Permalänk

cd-brännare problem...

kanske inte det bästa stället att fråga på, men jag kom inte på något annat forum att fråga i...

och med tanke på vad det är för folk som är här på detta forumet så

hursomhelst ...

min sambos mammas cd-brännare håller på att mata ut sigsjälv hela tiden... så fort jag sätter på powerknappen (startar datorn alltså) så matar den ut sigsjälv... vad i helsike är det som försigår? :/ sedan fortsätter den så hela tiden som datorn är på.. kan inte ha ström på datorn utan att cd-luckan ska matas ut hela tiden.

så fort den matats in igen, genom att jag tryckt på släden, tryckt på knappen på cd-brännaren, matat in via windows eller vad som helst, så går den ut igen med det samma.
finns inget jag kan göra för att hålla släden "inne i datorn".... hjälp

Permalänk
Medlem

Re: cd-brännare problem...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av diskmedel
kanske inte det bästa stället att fråga på, men jag kom inte på något annat forum att fråga i...

och med tanke på vad det är för folk som är här på detta forumet så

hursomhelst ...

min sambos mammas cd-brännare håller på att mata ut sigsjälv hela tiden... så fort jag sätter på powerknappen (startar datorn alltså) så matar den ut sigsjälv... vad i helsike är det som försigår? :/ sedan fortsätter den så hela tiden som datorn är på.. kan inte ha ström på datorn utan att cd-luckan ska matas ut hela tiden.

så fort den matats in igen, genom att jag tryckt på släden, tryckt på knappen på cd-brännaren, matat in via windows eller vad som helst, så går den ut igen med det samma.
finns inget jag kan göra för att hålla släden "inne i datorn".... hjälp

helt fel forum igentligen men..
det är ett litet mekaniskt fel i brännare, har stött på det tidigare.
Så billiga som brännare är idag så är det bara till att byta ut den.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]