Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Command and Conquer 3: Tiberium Wars

EA har nyss offentliggjort nästa installation av C&C serien - Tiberium Wars!

Release date: Någon gång nästa år.

http://www.ea.com/official/cc/cc3/us/release.jsp

Hoppas EA inte screwar upp allt nu igen...

[Massa edits med ny information när dem kommer och när jag får tag på dem]

En artikel från PC Gamer om C&C3 (Bläddra ner lite)
http://www.apathbeyond.com/forum/index.php?showtopic=8310&st=...

Mer info hos wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Command_%26_Conquer_3:_Tiberium_...

E3 2006: Command & Conquer 3 Tiberium Wars Exclusive Interview:
http://pc.ign.com/articles/705/705757p1.html

Ingame Trailer!
http://files.ea.com/downloads/eagames/e3_2006/e3_360_hi.mov

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Permalänk

Woho!!! EA lyssnar på folket!!

Citat:

(There are also unconfirmed reports of a third race being in the game, but no mention of it was made in EA's release.)

Nähä? Det var ju bara NODs dator Cabal som gjorde uppror och startade sitt egna lag.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Woho!!! EA lyssnar på folket!!

Nähä? Det var ju bara NODs dator Cabal som gjorde uppror och startade sitt egna lag.

Jag tror hellre på att det är mutanterna eller också de aliens som skickade tiberiumet till jorden för terraformningen.

Hoppas att Joe Kucan spelar rollen som Kane igen.

Jag som skulle sluta köpa EA spel suck. Damn you!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag tror hellre på att det är mutanterna eller också de aliens som skickade tiberiumet till jorden för terraformningen.

Hoppas att Joe Kucan spelar rollen som Kane igen.

Jag som skulle sluta köpa EA spel suck. Damn you!

Spelat C&C Tiberian Sun : Firestorm? där slås både GDI och NOD mot Cabal.

Men jag kan ha fel då skivan varit försvunnen sen jag spelade sist... typ en vecka efter att den kom ut :(..

Fast decade har man men StarFuck muppa min dator och DVD:n fungerar inte.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Att Cabal är det tredje laget känns mycket mer logiskt än mutanter eller aliens.

Permalänk
Medlem

Sablar va snyggt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Spelat C&C Tiberian Sun : Firestorm? där slås både GDI och NOD mot Cabal.

Men jag kan ha fel då skivan varit försvunnen sen jag spelade sist... typ en vecka efter att den kom ut :(..

Fast decade har man men StarFuck muppa min dator och DVD:n fungerar inte.

Yup men jag tänkte liksom om att de lär avsluta serien någongång och de kan de ju inte göra förrän de stoppar tiberiumet samt de som skickat de till jorden. Det har ju alltid hintats att det var aliens.

Och The Fallen hade ju en ganska stor del i storyn i Tiberian Sun också. Vilka tror ni bor i de röda zonerna full med dödlig tiberium. (Kan ju iofs vara Kabal med, men då borde han kontrollera större delen av världen).Näh jag håller fast vid min teori.

Och tydligen av det man läst i PCgamer så har EA kört på NODs slut i Tiberian Sun där Philadelphia plattformen blev nedskjuten. Och NOD besegrade även Kabal i firestorm om jag inte minns fel.

Men man vet ju aldrig det kan ju lika gärna vara ngt helt ologiskt med tanke på vad EA gör med spel nu för tiden.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Alltså. Är det där en in-game bild. Dvs screenshot? För det ser läskigt snyggt ut.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Srekel
Alltså. Är det där en in-game bild. Dvs screenshot? För det ser läskigt snyggt ut.

Jag tippar på concept art eller möjligtvis FMV från introt

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

:Dubbel-post:

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Yup men jag tänkte liksom om att de lär avsluta serien någongång och de kan de ju inte göra förrän de stoppar tiberiumet samt de som skickat de till jorden. Det har ju alltid hintats att det var aliens.

Och The Fallen hade ju en ganska stor del i storyn i Tiberian Sun också. Vilka tror ni bor i de röda zonerna full med dödlig tiberium. (Kan ju iofs vara Kabal med, men då borde han kontrollera större delen av världen).Näh jag håller fast vid min teori.

Och tydligen av det man läst i PCgamer så har EA kört på NODs slut i Tiberian Sun där Philadelphia plattformen blev nedskjuten. Och NOD besegrade även Kabal i firestorm om jag inte minns fel.

Men man vet ju aldrig det kan ju lika gärna vara ngt helt ologiskt med tanke på vad EA gör med spel nu för tiden.

STOR SPOILER!!!!!!!!!!

Om man kollar i slutsekvensen i Firestorm så ser man att Kabal är kvar och att Kane lever. Men joförsig om Kane lever och är med Nod så borde Kabal också vara det då Kabal lyder Kanes order.

SLUT PÅ SPOILERN!!!

Förresten för att visa hur otroligt fula GDI soldaternas axelskydd och hjälm är visar jag lite bilder.

och

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Om man kollar i slutsekvensen i Firestorm så ser man att Kabal är kvar och att Kane lever. Men joförsig om Kane lever och är med Nod så borde Kabal också vara det då Kabal lyder Kanes order.

Tack, nu behöver jag ju inte spela det

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Tack, nu behöver jag ju inte spela det

Oj, förlåt! Misstaget är nu ändrat så det inte upprepas.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att det kommer suga... endast för at det är EA. Dom gör mig bara besviken =(

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Jag tror det kommer knäcka.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Jag gissar på att det kommer suga... endast för at det är EA. Dom gör mig bara besviken =(

Yep, Westwood är C&C, EA är skit

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, Westwood är C&C, EA är skit

Gissa vilka som gör spelet? Gammla anställda från Westwood. EA tar bara pengarna och släpper spelet.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Gissa vilka som gör spelet? Gammla anställda från Westwood. EA tar bara pengarna och släpper spelet.

Det har sagts förut, men i slutänden är det ändå EA som säger ja och nej till ideer.

Cash is king.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

wtf, finns det inte redan en tråd om c&c 3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Gissa vilka som gör spelet? Gammla anställda från Westwood. EA tar bara pengarna och släpper spelet.

De flesta som jobbade på westwood tackade nej till andra positioner när EA stängde ner studion. De som tackade nej startade Petroglyph studios och har gjort tex Empire at War.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Oj, förlåt! Misstaget är nu ändrat så det inte upprepas.

Jag skojade. Spelet är väl ganska gammalt (relativt)?

Citat:

wtf, finns det inte redan en tråd om c&c 3?

Jo, men tråden heter " Kommer ni ihåg PC Gamers 'stora nyhet'? ". Den här tråden har en passande titel. Slå ihop kanske?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

wow, ser häftigt ut.

varför trackar alla ner på EA?
när tog dom över c&c spelen egentligen, vid Generals ?
Generals(ZH) är ju lätt bästa c&c spelet, vad lyckades westwood med ? okej det första och red alert är grymmt bra men sen har dom gjort några helt misärt dåliga spel, så jag har fullt förtroende för ea att dom fixar ett nytt bra spel.

Permalänk
Hjälpsam

Ser lite mer cinematic/conceptart ut än första posten.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatrimVidz
wow, ser häftigt ut.

varför trackar alla ner på EA?
när tog dom över c&c spelen egentligen, vid Generals ?
Generals(ZH) är ju lätt bästa c&c spelet, vad lyckades westwood med ? okej det första och red alert är grymmt bra men sen har dom gjort några helt misärt dåliga spel, så jag har fullt förtroende för ea att dom fixar ett nytt bra spel.

hah, generals var ju bara något halvtaskigt strategi lir som ea stämplade med cnc märket. Vad tilförde generals till cnc serien? ingenting.

cnc, redalert och tiberian sun är ju lätt dom bästa strategi spelen hitils, slås möjligen av starcraft men då endast av starcrafts underbara custom maps i multiplayer

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men tråden heter " Kommer ni ihåg PC Gamers 'stora nyhet'? ". Den här tråden har en passande titel. Slå ihop kanske?

Oj då, sökte på "command" innan jag skapade tråden men hittade inget liknande. Nån får gärna slå ihop båda trådarna.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Är det samma team som gjorde bfme2 som gör detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krabba
Är det samma team som gjorde bfme2 som gör detta?

Ja, om jag minns rätt från PC Gamer-artikeln.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatrimVidz
Generals(ZH) är ju lätt bästa c&c spelet

Jag hoppas du skojar?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Sötast

Generals är piss å mög, rädd för att nästa spel i C&C serien är det samma.