Permalänk
Medlem

Asus A8N32-SLI Deluxe nForce4

Hej,

Någon som har en Zalman Zalman CNPS7700-Cu processorkylare på detta moderkort? Jag tänkte fall det får plats eller inte pga hela den där heatpip slingan mm.

Mvh

Permalänk
Medlem

Ta och läs zalmans monteringsanvisning där har du de uppgifter som behövs

http://www.zalmanusa.com/

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

Okej,

Du var inte mkt till hjälp. Jag undrade fall någon har ett sånt moderkort med en sån kylare och kan tala om fall det passar bra utan moddningar, jag vet inte några avstånd från processorn till heatpipe ledningarna och kylklumpen framför processorn, zalman har knappast sån information som jag vill åt. Tack för inget!

Permalänk
Medlem

På zalmans lista som kompitabla moderkort så finns inte det där moderkortet med iaf.

http://www.zalman.co.kr/product/cooler/7700-754-939-940MBlist...

Permalänk

Tjenare!

Konstigt att du fråga, ska nämligen event. köpa exakt likadana komponenter! Läste en recension om just ASUS A8N32-SLI Delux NForce4 SLI DDR PCI-E där den fick bra betyg, och där jag ska köpa datorn kan man ändra fläkten till en Zalman 7700-CU koppar så det ska funka!

OBS läste i recensionen att den medföljande fläkten funkade bra till kylningen du kan kolla på den här : http://nordichardware.se/Recensioner/?page=1&skrivelse=395

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Tjenare!

Konstigt att du fråga, ska nämligen event. köpa exakt likadana komponenter! Läste en recension om just ASUS A8N32-SLI Delux NForce4 SLI DDR PCI-E där den fick bra betyg, och där jag ska köpa datorn kan man ändra fläkten till en Zalman 7700-CU koppar så det ska funka!

OBS läste i recensionen att den medföljande fläkten funkade bra till kylningen du kan kolla på den här : http://nordichardware.se/Recensioner/?page=1&skrivelse=395

Hej,

Så du ska köra med det moderkortet och en 3700+ du med Snacka med en kille igår och han har orginalkylning + att han har klockat sin 3700+ till 2.9Ghz så jag tror jag klarar mig med orginalet nu, fast å andra sidan vet jag inte hur tyst det är och kanske byter till ett tystare kylning fast då bör det ju vara minst lika bra eller bättre.

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Tjenare!

Konstigt att du fråga, ska nämligen event. köpa exakt likadana komponenter! Läste en recension om just ASUS A8N32-SLI Delux NForce4 SLI DDR PCI-E där den fick bra betyg, och där jag ska köpa datorn kan man ändra fläkten till en Zalman 7700-CU koppar så det ska funka!

men jävlar, ja hade faktiskt också tänkt köpa samma prylar:D tittade på nån av zalman's kompabilitetssidor, å där stog att den stödjer A8N-SLI deluxe, men det stog inget om A8N32-SLI deluxe. så jag vet inte. men de känns som den borde passa, dom har väl ganska lika layout?

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Jag _har_ köpt samma moderkort och CPU-kylare, kör med en AMD Athlon X2 4400+.
Kylaren passar utmärkt, var dock tvungen att såga lite i den pga. minnena som jag köpte (Corsair TWINX2048-3500LLPRO) var lite höga.

//Buffer

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
Tjenare!
Jag _har_ köpt samma moderkort och CPU-kylare, kör med en AMD Athlon X2 4400+.
Kylaren passar utmärkt, var dock tvungen att såga lite i den pga. minnena som jag köpte (Corsair TWINX2048-3500LLPRO) var lite höga.

//Buffer

tydligen inte eftersom du fick såga i den

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
tydligen inte eftersom du fick såga i den

Jag fick ENBART såga i den pga. att mina minnen inte är lika låga som "standard" minnen...
Om ni ska vara säkra, så kan ni ju kolla distansen mellan socketen och DDR-slotten på något godkänt moderkort. Hittar ni ett godkänt moderkort med samma/mindre distans än ASUS-kortet så kommer denna kylare att fungare prima!

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |