Permalänk
Medlem

Conroe avslöjad

jag surfade runt litet på nätet och hittade denna bloggen. http://sharikou.blogspot.com/

killen som har den verkar vara en ganska så extrem amd fanboy men där fanns en del ganska så kul och intressant läsning angående framtiden för både amd och intel. men som sagt, allt verkar vinklas åt amds fördel så ta inte allt som står där på blodigt allvar.

men en slutsats kan man dra och det är att sista ordet är inte sagt om hur conroe presterar irl utanför diverse benchmarkprogram. och att conroes extremt stora cache gör att den presterar bra i benchmarkprogram.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Avstängd

ville bara säga att det är inte cachen som gör conroe så bra som många tror.
celeron m har bara 1mb o får under 20s i super pi.

Permalänk
Medlem

Det är en väldigt effektiv arkitektur antar jag.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
ville bara säga att det är inte cachen som gör conroe så bra som många tror.
celeron m har bara 1mb o får under 20s i super pi.

jo det stämmer att yonah spöar athlon i superpi vid samma klock och cache. jag läste nånstans att det beror på att yonah har större kapacitet på att beräkna ssex instruktioner än athlon och att conroe har ännu större än yonah vilket också visar sig i bencharna där conroe spöar yonah med ett antal procent.

apropå sharikous blogg så är den jäkligt rolig faktiskt. men som sagt, allting verkar gå ut på att bevisa att amd äger intel så det finns en klar trollvarning.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+