2 skärmar med Geforce 6800

Permalänk
Medlem

2 skärmar med Geforce 6800

Jag har ett Geforce 6800 där jag klonat bilden så jag har en Samsung TFT skärm som primär och en AOC skärm där jag vill ha Mirc / ventrilo / MSN m.m medans jag vill kunna lira WoW på min Samsung , någon som vet vad jag ska göra för att inte båda skärmarna ska visa samma sak som det gör nu när det är klonat?

Permalänk
Medlem

Men att visa två olika saker är ju rena motsatsen till just "klon". Att klona är ju till för at få samma bild på bägge skärmar (tex när man vill kolla på film på tv:n via datorn.)

För att kunna kolla på två olika "skärmar" så måste grafikkortet stödja det och jag har inte en susning om din gör det eller ej.

Permalänk
Medlem

ja men alltså jag tror att det ska funka med det hära grafikkortet men finns det inget program som man kan ladda hem då som typ "klipper" bilden och delar upp det på 2 skärmar ?

Permalänk
Medlem

Du kan välja att köra dualview då blir din andra skärm som ett extre skrivbord. Då kan du dra över irc,ventrilo,msn osv. Men du kommer tabbas ur ifrån WoW om du klickar på något på din andra skärm.

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400

Permalänk
Medlem

Du funderar nite på att köra med tex litestep eller något då? Där kan man ju ha flera virtuella skrivbord och då är det ju bara att lägga över ett på din första och ett på din andra skärm.

fast hur det blir i spel vet jag dock inte, inte lekt med programmet så mycket