Permalänk
Medlem

Titan Quest-tråden

En tråd för Titan Quest.

En kort beskrivning
Titan Quest är ett rpg-spel ala Diablo utvecklat av Iron Lore. Spelet förväntas komma i Juni under 2006 och spelets story utspelar sig under antiken i Grekland och Egypten. Detta är ett riktigt action-rpg som är kusligt likt Diablo 2 men ändå inte.

Features

  • Ett flexibelt klass-system som nästan ger oändliga möjligheter att utveckla sin karaktär på

  • Färdigheter(Skills) kan skräddarsys på många sett genom spelets gång.

  • Multiplayer-stöd över LAN och Internet med cooperative-stöd (hur många ?).

  • Över 1500 ovanliga utrustningsdelar (unika delar)

  • Över 85 monster och bossar

  • Detaljrik 3D-grafik och realism

  • Skräddarsydda karakärer och modiferbara färdigheter

  • Laddningsfri värld

  • Inga slumpvalda saker tappas (Pilbågsskyttar lär inte tappa svärd och sköd )

  • World-Editor (för att skapa egna äventyr)

Systemkrav

  • 1.5GHz Pentium processor

  • Direct3D kompatibelt grafikkort som stödjer "transform & lightning". Kanske kräver shader stöd (Geforce 3 eller bättre).

  • Windows 98, ME, 2000 eller XP

  • 256MB Ram-minne

  • 1200MB ledigt diskutrymme

Länkar
Officiell hemsida
Iron Lore
Titan Quest Vault (IGN)
Titan Quest.net (Stort forum)

Titan Quest Patch 1.08

Trailer 1
Trailer 2

Demo 494.74MB

Det verkar inte som att många här på SweC fått upp ögongen för detta spel. Jag hoppas dock vi kan få igång lite diskusioner kring det. Det finns med en preview i senaste PcGamer som nämner en del intressanta saker.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att se i förstapersonsperspektiv, som i Oblivion??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Finns det möjlighet att se i förstapersonsperspektiv, som i Oblivion??

Nej det har jag tyvärr svårt att tro. Men det är möjligt att det går att zooma in så långt att det blir så. Har dock inte sett några screenshots på det och även om det skulle gå så tror jag inte upplevelsen skulle bli densamma.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag har läst om detta i pcg, och även på deras hemsida, och jag måste säga, Fy fan vad jag vill testa det...
Ser så jävla roligt ut, älskar diablo serien samt vissa diablo kloner, och detta ser ut att bli en bra en

Permalänk

Mmmumma..... verkar vara något.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Ser riktigt kul ut. Har inte hittat någon ersättare till Diablo-serien än, men detta verkar kunna bli något kanske. Bara inte alla monster dör lika lätt som det ser ut som i videon. Solo:a genom allting vore ingen höjdare.

I en preview så stod det att föremål droppas logiskt. Det vill säga, en mumie som slåss med bara händerna kan inte helt plötsligt droppa en tvåhandsyxa från ingenstans. Jag vet inte om jag gillar det systemet eller inte, har inte bestämt mig en. Det låter ju som sagt var logiskt åtminstone. Men lite utav tjusningen i Diablo var just att värdefulla/bra saker kunde droppas av i princip vem som helst, vilket medförde en spänning (även fast jag själv minns att jag svor åt hur ogenomtänkt det var).

Nu ska man ju inte jämföra spel bara så där, men om Titan Quest ska få mer av min uppmärksamhet så bör det likna Diablo väldigt mycket i nästan alla kategorier. Kanske är jag som är bakåtsträvare.. Hoppas allt nytt i "TQ" är till det goda, man vill ju trots allt inte ha en ren kopia av ett gammalt spel med skillnad på grafiken bara. Huvudsaken är att känslan, inlevelsen, mystiken finns där. Då kan detta slå. Och av videon att dömma så får i alla fall jag positiva vibrationer...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Verkar intressant med alla dessa stora monster, som videon visar mot slutet: http://titanquestgame.com/video.html. Tycker att jättar är tokläskiga.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Ser riktigt kul ut. Har inte hittat någon ersättare till Diablo-serien än, men detta verkar kunna bli något kanske. Bara inte alla monster dör lika lätt som det ser ut som i videon. Solo:a genom allting vore ingen höjdare.

I en preview så stod det att föremål droppas logiskt. Det vill säga, en mumie som slåss med bara händerna kan inte helt plötsligt droppa en tvåhandsyxa från ingenstans. Jag vet inte om jag gillar det systemet eller inte, har inte bestämt mig en. Det låter ju som sagt var logiskt åtminstone. Men lite utav tjusningen i Diablo var just att värdefulla/bra saker kunde droppas av i princip vem som helst, vilket medförde en spänning (även fast jag själv minns att jag svor åt hur ogenomtänkt det var).

Ja jag la också märke till det första gången jag såg den. Allt dör väldigt enkelt. Känns lite som om man kommer att få köra igenom spelat på fler svårighets grader (eftersom dem har motsvarigheterna till nightmare och hell i diablo). Men hoppas helt klart att det blir svårare.

Det här med items verkar vara bra. Det fina precis som du säger med Diablo 2 var att man kunde få bra saker av ett monster där man inte förväntade det. Men jag tror det är liknande i TQ faktiskt. Det är bara det att istället för att items slumpas när man dödar dem så slumpas dem när monstert spawnar istället. Vilket skulle betyda att man ser vilka monster som bär på speciella vapen. Problemet är väl det att dem gör en del skada. Men det är bara spekulationer.

En annan sak som är rätt bra är att monster kommer tillbaka efter ett tag. Det är heller inte samma typ av monster som kommer tillbaka utan det baseras på området och din level på gubben. En hjälte på hög level som springer omkring i början av spelet får alltså möta monster som är för samma level som honom själv. Detta gör att "mephisto-runs" är lite svårare att uppnå med den här tekniken. Och powerleveling kan bli ett problem med

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Kan bli nice Bästa D2-klonen enligt mig är helt klart "Sacred"

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir bra och lika lätt tilljänligt(stavnig?:P) som Dibalo 2. Dock hadde jag hoppats på en lite detalierad 2d graffe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
Ja jag la också märke till det första gången jag såg den. Allt dör väldigt enkelt. Känns lite som om man kommer att få köra igenom spelat på fler svårighets grader (eftersom dem har motsvarigheterna till nightmare och hell i diablo). Men hoppas helt klart att det blir svårare.

Det här med items verkar vara bra. Det fina precis som du säger med Diablo 2 var att man kunde få bra saker av ett monster där man inte förväntade det. Men jag tror det är liknande i TQ faktiskt. Det är bara det att istället för att items slumpas när man dödar dem så slumpas dem när monstert spawnar istället. Vilket skulle betyda att man ser vilka monster som bär på speciella vapen. Problemet är väl det att dem gör en del skada. Men det är bara spekulationer.

En annan sak som är rätt bra är att monster kommer tillbaka efter ett tag. Det är heller inte samma typ av monster som kommer tillbaka utan det baseras på området och din level på gubben. En hjälte på hög level som springer omkring i början av spelet får alltså möta monster som är för samma level som honom själv. Detta gör att "mephisto-runs" är lite svårare att uppnå med den här tekniken. Och powerleveling kan bli ett problem med

Attans, jag hade faktiskt hoppats på att monstrena inte skulle bli svårare vartefter man själv utvecklas. Det räcker med att Oblivion (på tal om nästan ett helt annat spel, men ändå) är byggt så. I dessa typer av hack 'n slash-rpgs vill jag kunna känna mig övermäktig i låglevelområden. Hoppas på att någonting annat väger upp detta.

Någon som vet något hur det blir angående PvP? Vill verkligen att detta spel ska bli bra. :/

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag sökte lite på gamers hell och fick fram de 2 trailers som det länkas till i första inlägget men jag hittade även 5st "Titan Quest Video Dev Diary". Den första av dem är väl inte jätte intressant men 2:an visar world editor och de övriga visar även de intressanta saker (som musik & ljud, items, skills etc). Det finns även en 6:e som inte finns på gamershell som handlar om storyn och mytolgin. Tror dock den finns på gamespot.

Ta en titt på dem. Helt klart sevärda.

http://www.gamershell.com/search/index.html?q=titan+quest

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett Dev Diary #5 så måste jag säga att de har verkligen lyckats med skill-systemet. Skills bildar en "synergy" mellan varandra, precis som i D2 efter 1.10. En Fireball-skill som man börjar med blir aldrig värdelös, utan den kan bli ett fruktat vapen i högre levels tack vare synergy:n som bildas när man avancerar högre upp i Fire-trädet.

Men en fråga återstår, som Feltherr påpekade, finns det PvP?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

De olika skillträden ser mycket trevliga ut. Musiken verkar de ha lagt ner mycket energi på också. Ja, faktiskt alla dev diarys gjorde mig glad (inte kollat igenom alla dock).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
De olika skillträden ser mycket trevliga ut. Musiken verkar de ha lagt ner mycket energi på också. Ja, faktiskt alla dev diarys gjorde mig glad (inte kollat igenom alla dock).

Vart hitta du info om skillträden? Måste hålla med om att deta spel kanske kan bli nästan lika bra som Diablo.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Vart hitta du info om skillträden? Måste hålla med om att deta spel kanske kan bli nästan lika bra som Diablo.

Jag menar de olika tabs han pratar om, som spirit, nature osv. Se Dev Diary #5 så får man en liten insikt.

Här: http://www.gamershell.com/download_13044.shtml

Är sugen på vad som kommer visas under E3-mässan.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Jag menar de olika tabs han pratar om, som spirit, nature osv. Se Dev Diary #5 så får man en liten insikt.

Här: http://www.gamershell.com/download_13044.shtml

Är sugen på vad som kommer visas under E3-mässan.

Verkar helt perfekt, Nästan redan bestämt char sort. En kvinna med båge så fint

Mmm E3 ska bli riktigt intressant, hoppas realsedagen inte ändras ser fram imot deta spel.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Re: Titan Quest-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
Detta är ett riktigt action-rpg som är kusligt likt Diablo 2

Där försvann mitt intresse.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Re: Re: Titan Quest-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Där försvann mitt intresse.

Jasså?

Trodde du att de valde namnet "Titan Quest" till ett fps spel?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Titan Quest-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Jasså?

Trodde du att de valde namnet "Titan Quest" till ett fps spel?

Han kanske hade hoppats på ett riktigt RPG istället ett hack N slash.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Titan Quest-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Han kanske hade hoppats på ett riktigt RPG istället ett hack N slash.

Räker inte NWN 2 då? Det kommer väll snart? Längtar.

Permalänk
Medlem

Jag har också läst om det här, verkar som att det här kanske blir något. Men å andra sidan så är det många spelar som ser ut att bli något, men i slutändan så är det bara det där gamla skräpet som man slängde ut förra året som släpat sig tillbaka till din dörr igen.

Hursomhelst, jag tittade på den första videon, och tempot kändes "segt"?
Jag har spelat x antal spel där tempot varit så lågt, segt, whatever så att hela spelupplevelsen förstörts. Jag menar, själva spelet kanske är ok. Men om det går så sakta som jag får en känsla av så drar det ner liret rejält!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-tazy
Jag har också läst om det här, verkar som att det här kanske blir något. Men å andra sidan så är det många spelar som ser ut att bli något, men i slutändan så är det bara det där gamla skräpet som man slängde ut förra året som släpat sig tillbaka till din dörr igen.

Hursomhelst, jag tittade på den första videon, och tempot kändes "segt"?
Jag har spelat x antal spel där tempot varit så lågt, segt, whatever så att hela spelupplevelsen förstörts. Jag menar, själva spelet kanske är ok. Men om det går så sakta som jag får en känsla av så drar det ner liret rejält!

Kanske fast de verkar ha koll på vad folk vill ha, sen så prata de mkt hur lätt det skulle vara att skapa moddar till titans quest dels pga av hur lätt det var att mappa till det.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Någon som vet datumet då detta spel kommer ut?

Permalänk
Medlem

GameSpots review:
http://www.gamespot.com/pc/rpg/titanquest/news.html?sid=61479...

Står inte så mycket mer fakta än man redan vet dock. En sak som jag däremot gillade att läsa var:

"...So let's say you came across a group of low-level monsters, but you've got a high-level character. As you'd expect, you can plow right through them and the bodies will fly."

Samt detta:

"Once you finish the single-player campaign on the normal difficulty level, you'll be able to play through again on the epic difficulty level, and the monsters and encounters are going to be much harder to defeat. Complete the epic mode and you'll unlock legendary difficulty, which is something that you'll probably want to play in cooperative mode with your friends to survive. Speaking of which, cooperative multiplayer is going to be very important in Titan Quest. The game will support up to six players in co-op mode, and that should result in some wild moments online with six characters running around the map."

Några av mina farhågor blev i alla fall dementerade.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
GameSpots review:
http://www.gamespot.com/pc/rpg/titanquest/news.html?sid=61479...

Står inte så mycket mer fakta än man redan vet dock. En sak som jag däremot gillade att läsa var:

"...So let's say you came across a group of low-level monsters, but you've got a high-level character. As you'd expect, you can plow right through them and the bodies will fly."

Samt detta:

"Once you finish the single-player campaign on the normal difficulty level, you'll be able to play through again on the epic difficulty level, and the monsters and encounters are going to be much harder to defeat. Complete the epic mode and you'll unlock legendary difficulty, which is something that you'll probably want to play in cooperative mode with your friends to survive. Speaking of which, cooperative multiplayer is going to be very important in Titan Quest. The game will support up to six players in co-op mode, and that should result in some wild moments online with six characters running around the map."

Några av mina farhågor blev i alla fall dementerade.

Blir bara bättre och bättre för varje nyhet jag hör, kan se mig och min polare lira deta spel hela sommarn

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Ett hack´n slash spel utan blod är inte det lite konstigt!?

Angående att motståndarna dör lätt så står det i PCG nr 109 att:

"Fiender kommer vällande i samlad trupp och alla är, med undantag av nivåbossarna enkla att slå ihjäl. Det handlar mer om hur du ska hantera situationen att hinna slakta alla och lyckas hålla dig vid liv"

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem

Ett par intressanta artiklar om de olika varelserna man kommer stöta på. Spelet verkar också vara uppbyggt i "Acts", och varje Act har en unik tema. Nästa månad får vi se mer av Kina-delen.

Grekiska delen, Act 1.

Egyptiska delen, Act 2.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Ett par intressanta artiklar om de olika varelserna man kommer stöta på. Spelet verkar också vara uppbyggt i "Acts", och varje Act har en unik tema. Nästa månad får vi se mer av Kina-delen.

Grekiska delen, Act 1.

Egyptiska delen, Act 2.

Ja, tre acts verkar det bli. Gillade krokodilmonstren. Ser biffiga ut.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jupp, det skulle ha ett asiatiskt tema som sagt.

Edit: Heeey, snackar jag med mig själv nu?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower