Permalänk
Medlem

Uppgradera Netgear till WPA

Nu kör vi med WEP och det verkar inte vara bra säkerhetsmässigt. I familjen har vi Netgear router WGT-624v2, 2 datorer med pci-kort 311T och en bärbar med pc-kort WG 511T. På hemsidan står det att dessa delar är uppgraderbara till WPA. Är det lätt att uppgradera? På forumet är det flera som skrivit att routern har havererat i samband med uppdatering. På Dustin kostar dessa tillsammans 2177:- och det är ju en hel del pengar.

Permalänk
Medlem

WPA2-PSK är väll det mest aktuella idag har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Re: Uppgradera Netgear till WPA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalarna
Nu kör vi med WEP och det verkar inte vara bra säkerhetsmässigt. I familjen har vi Netgear router WGT-624v2, 2 datorer med pci-kort 311T och en bärbar med pc-kort WG 511T. På hemsidan står det att dessa delar är uppgraderbara till WPA. Är det lätt att uppgradera? På forumet är det flera som skrivit att routern har havererat i samband med uppdatering. På Dustin kostar dessa tillsammans 2177:- och det är ju en hel del pengar.

WGT624v2 säljs inte längre, utan du kommer få en WGT624v3 som har wPA-stöd redan från början.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Uppgradera med att ladda ner filen lokalt. Gör sedan uppgraderingen med nätverkssladd, ej från WLAN.
Har funkat för mig många gånger. (även från WLAN, men har blivit varnad för det här på forumet)

Bara uppgradera. Se till att ladda ner rätt firmware bara för v2.

/BK

Permalänk
Medlem

Aj, förlåt...läste att du funderade på att köp

Havererar routern iom uppgradering får du ju en ny på garantin (förutsatt att du har tid kvar av din 2års garanti).

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.