Permalänk

bästa moderkortet.

TJENA, vilket är det bästa moderkortet för 1000-lappen om man ska klocka isönder en opteron 144? gärna billigare.

Permalänk
Medlem

jag skulle clockat sönder det jag redan har och skaffat ett bättre som detta:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310787

Permalänk

klocka isönder mitt msi k8n? haha kommer inte högre än 2.3GHZ.!

Permalänk
Medlem

Tja, rent jämförelsebart med andra som kör neo4 så kan du klocka en bit över 3 ghz, men kör du med sunkminnen och inte kan klocka så...

Permalänk
Gäst

epox 9npa ultra kanske
sitter exakt vid gränsen av din budget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strike_formation
epox 9npa ultra kanske
sitter exakt vid gränsen av din budget.

har du länk?

sen så e de knappast minnena soms toppar eftersom ja ahr testat sänka dom till 180, 160 o 133 mhz, ingt hjälper alltså är moderkortet allmänt dåligt.!

Permalänk
Medlem

Det tror jag knappast, för dom som vet hur dom skall göra så är NEO4 ett av de bättre korten som preterar väldigt bra vid överklockning. Som sagt, det är kunskaperna det hänger på.

Permalänk

DFI är dom bästa majoritetsmässigt om man ska klocka, men asus nyare mobbo är också bra.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

så här tror jag det ligger till, det spelar ingen roll vad du använder dig av för moderkort, för att klocka skiten ur din CPU.
jag tror att det är dina minnen som bromsar, jag har ett par slöa twinMOS orginal, och jag kan inte ens plusa på mer än 22mhz, så om man har bra minnen så spelar det inte så stor roll vad du har för moderkot, natuligt vis underlättar det med ett Nforce4 kort men du kan nog ta nästan vad som hells för att kuna klocka den tills den binner upp med rätt förs minnen.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk

ASUS k8N får 3.2 Ghz av 1.8 sempron orginal

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde89
så här tror jag det ligger till, det spelar ingen roll vad du använder dig av för moderkort, för att klocka skiten ur din CPU.
jag tror att det är dina minnen som bromsar, jag har ett par slöa twinMOS orginal, och jag kan inte ens plusa på mer än 22mhz, så om man har bra minnen så spelar det inte så stor roll vad du har för moderkot, natuligt vis underlättar det med ett Nforce4 kort men du kan nog ta nästan vad som hells för att kuna klocka den tills den binner upp med rätt förs minnen.

yeyeyeye

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311965

klockar man inte bra med det?

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homosapiens
har du länk?

sen så e de knappast minnena soms toppar eftersom ja ahr testat sänka dom till 180, 160 o 133 mhz, ingt hjälper alltså är moderkortet allmänt dåligt.!

¨
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307396

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strike_formation
¨
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307396

klockar de bra?

Permalänk
Permalänk

OKIDOKI

Logga in för att ge kritik/betyg på denna recension.
0 av 1 tycker denna recension är informativ:
Kompatibilitetsproblem, 2006-01-23
Recensent: SpiritSeeker

Det kan vara av vikt att informera att minst 3 personer inte fått detta moderkort att fungera med Antec Sonata II nätagg SmartPower 2.0 450W.

Någon som vet om de stämmer för hade isf nämligen tänkt ta ett sånt chassi + nätaggregat:)

Permalänk
Medlem

Vad fan spelar det för roll om du har sunkiga minnen, du lär ju inte klocka bättre för du byter moderkort. Byt minnen.

Ringer ingen klocka om flera personer säger att det är dina minnen det hänger på..

Permalänk
Medlem

jag körde ett kn8 sli...få se när det kommer...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homosapiens
OKIDOKI

Logga in för att ge kritik/betyg på denna recension.
0 av 1 tycker denna recension är informativ:
Kompatibilitetsproblem, 2006-01-23
Recensent: SpiritSeeker

Det kan vara av vikt att informera att minst 3 personer inte fått detta moderkort att fungera med Antec Sonata II nätagg SmartPower 2.0 450W.

Någon som vet om de stämmer för hade isf nämligen tänkt ta ett sånt chassi + nätaggregat:)

annars kan du ta ett asus a8n-e

det fungerar bättre me antec sonata
och det är inte så mycket problem med den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Vad fan spelar det för roll om du har sunkiga minnen, du lär ju inte klocka bättre för du byter moderkort. Byt minnen.

Ringer ingen klocka om flera personer säger att det är dina minnen det hänger på..

skulle kanske köpa ny dator?