Fortfarande ingen signal till monitor, efter moderkortsbyte

Permalänk

Fortfarande ingen signal till monitor, efter moderkortsbyte

Jag har haft en del problem, och vet inte vad jag ska göra längre. Det börjar med att min rigg, epox moderkort, 754-sockel, AMD64 3000+, gf6800 mm, "lägger av". Det kommer ingen signal till skärmen helt enkelt.

Jag utför följande felsökning:

*testar att starta upp systemet utan någonting förutom grafikkort

*testar med ett annat grafikkort

*testar att köra med bara 1 av mina 2 512 twinmos ddr-stickor

*testar att skärmen fungerar på en annan dator

Kan inte göra så mycket mer, utan köper ett nytt moderkort i förhoppningen att det ska hjälpa, vilket det dock inte gör. Samma problem. Allt snurrar igång, fläktar, ev inkopplad HD osv, men skärmen förbli svart. Det är helt enkelt ingen signal till denna. Vad kan vara fel? Det enda jag inte bytat ut är CPU. Kan en felaktig sådan yttra sig som för mig nu, med ingen singnal till monitor?

jag har även nu i efterhand lånat ett annat nätagg och testat detta, men problemet kvarstår.

Vad göra? förslag, någon?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

tja, du har testat det mesta.
körde lite tester på ett 939 kort förra veckan med samma
problem som ditt. där var proppen död..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Re: Fortfarande ingen signal till monitor, efter moderkortsbyte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hans_villius
Jag har haft en del problem, och vet inte vad jag ska göra längre. Det börjar med att min rigg, epox moderkort, 754-sockel, AMD64 3000+, gf6800 mm, "lägger av". Det kommer ingen signal till skärmen helt enkelt.

Jag utför följande felsökning:

*testar att starta upp systemet utan någonting förutom grafikkort

*testar med ett annat grafikkort

*testar att köra med bara 1 av mina 2 512 twinmos ddr-stickor

*testar att skärmen fungerar på en annan dator

Kan inte göra så mycket mer, utan köper ett nytt moderkort i förhoppningen att det ska hjälpa, vilket det dock inte gör. Samma problem. Allt snurrar igång, fläktar, ev inkopplad HD osv, men skärmen förbli svart. Det är helt enkelt ingen signal till denna. Vad kan vara fel? Det enda jag inte bytat ut är CPU. Kan en felaktig sådan yttra sig som för mig nu, med ingen singnal till monitor?

jag har även nu i efterhand lånat ett annat nätagg och testat detta, men problemet kvarstår.

Vad göra? förslag, någon?

Tja! Har en polare som hade ett gf5000-serien tror ja det va och han fick också svart skärm.
Datan startade upp och väl inne i winsows blev det svart, vet inte om du kommer in i windows? Allafall, om det är samma prob så finns det nån inställlning som gör att skrivbordet flyttas åt ena sidan så det hamnar utanför skärmen. Typ om man skulle köra med dubbla monitor så ser man det på den ena men inte på den andra. Kanske är helt ute o cyklar men har för mig att det var så... värt o fundera på kanske

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk
Medlem

Eller så har du lagt distanserna fel, och kortslutit moderkortet.

Edit: Läste att den bara lagt av. Kan vara moderkortet / processorn.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm