Permalänk

Härligt skall bli roligt att hålla med leksaken när posten dimpar ner ett avi

Permalänk
Medlem

Jag får snart in ett 7900GT , finns det voldmod på annat vis än att måla med snuskig silverfärg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr4y3r
Jag får snart in ett 7900GT , finns det voldmod på annat vis än att måla med snuskig silverfärg?

Ja, att hålla på med resistorer och lödtenn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Härligt skall bli roligt att hålla med leksaken när posten dimpar ner ett avi

Har du kolinummer så kan du hämta ut det så fort det blivit transporterat till ditt utlämningsställe Oftast efter 16-17tiden

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Ja, att hålla på med resistorer och lödtenn

Kan man inte bara löda stället? istället för att måla? hade nämligen jag i planerna men det kanske är alldeles för smått för det?

Permalänk
Avstängd

för smått samt för varmt skulle jag tro. + att om du gör fel så kan du inte göra det ogjort. med silverfärg så tar du aceton och tar bort det

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Fan, har letat röven av mig efter liknande produkter som KEMO Silverlack som alla verkar beställa.. kostar ju en onödig mängd pengar.. vad ska man egentligen fråga efter? Någon som hittat ett substitut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
Fan, har letat röven av mig efter liknande produkter som KEMO Silverlack som alla verkar beställa.. kostar ju en onödig mängd pengar.. vad ska man egentligen fråga efter? Någon som hittat ett substitut?

Det finns sån där färg som man lagar eluppvärmningen på bakrutor i bilar!! Sök på ledande färg på Claes Ohlsson!!Borde vara perfekt för detta!!
Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
Fan, har letat röven av mig efter liknande produkter som KEMO Silverlack som alla verkar beställa.. kostar ju en onödig mängd pengar.. vad ska man egentligen fråga efter? Någon som hittat ett substitut?

är 39 kr för mycket?

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...
Sammal länk finns i inlägg 1.

kör själv denna färg när jag vcore moddar mitt moderkort.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

antagligen har jag redan sett den länken.. men tack.. den kostar inte 39kr för mig dock... bor inte jämte deras lager.. vill ha det asap också så helst skall jag åka til halsmtad imorgon och inköpa det

Permalänk
Medlem

Alltså, det här kanske är en dum fråga, men är inte blyerts ledande?

Skulle inte det kunna duga i så fall eller fäster/leder det helt enkelt för dåligt? (istället för att man ska lägga ut massa pengar på silverfärg)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shael
Alltså, det här kanske är en dum fråga, men är inte blyerts ledande?

Skulle inte det kunna duga i så fall eller fäster/leder det helt enkelt för dåligt? (istället för att man ska lägga ut massa pengar på silverfärg)

intressant, egentligen borde det gå, någon som törs testa?

Visa signatur

Antec P180B :: E6300@2,93ghz :: TeamXtreme DDR2-6400 :: XFX 7950GX2 eXtreme ::

Permalänk
Medlem

hittade vad jag sökte, som Pierre232 sa

På clas Olles son har de sån bakrutesak. kostar ju dock 180kr för 3 gram, men lätt värt, tackar!

Permalänk
Medlem

Ledande silverfärgspennor finns även att köpa på Elfa för 230:-

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elf...

eller på Teuber & Blomdahl Elektronikverktyg AB för 179:-

http://www.teuber.se/prod/3_7.shtml (scrolla ned en bit på sidan)

Känns som en penna är lite smidigare då man lätt kan dosera mängden färg. Är säkert inte så svårt oavsett vilken metod man väljer.

Permalänk
Medlem

Det var riktigt kladdigt att applicera silverlacken som säljs hos KjellOco

Permalänk
Medlem

Jag meddelar på fredag hur lätt det var att applicera CO:s bilrutekräm då, hoppas det blir en positiv överaskning.. båda appliceringsmässigt och klockningsmässigt

Permalänk

Ja någon som vill testa göra vmodden med en blyertspenna? Borde ju tekniskt sett fungera bara man kan få blyertsen till att fästa på kretskortet.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

Helt sjuk mod dehär!

provat 1.4 hittils, ska leta efter en bra 1.5
Använde den där smeten jag hittade på Clas Ohlson och kör nu kortet i:

662 MHz / 1 840 MHz

vilket ger mig över 10k i 05! Var bara tvungen att uttrycka min glädje!

får ungefär 48 i load med min vf900

Permalänk
Discokungen

Lite låga poäng i 3DMark05 tycker jag Vad använder du för drivare?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

pff, de vet man aldrig, tror det är de senaste på Swecs filserver jag drog ner lite snabbt. borde väl var bäst spelmässigt

vilkeb version är bäst?

Någon som kan länka till 1.5 voltguiden som var rätt lik 1.4:an? Min kompis wossade ut vid moddning så jag har mycket färg över

Permalänk

finns det nån i Gävle som har har lite silverfärg över som kan sälja billigt eller dyligt å hjälpa en på traven att modda?

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
vilkeb version är bäst?

Med tanke på att jag tar 8850p med mina kort i SLI med voltmod och i 670/900 i 3DMark05 (ja, det är rätt) så undrar jag vilka drivisar du har. Tror jag har 84.21. Tog liksom 13000 innan jag klockade så det är lite skillnad. Får dock bra mycket högre FPS i Oblivion bland annat

Edit:
Gamma^Ray: Kjell o Company har iaf. Har ni inte det i gävle?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

nope inte vad jag vet varjefall...

man är bra sugen på modden nu skulle va trevligt å få upp fps lite i oblivion...

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
pff, de vet man aldrig, tror det är de senaste på Swecs filserver jag drog ner lite snabbt. borde väl var bäst spelmässigt

vilkeb version är bäst?

ForceWare 84.26 är bäst i 3DMark05, men spelprestandamässigt så kan du köra vilken som helst ur 84.xx. Se följande artikel för en roundup: http://www.ngohq.com/home.php?page=articles&go=read&arc_id=74

Arkivera sedan vad du lärt dig under onödigt kunnande.

EDIT: Testen gjordes ju iofs på ett 7800-kort.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
finns det nån i Gävle som har har lite silverfärg över som kan sälja billigt eller dyligt å hjälpa en på traven att modda?

Men herregud, färgen kostar 39kr! Vad e de me folk!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Men herregud, färgen kostar 39kr! Vad e de me folk!?

#1 man måste beställa för MINST 250kr
#2 Det tillkommer frakt
#3 Om du inte har VISA/MASTERCARD tillkommer postförskottskostnad

minimipris är typ 300kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Med tanke på att jag tar 8850p med mina kort i SLI med voltmod och i 670/900 i 3DMark05 (ja, det är rätt) så undrar jag vilka drivisar du har. Tror jag har 84.21. Tog liksom 13000 innan jag klockade så det är lite skillnad. Får dock bra mycket högre FPS i Oblivion bland annat

Edit:
Gamma^Ray: Kjell o Company har iaf. Har ni inte det i gävle?

Alltså är inte 8850p i 05:an?(default förmodar jag) vääääldigt lågt, med sli?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
Alltså är inte 8850p i 05:an?(default förmodar jag) vääääldigt lågt, med sli?

Han syftar på 06

Permalänk
Medlem

...

Fick mitt XFX7900GT 256 kort igår... Vart hittar jag dom senaste o "grymmaste" drivisarna till den?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

www.sweclockers.com
tror de gör minimal skillnad i de flesta spel, någon länkade till ett test längre upp, där ser du att de är nån ynka fps ibland..