk
Medlem

Det hjälper ju om du skriver vilken socket du använder då den ju passar en hel del olika... monterade själv en precis likadan på en socket 775 igår med hjälp av adapter. Är hur nöjd som hellst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
Det hjälper ju om du skriver vilken socket du använder då den ju passar en hel del olika... monterade själv en precis likadan på en socket 775 igår med hjälp av adapter. Är hur nöjd som hellst.

Socket 939, jag hade ett par andra gamla skruvar hemma som jag skruvade fast fläkten med. De skruvarna fungerade klockrent, så något fel måste det har varit med Zalmans skruvar..

Permalänk
Medlem

Felskrivning tidigare... Kollade i paketet som ligger. Det verkar en modell på skruvarna. Men dom ligger i två förpackningar om 4 i varje. Jag har bara öppnat en förpackning av dom, och 2 av de skruvarna sitter i datorn (939a). Jag har ifs inte provgängat.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Har stött på ett antal CNPS7000-B kylare där distanserna till Socket 939 är felgängade. Så det kan mycket väl har varit så med ditt exemplar.

Permalänk
Medlem

Hej jag har en äldre version av samma kylare som satt på ett Socket A moderkort innan. När jag köpte den påstods det att den skulle fungera till socket939 också men på mitt moderkort (DFI infinity SLI) så verkar den inte kunna komma tillärckligt lågt ned för att få press på processorn. Någon annan som sött på detta problem?

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk

Var med om exakt samma sak igår på min 939. Det gick bara inte. Testade alla medföljade skruvar.
Slutade med att jag använde moderkortets egen underdel och skruvar och skruvade i Zalmanfläkten så det var lika mycket utrymme från moderkortet och till fläktens flärpar (som man skruvar i) som distanserna var tjocka. Verkar fungera.

Permalänk
Medlem

hehe enklast är det på socket 478..

därför stannar man där