skaffa inte hp dator !!!!

Permalänk
Medlem

Hur just denna 6-åring reagerat på detta kan ingen här sitta och säga.
Det vet bara EN person. Jag förstår dock mycket väl reaktionen.

Hur datorn hanterats och hur övriga i familjen upplevde situationen ska man heller inte sitta och dividera om då ingen av oss som skrivit i den här tråden var där när det hände. Att gripas av panik är lätt. Att sitta framför tangentbordet hemma i sitt lilla pojkrum och berätta hur cool man själv skulle ha varit känns ju verkligen... ja, jag vet inte vad jag ska säga.

Hur antändningen gick till vet vi inte. Kan det ha varit problem med värmen? Kan de ha haft datorn på ett dåligt underlag eller var det något annat fel? Konstruktion kanske?

Kanske hade de en jordfelsbrytare men när den slog ifrån så var skadan redan skedd? Som vi alla vet så har bärbara datorer inbyggda batterier. Vad hjälper det om jordfelsbrytaren bryter strömmen? Datorn forsätter ju att rulla på som inget hänt eftersom den har eget batteri, eller?

Var felet en miss av HP eller var det handhavandefel? Bra fråga.
Tror många här på Sweclockers är lite väl snabba i sina antaganden.
Jag vet själv hur jag kan reagera på negativa saker.
Man reagerar gärna negativt och kraftigt när man i själva verket inte har en aning.
Vi skapar oss en bild och reagerar på en artikel i en tidning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Hur just denna 6-åring reagerat på detta kan ingen här sitta och säga.
Det vet bara EN person. Jag förstår dock mycket väl reaktionen.

Hur datorn hanterats och hur övriga i familjen upplevde situationen ska man heller inte sitta och dividera om då ingen av oss som skrivit i den här tråden var där när det hände. Att gripas av panik är lätt. Att sitta framför tangentbordet hemma i sitt lilla pojkrum och berätta hur cool man själv skulle ha varit känns ju verkligen... ja, jag vet inte vad jag ska säga.

Hur antändningen gick till vet vi inte. Kan det ha varit problem med värmen? Kan de ha haft datorn på ett dåligt underlag eller var det något annat fel? Konstruktion kanske?

Kanske hade de en jordfelsbrytare men när den slog ifrån så var skadan redan skedd? Som vi alla vet så har bärbara datorer inbyggda batterier. Vad hjälper det om jordfelsbrytaren bryter strömmen? Datorn forsätter ju att rulla på som inget hänt eftersom den har eget batteri, eller?

Var felet en miss av HP eller var det handhavandefel? Bra fråga.
Tror många här på Sweclockers är lite väl snabba i sina antaganden.
Jag vet själv hur jag kan reagera på negativa saker.
Man reagerar gärna negativt och kraftigt när man i själva verket inte har en aning.
Vi skapar oss en bild och reagerar på en artikel i en tidning.

Underbart inlägg !!

Permalänk
Medlem

Det har startat bränder när mobiler har varit under uppladdning.

En kille i Tyskland köpte ett no-name batteri till sin Nokia telefon, som vid laddning i bilen exploderade.
Han kan vara glad att han inte höll den i handen.

Note.
En jordfelsbrytare, bryter bara spänning när strömmen inte passerar via brytaren, dvs via ett jordat föremål typ element.

Fler bränder startas av levande ljus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso

Fler bränder startas av levande ljus.

Helt rätt ... det är levande ljus man ska vara riktigt rädd för.

Därav mina fem brandvarnare i min lägenhet, har en dotter & en fru som älskar levande ljus.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
En kille i Tyskland köpte ett no-name batteri till sin Nokia telefon, som vid laddning i bilen exploderade.
Han kan vara glad att han inte höll den i handen.

Hehe... Den kommer man ju ihåg. Stackars Nokia fick en del negativ publicitet av detta (Det kunde ju knappast vara batteriet).
Ingen skadad men tänk vad som kunde ha hänt...

För en tid sedan var det en Opel Vectra som inte utlöste airbagarna. Allt enligt konstruktion sa Opel som påpekade att ingen blev skadad och om de utlösts kunde de ha blivit skadade. Familjen/Aftonbladet mycket upprörada över att bilen inte fungerade enligt önskemål.
Ingen skadad men tänk vad som kunde ha hänt...

Någon fick ett (1) Kinderägg som inte var riktigt friskt. Barn på TV som lovar att aldrig äta detta igen, föräldrar till detta barn som uppenbarligen nästan dog av förgiftning. Kinderäggsfolket ber om ursäkt och vill kompensera.
Ingen skadad men tänk vad som kunde ha hänt...

Någon fick ett finger bland sina frysta räkor. Obehagligt --> tidningar --> TV. Tillverkaren verkar inte känna till något saknat finger. Familjen fick sin kväll föstörd. Tillverkaren, ICA, distributören, Coop etc. borde verkligen kontrollera sina rutiner bättre. Familjen mådde verkligen dåligt. Visade sig vara en grönsak eller något liknande.
Ingen skadad men tänk vad som kunde ha hänt...

Givetvis är det obehagligt att det brinner, klart ungen inte känner sig trygg just nu. Men folk borde verkligen lära sig att ta det lite lugnare. Alla klarade sig och om det bara vill kommer de att må bra snart. Var det HP:s fel kommer de garanterat att kompenseras. Hoppas bara att föräldrarna klarar av att hjälpa barnet tillbaka istället för att bryta ner henne!

Permalänk
Avstängd

Hp har återkallat defekta batterier, men är det en batteri som inte är köpt från HP så får man skylla sig själv.

Det finns fortfarande massor av "kina" batterier som är direkt brandfarliga, och dom har till alla datorer... så ska vi inte köpa datorer alls eller?

Om jagköper en laptop igen så blir det garanterat en HP, så kyss mig i arslet med varningen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det är HP som återkallar batterin pga att det framkommit allvarliga fel.
Några icke HP certifierade batterin gäller inte saken.
Nästan allt tillverkas i Kina idag.

Heder åt HP att stå för detta.

I batteriet finns det i regel en temperatur sensor som skall styra laddningen.
Funkar inte den så överladdas batteriet, och dom nya Lithium-Jon batterina är inte helt ofarliga.

Undrar hur SAS och andra bolag ser på en portabel dator, och laddning ombord på ett flygplan ?
Är den en tickande bomb eller är det bara rök utan eld ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
Det är HP som återkallar batterin pga att det framkommit allvarliga fel.
Några icke HP certifierade batterin gäller inte saken.
Nästan allt tillverkas i Kina idag.

Heder åt HP att stå för detta.

I batteriet finns det i regel en temperatur sensor som skall styra laddningen.
Funkar inte den så överladdas batteriet, och dom nya Lithium-Jon batterina är inte helt ofarliga.

Undrar hur SAS och andra bolag ser på en portabel dator, och laddning ombord på ett flygplan ?
Är den en tickande bomb eller är det bara rök utan eld ?

Jo jag vet att nästan alla batterier tillverkas i kina, dock så menade jag med "kina" som kopior..

Men på mina 3st compaq batterier står det japan, samt farsans HP

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso

Undrar hur SAS och andra bolag ser på en portabel dator, och laddning ombord på ett flygplan ?
Är den en tickande bomb eller är det bara rök utan eld ?

Jag vet inte, men vi kan kanske kolla upp hur många personer som brinnande datorer dödat vs störtande flygplan dödat?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tråd urspårad = Låst.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015