Permalänk
Medlem

När kommer conroe släppas ?

Ska köpa mig en ny dator tänkte jag inom nån månad. AMD är det självklara valet i dagsläge i mina ögon iaf. En X2á antagligen.

Hur länge ska jag vänta? dvs kommer det bli en enorm prissänkning.

Hur bra kommer Intel´s conroe vara emot Amd´s värstingar? hur är den uppbyggd?

Nån som vet exakt el ungefär ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du kan ju se lite resultat på Merom så länge. Presterar nästan som Conroe.

http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=141520

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=99892
eller så tar du o kolla på conroe som verkar funka hyfsat:)

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Tycker att conroe verkar vara en riktig (KICKASS) cpu totalt super impressed fan =),,,

Är ju amd fan men intel håller på att komma tillbaka det är på tiden och ej för sent host host.. tror att amd får sänka sina priser på sina cpu's då ja tycker dom är på tok för dyra nu!.

Opteronen var riktigt prisvärd sen såg dom att många ville ha den vips 1000kr dyrare helt sjukt... men men gogogog intel.

Permalänk
Hedersmedlem

Q3

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

September tidigast.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
September tidigast.

5 juni då? Fan jag orkar inte vänte mer än slutet av juni..

Permalänk
Medlem

Mmm visst. Hoppas du skojade för Conroe kommer mycket tidigare än så

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
September tidigast.

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Citat:

Orkade inte läsa länken men jag antar att det stog som du sa tidigare. Då är väl frågan om TGdaily eller sweclockers har rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Intel now confirmed that Conroe will be shipping for revenue in July and Merom in August. If Intel is able to keep the pace of its traditional time-to-market tracks, then we should be seeing first Conroe systems in early September and Merom notebooks no later than in October of this year. "Woodcrest" the server version of the Merom core is expected to launch slightly ahead of Conroe and will be named Xeon 5100 series.

Detta är det viktiga, detta är även varför folk tror att man kan springa ner till affären och köpa en conroe i juli.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Snyft. Vad länge om det blir aug, sept..

Ska jag köpa en X2á i juni då tro ?

Hjälp. Lite expert råd tack!

Permalänk

Oj nu blir det jobbigt, jag måste ju ha en ny dator innan DH! Får väl bli en Opteron 165 me lite annat. Men jag tycker att dom borde sänka priserna på opteron nu. Väntar iaf till den 5 juni så får man se vad som händer.

Permalänk
Medlem

ska jag köpa en AM2 ?

Vad är den stora skillnaden på den nya socket AM2 järmfört med 939án?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dragon1
ska jag köpa en AM2 ?

Vad är den stora skillnaden på den nya socket AM2 järmfört med 939án?

Tråden börjar ju försvinna helt från topic.

AM2 använder DDR2 och är den nya sockeln som kommer att användas till de processorer som släpps i framtiden så det kan vara en bra idé att köra AM2 om man har tid att vänta lite och tror att man kommer att uppgradera. Annars kommer det inte vara någon skillnad i prestanda i början.

Permalänk
Medlem

Jag tror absolut inte på September. Personligen tror jag vi kommer att få se dom och kunna köpa dem i Juli.

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Detta är det viktiga, detta är även varför folk tror att man kan springa ner till affären och köpa en conroe i juli.

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Tror inte Intel lanserar Conroe mitt under "semester tiden" och sällan sett nåt företag lanserar nya produkter mitt under "semester perioden" heller.
Hur många kommer att spendera sin semester kassa på nya dator prylar och är det inte så att "ungdomar" brukar spara pengar till nya dator prylar efter sitt sommar jobb?
Tror Intel fattar galoppen om detta och vet folk föredrar att spendera sina pengar på annat roligt under sommaren än köpa deras cpu:s.
Sen vem sitter under semester perioden och mekar med datorn när det är soligt/varmt med snygga brudar i bikini på stranden? Jag skulle valt det senare.

Dessutom är det fotbolls VM denna sommar och all uppmärksamhet kommer riktas åt det hållet. Vem bryr sig då om Intel lanserar deras nya Conroe serien? Sen så sänds VM festen i HD och folk kommer spendera sina pengar på skaffa HD utrustningar än köpa ny dator?

Nåväl, detta är bara min egen uppfattning on Conroe lanseringen och själv tvivlar på den kommer under Juni-Juli som många tror/hoppas på.
Förmodligen blir det efter semester perioden och dvs Q3-Q4.
Sen så finns det väl inte för beställning ännu hos datorbutikerna och det säger väl allt att Conroe kommer inte finnas i hyllorna 5 Juni. Datorbutikerna brukar vara väldigt snabba på sånt om nu Conroe komemr lansera under Juni.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|