Permalänk
Medlem

Minnen/gaming Allmänt?

Hej.

Då topicken är luddig tänker jag förklara.

Några dagar har nu gott sedan jag plockade ut ett par minnen min polare skulle ha till sin nya dator, men efter att ha fortsatt läst runt på SC's forum så har jag endast lämnats med mer frågor i mitt huvud ang. minnen än vad jag hade när jag började läsa på mig om ämnet.

jag tänker inte skriva vilka minnen jag valde i slutändan till min kompis då skansen är hög att jag blir flamad för det

Men mina "nya" frågor lyder som följande.

1.
Fins det spel idag som man anser skulle få en stor boost av att använda sig av mer än 2gb minnen? iså fall vilka, och hur mycket skillnad lär man se/känna.

2.
DDR eller DDR2 för spel (rent allmänt)

3.
Om man har tänkt sig att ha 2 GB minnen (och har oändligt med pengar) vad är då bäst? att skaffa sig 2x1024gb minnen eller 4x512 minnen (som garanterat har bättre stepping) Minnerna ska självklart köras i dual DDR.

4.
vad ser man största prestanda förändring i? steppingen eller MHz?

5.
Vilken "sorts" minnen anses vara bäst för system clockning? stora? (tex 1+gb minnen) eller stepping, eller MHz?

[EDIT]
6.
Bästa DDR 2-2-2-5 512 minnet? (oavsett MHz) (med baktanke om att kunna maximalt utnyttja det)
Bästa DDR 1024mb minnet?(oavsett stepping/MHz) (med baktanke om att kunna maximalt utnyttja det)

Hoppas mina frågor inte var allt för luddiga.
Alla svar är välkomna om dom så bara är om en punkt.

Tack i förväg.

//MVH. Jonatan

Visa signatur

Error 404, System not found!