Problem med msi k8n neo4 platinum efter ominstallation..

Permalänk
Medlem

Problem med msi k8n neo4 platinum efter ominstallation..

Efter ominstallation av Winxp så får jag vid uppstart upp meddelandet säker bortagning av maskinvara.
Maskinvaran är min Maxtor hårddisk .
Nån som känner igen problemen?

Permalänk

Har ett likadant mobo , Maxtor disken är en SATA antar jag , det är nån skum bugg som gör att man får ett sånt medelande om SATA diskar , bara att ignorera.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt irriterande ju,ligger kvar i aktivitets fältet hela tiden.
Fattar inte,man vill väl inte ta bort sin maskinvara som är en hd med operativet på.
Måste vara nån som har en lösning..får snart ett mindre sammanbrott.

Permalänk
Medlem

msconfig så tar du väl bort den vid uppstart sen om datorn startar igen det låter jag vara osagt

Permalänk
Medlem

Ingen bugg, din hd är av hotswap typ vilket betyder att man kan ta ur den när datorn är i drift fast det går ju inte när windows ligger där.
Jag har samma på min och det kan vara lite irriterande men jag satte den att döljas = dölj inaktiva iconer och har även satt den på "dölj alltid"

Permalänk
Medlem

Ahh..tackar för svaret!
Är totalt ny när det gäller SATA och raid.

Permalänk
Medlem

Kan tilläggas att det gäller bara när sata-kontrollern stöder hotswap, vilket den gör i nforce4.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara