Permalänk

hur att stänga av de inbyggda graffet?

har följande system

315828 ECS P4M800PRO-M, VIA P4M800PRO-M, m-ATX, Socket-775, DDR/DDR2, LAN, SATA, AGP8X

318314 Intel Pentium D 805 2.66GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt

302119 Sapphire Radeon 9250, 256MB DDR, 128bit, AGP8X, ATI 9250,TV-Out/DVI-I,Lite-Retail

113518 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Minne 184-P (för DDR-PC400MHz)

och jag undrar om det inbyggda stänger av sig sj eler om man måste göra det sj? har lite problem med minnet och graffet så..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Integrerad grafik stängs av när du pluggar i ett kort i AGP 8x-sloten.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

okey är det helt säkert? för jag vill inte förlora mer kraft n vad jag redan gör så.. minnet går bara i 3/4 av någonanledning och vet inte hur jag ska fixa det till 1:1 så ..

tack för du tog dig tid iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Ännu ett svar då thunder:-)

Det är inte säkert att dina minnen klarar att gå i 1:1 när du klockar din cpu,det är du medveten om?

Såg din sign att du klockar lite och då är det inte ovanligt att minnena hänger med upp en bit i 1:1 sen övergår dom många gånger automatiskt till 3:4 ration eftersom vissa moderkort väljer det för att du ska kunna köra din cpu högre.
På gott och ont..

Kolla min sign,jag körde förut min cpu på 1:1 i ddr400 på minnen,då gjorde min cpu 2400mhz istället för som nu 2160mhz i ddr333.Men sen jag sänkte min minnesration till 3:4 och fick lägre cpuhastighet men agressivare minnestimings så får jag nu 6380 poäng i 3dmark05 i lägre cpuhastigheten 2160,innan hade jag 6280 nånting,men systemet känns klart rappare nu både i spel och program med sämre ration konstigt nog:))

Mvh alban

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

jo men när jhag inte hade höjt fsb´n så var de samma fel så.. jag hade inte gjort något.. testade höja lite för att se om de ändrade sig.. har den på 40mhz mer än orginal nu så..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det är somsagt bara att stoppa i ett annat grafikkort, sen när du får signal via det går du in i BIOS och disablar det inbyggda grafikkortet

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk

så man måste ändå stänga av det inbyggda ?? isf hur gör man det i ett AMI bios?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Måste och måste... då slipper windows hitta grafikkortet iallfall, sedan vet jag inte hur mkt prestanda du tjänar på att ha det avstängt.
Lite lär det bli då det bör använda sig av ditt ramminne.

In och leta i BIOS bara, går nog snabbare än att vänta på svar här

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk

jo har varit där o kollat finns inte mycket att pilla på .. men få ge det ett försök sen senare om en stund då

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Chipset hanterar endast en AGP-grafikkrets.
ENDAST om AGP-sloten på moderkortet är tom så kan det inbyggda vara aktivt. Så fort du trycker i ett kort så kopplas det interna bort.

Den information mikerrer sitter inne med är fullständigt felaktig när det gäller AGP-grafik.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy

Den information mikerrer sitter inne med är fullständigt felaktig när det gäller AGP-grafik.

Jasså?
Hur kommer det sig att jag är tvungen att disabla mitt interna grafikkort på mitt Aopen i855GMEm-LFS för att windows inte ska hitta det fastän jag kör ett AGP-kort i systemet?

Givetvis får jag inte bild via bägge korten samtidigt, men det känns ju bäst att helt disabla kortet och inte låta det vara aktivt när man har ett AGP-kort i systemet.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb